Pogrešna uverenja i poremećaji u ishrani

Radeći godinama u industriji fitnesa, najpre kao profesionalna plesačica, potom kao fitness rekreativac, pa profesionalac, a sada kao blogerka, osnivačica FITT kluba i FITT izazova, dolazila sam u kontakt sa brojnim ljudima koji imaju poremećaje u ishrani. Kada su tako ozbiljne teme u pitanju, samo trening ili samo promena ishrane i novi plan ishrane često nisu dovoljni, već na scenu stupa ozbiljan rad na sebi. Taj rad na sebi uključuje osvešćivanje svih onih pogrešnih uverenja koja su dovela ljude tu gde su. Bilo da su sa viškom ili manjom kilograma, ako su van balansa, van forme i sa lošom ishranom, onda su posledično sa narušenim zdravljem, raspoloženjem i slabim životnim performansama. A to nije način da bilo ko živi ispunjen i produktivan život. Zato danas, insprisana treningom Manifesting koji sam skoro pohađala, pričamo o svim onim uverenjima koja vam više ne služe, a pokupili ste ih u detinjstvu ili tokom života.

pogrešna uverenja

PITANJA KOJA VALJA SEBI POSTAVITI KAKO BI OSVESTILI OVA UVERENJA:

  • Da li misliš o hrani po ceo dan i jedeš brzo kako bi što pre završila obrok i kako ne bi morala da osvestiš šta si sve utrpala u sebe?
  • Da li čim pojedeš obrok osećaš grižu savesti ili pomisliš šta ćeš sledeće jesti?
  • Da li postoji određena hrana koju ne možeš da prestaneš da jedeš čak i kada si sita?
  • Da li koristiš hranu kada si umorna, mrzovoljna, nervozna, tužna, tj. kao suplement za emociju sreće?
  • Da li ti se desi da tako brzo pojedeš čokoladu da ni ne osvestiš da zapravo nemaš pojma ni sa čime je bila?
  • Da li su te kao dete terali da pojedeš ceo obrok, jer se hrana ne baca i tanjir mora da se očisti?
  • Da li sabotiraš dijetu svaki put kada kreneš da mršaviš, jer se plašiš reakcija ljudi iz svog okruženja ako uspeš i razmišljaš o tome kako će se vaš odnos promeniti ako ti ostvariš zacrtani cilj i prestaneš da budeš žrtva životnih okolnosti?
  • Da li te uhvati panika kada si u društvu i moraš da deliš hranu?
  • Da li se unervoziš kada dugo čekaš da ti se posluži hrana u avionu ili restoranu?

Ova pitanja služe da sama sa sobom kod kuće možeš da započneš ovo putovanje negativnih uverenja koja si skupila oko hrane i da razbijaš jednu po jednu blokadu. Ništa mi ne znači da dođeš kod mene u FITT Klub, da me zoveš i platiš za plan ishrane i treninga ili se prijaviš za FITT izazov, a potom zbog ovih uverenja sabotiraš samu sebe i uništiš sav trud, baciš novac i vreme i osetiš se kao gubitnik. Od toga nemamo koristi ni ti ni ja.

 

KAKO DA POČNEŠ?

Moraš da u glavi osvestiš pogrešno uverenje da hrane nema dovoljno, da tanjir mora da se očisti i da ti ako ne pojedeš sve sa istog, na neki suludi način štetiš deci u Africi koja nemaju šta da jedu.

Pokušaj da vežbaš da jedeš dok nisi dovoljno sit i kada ostaviš hranu na tanjiru, ti imaš moć i imaš kontrolu. Pokušaj da jedeš bez mobilnog telefona i televizora i da osvestiš šta imaš na tanjiru. Da popiješ na miru čašu vode pre jela i žvaćeš hranu, a ne da je gutaš kao kanta iz Kremenka. Pokušaj da razmišljaš dok jedeš hranu o vitaminima, mineralima, proteinima koje unosiš i kako činiš dobro za svoje telo. Ovo će ti pomoći da se osećaš bolje i da sporije jedeš i žvaćeš. Mali trik koji može da pomogne.

Osvesti pre odlaska u restoran, da ako ti ne pojedeš sve što je na tanjiru, to ne mora da se baci, jer u restoranima postoji opcija za poneti. Možeš je poneti i dati nekom prosjaku ili nahraniti neku napuštenu životinju na ulici. Možeš je i odneti u frižider i pojesti sutra ili kasnije istog dana, samo pod uslovom da ogladniš.


KOJA JE TVOJA PRIČA?

Depresivni ljudi često posežu za kofeinom i šećerom kako bi brzo podigli raspoloženje.
Emocionalni proždrljivci pokušavaju da što pre natrpaju što veće količine hrane kako bi popunili neku unutrašnju prazninu. Jako je bitno da OSVESTIMO koja je naša lična priča sa hranom i koje uverenje iz detinjstva nam odmaže u tome da živimo zdraviji život, da redovno treniramo, hranimo se zdravo i budemo zadovoljni svojim izgledom i zdravljem.

FITT SAVET  Moramo da se zapitamo i vodimo dnevnik hrane prvih mesec dana kako bismo osvestili šta mislimo da jedemo, a šta zapravo jedemo. Moramo da na kraju dana ubeležimo kada smo koristili hranu kao lek, a kada kao gorivo!

Ljudi koji nisu imali dovoljno ljubavi tokom odrastanja, često kompenzuju tu crnu rupu prejedanjem. Ljudi koji su morali da brinu previše o drugima u svojoj porodici, a sebi su uvek bili poslednji na listi, takođe vole da zatrpavaju prazninu prevelikim količinama hrane. Posebno je nezgodno onima kojima su u detinjstvu kontrolisali porcije ili su im zabranjivali određene grupe namirnica ili grickalica. Sada kada su porasli u njima i dalje čuči to malo gladno dete koje čeka da kao tajfun pokosi sve sa stola. Oni takođe vole da vide gomilu hrane na jednom mestu, ali ma koliko uživaju u tom obilju, što je luksuzni hotelski švedski sto, njih uhvati jača panika, jer se plaše da će izgubiti kontrolu. Isto važi za situacije gde je gomila hrane na stolu, kao što je španski tapas, pa onda oni moraju da grabe za sebe iz straha da za njih neće biti dovoljno.

Rešenje je u tome da osveste da ih uverenja iz detinjstva koče u tome ŠTA, KADA i KOLIKO mogu, smeju i treba da jedu. Kada shvate da imaju punu moć i obilje opcija i mogućnosti i izbora u sadašnjem trenutku i da ne moraju da budu žrtva svojih starih uverenja, otvaraju se ogromne mogućnosti.

FITT SAVET Jedite kvalitetnu i nutritivno bogatu hranu koja će vas zaista zasititi. Jedite da zadovoljite fiziološku glad, a ne emotivnu glad.

KORISNA PITANJA

Ovo su neka bitna pitanja koja možete sebi da postavite danas i osvestite neka od uverenja koja vas koče:

  • Sa koliko godina ste prvi put postali gojazni ili premršavi?
  • Da li ste kao dete imali premalo ili previše kg?
  • Koje su vam hrane slabost? Hrskave, slane, ljute, začinjene, pržene….?
  • Da li možete da bacite hranu ili da je ostavite na tanjiru pojedenu na pola?
  • Da li morate da pojedete sve što je pred vama?
  • Koja vam je najniža, a koja najviša kilaža do sada?
  • Koja vam je željena kilaža?
  • Kako se ponašate kada jedete u društvu ili kada je pred vama švedski sto?

 

Ovo su samo neka od pitanja koja mogu da vam upere reflektor na vaša uverenja vezana za hranu i da vas vrate u vremeplov da identifikujete kada je sve počelo. Mnogo je važno da znate da niste sami, da ima gomila ljudi koja se suočava sa istim problemom. Važno je da ne ulećete u neke ekstremne načine ishrane, fitness režime ili bilo šta, već da pristupite ovom probolemu sa svih strana. Tražite podršku od psihologa ili od vašeg okruženja. Tražite pomoć od nutricioniste, personalnog fitnes trenera i obavezno idite kod lekara da proverite svoje zdravstveno stanje pre nego što se upustite u bilo koje radikalne promene. Znajte da ste osvešćivanjem ovih uverenja već na pola puta izlečenja.

Ako vam treba vetar u leđa, možete posetiti i kurs MANIFESTING koji traje tri subote za redom, a jedan ceo dan priča se upravo o uverenjima i kako ona oblikuju naš život i diktiraju naše odluke. Ja sam imala priliku da prisustvujem istom zahvaljujući preporuci Jovane. Na samom seminaru otkrila sam neka uverenja za koja nisam ni bila svesna da imam.  I da ne zaboravim, ako se prijaviš na sledeći TRENING Manifestinga imaćeš popust od 50e kao član FITT kluba. Sve što treba da ukucaš je kod za popust FITT. Mesta su ograničena i zato se prijavi što pre. 😉

 

Za kraj zanima me da li ste svesni nekih svojih uverenja, a koja se tiču ishrane ili vežbanja?

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published.