Koliko je važna veličina porcije

Da li vam se dešava da odete u restoran, naručite porciju, na pola već ne možete da dišete, ali pojedete do kraja da ne biste ostavljali hranu? Ovo nije tako retka situacija, posebno kod nas gde se kvalitet obroka između ostalog meri i veličinom porcije koju smo dobili. Naravno – što veće, to bolje! A da li je zaista tako?

Porcije su sve veće, a ljudi sve gojazniji. Za razliku od pre 20 godina, danas se obroci služe u tanjirima veličine nekadašnjih ovala, a pića neretko u čašama koje sadrže i do litar.
Vremenom, nama je to postalo normalno, tako da ljudi i kod kuće jedu slične porcije. Veliki tanjir pun hrane je postao imperativ, toliko da više niko i ne razmišlja o višku kalorija koje će uneti. A onda se pitaju odakle višak kilograma, šta se desilo kada jedu zdravu hranu…

I zdrava hrana ima svoje kalorije. A kad na sve to dodate velike porcije i od nje ćete se neminovno ugojiti (o brzoj hrani i grickalicama da ne pričam). Razlika u kalorijama može biti tolika da vas ne bi „spasilo“ ni dvosatno trčanje.

* izvor http://whs-stl.com/wp-content/uploads/2017/08/portions.png

*izvor

Većina ljudi prestaje da jede onda kada vide da im je tanjir prazan, a ne kada osete da su siti. Kada ste poslednji put stali i u toku obroka zapitali sebe „Da li sam sit, možda je vreme da prestanem?“. Malo ko tako radi, a kada to iskombinujemo sa ogromnim porcijama, šteta je neminovna.

Brojne studije su pokazale da veličina obroka direktno utiče na količinu hrane koju pojedemo. Kada ljudi jedu iz velikih tanjira, pojedu čak do 45% više hrane! Isti slučaj je i kada uzmu velike tanjire i kažu da će staviti manje, mi smo vizuelna bića i kada vidimo da je mali tanjir pun – to nam govori da je dovoljno umesto onog kada istu količinu hrane stavimo na veliki tanjir koji je poluprazan.

Iz svih navedenih razloga, izuzetno je važno da vodite računa o porcijama hrane koju jedete. Kako vam je super size postao normalan, tako će vam vremenom i zdrave količine postati sasvim zadovoljavajuće.

Naravno, isprva ćete morati svesno da povedete računa i da merite količine dok vam ne pređe u naviku.

Na slici ispod možete videti koliko kalorija ima koja namirnica u određenoj količini, a na ovom linku pročitajte koja količina bi bila idealna za različite vrste namirnica i time se vodite.

U restoranu podelite porciju sa nekim ili prosto tražite da vam zapakuju ostatak 🙂

Trikovi za smanjenje porcija

 

Kada vi prestajete da jedete, kada osetite da ste siti ili tek onda kad ispraznite tanjir? 🙂

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published.