Ideje za užinu u školi, na fakultetu ili poslu…

Znate li sa čime se najčešće susrećem na polju teme oko ishrane u periodu radnih obaveza?

Ja ne stižem i nemam naviku da spremam od kuće

što je hajde donekle OK, ne mora isključivo da se nosi hrana od kuće, onda druga stvar je

Pa realno nemaš ni šta da kupiš da jedeš napolju, a da je zdravo.

Misliš da stvarno nema? Ne bih se baš složila. Naravno, pored prenatrpanih polica u marketima sa raznim čipsevima, keksima, sokovima i ostalim glupostima, postoje i one police na kojima se nalazi hrana koja je i ukusnija i zdravija. U lokalnim pekarama, pljeskarnicama i fast food restoranima se služi sve samo ne prava hrana.

Da se prebacimo na lepši deo priče, tj. na predloge koje vam dajem, šta je to što se može kupiti u skoro svakom marketu, a da je zdravo, da vam daje dobru energiju i da hrani telo svime što je potrebno. Znam za priču, a ne može mene salata da zasiti, meni je potrebna pljeskavica ili pizza i onda sam mirna. Stvar je što posmatramo crno ili belo. Niti ti je salata kao salata dovoljna, niti ti pljeskavica ili pizza daju zadovoljavajuće nutritivne vrednosti, one ti daju samo prazne kalorije, daju ti osećaj sitosti zbog ogromne količine kalorija i masnoće, ali tvoje telo u srži ostaje gladno jer mu nisi dala dovoljno vitamina i minerala koji su mu neophodni za funkcionisanje.

Većina ljudi kada kao hoće da se hrane zdravo, odjednom sa režima, pizza parče / pljeskavica, prelaze na najobičniju salatu bez bilo kakvih dodataka, grickaju šargarepu i jabuku ceo dan… Šta se tu dešava, hronično su gladni i nezadovoljni. Zašto mislimo da je salata (zeleniš) sama po sebi dovoljna? Nije i nikada neće biti! Salatu treba da obogatite nekim dobrim izvorom proteina, složenih ugljenih hidrata i masti.

Pa tako obrok salata je npr. zelena salata sa piletinom ili nekom ribom ( može tuna iz konzerve, može sardina, može jaje), uz neki hleb celog zrna ili neko povrće ili riža, ili neka žitarica, ovas, proso, mahunarka, sve to lepo preliveno maslinovim uljem, e to je obrok! 😉

Nažalost u našoj zemlji kultura ishrane nije na nekom zavidnom nivou, pa nije ni čudo što su jedni od najboljih biznisa upravo ti silni fast food-ovi, ljudi beskurpulozno naručuju i hrane se masovno tom hranom. A posle nam nije jasno zašto smo bolesni i debeli.

Evo napisaću vam primer koji i više nego odlično oslikava tu našu (NE) kulturu ishrane.

Letos sam svratila do Ade da uhvatim malo Sunca. Pored mene stranci, diplomate, žena sa decom, malo ispod mene, naša žena, isto sa dvoje dece.

Strankinja u to neko vreme užine / ručka, vadi kutijice iz torbe sa hranom, seckano povrće, neki sir, integralni hleb, voće, deca sa zadovoljstvom grickaju.

Naša majka, uzima ključeve od kola i odlazi negde, potom se vraća sa kesom u kojoj su dve pljeskavice u lepinji i hrani svoju čeljad.

E tu je ta razlika, što nas od malih nogu uče pogrešnim manirima kada je ishrana u pitanju i nije ni čudo što posle, kada smo stariji teško menjamo duboko ukorenjene navike.

Na kraju svega, da se razumemo, nemam ništa protiv pljeskavice ili pizze, doduše burgera i pizze na dobrim mestima, ili da ih sama spremam, ali naravno ne jedem to svaki dan. 🙂

Dalje u postu su fotografije nekih primera obroka / užina, koji daju odličnu energiju, vitamine, minerale i najvažnije dugo drže sitost, tako da nećete imati potrebu svaki čas nešto da grickate.

FITT.RS (34)
salata sa tunom

Salata sa tunom (mix zelenih salata, krastavac i konzerva tunjevine)

FITT.RS (3)

Pasulj iz konzerve, mix zelenih salata,mladi sir, krastavac, maslinovo ulje…

Napravite svoj humus, i umačite štapiće celera, odlična kombinacija! 🙂

humus

 

uzina u skoli

Banana, bademi, kikiriki, bilo koji od orašastih plodova i čokoladno mleko npr. Iako ovo kupovno čokoladno mleko i nije baš najzdravije, najbolje je da mućkate sami kod kuće, svakako je mnogo bolje i to, nego sokovi, gazirane da i ne pominjem.

IMG_2828

Ovo je fotografija iz prolećno – letnjeg perioda, kada je sezona borovnica, malina, jagoda. Jogurt ne mora da bude bezmasni, može bilo koji.

IMG_2829

Isto kao na prethodnoj fotografiji, sezona malina,kada im je cena pristupačnija, seme bundeve, kiselo mleko…

IMG_2832

Pahuljice, možete da sipate u flašicu jogurta i da ih tako pojedete / popijete, ako ne želite i niste u mogućnosti da nosite od kuće u posudici.

    zdrava vs nezdrava hrana

 

vs

 

smoki i kikiriki

 

 

Video ideje:

Nadam se da sam vam dala neke ideje i da sam vas donekle ubedila da užina može da bude i ovakva. 🙂

 

Šta vi najčešće kupujete dok ste u školi / na poslu, ali iskreno?

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

 

 

Related Post

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published.