zdrav način života

10 načina da budete manje opterećeni mršavljenjem 

Da li vam je poznat ovaj scenario:

  1. Započinjem rigoroznu dijetu
  2. Dosta namirnica mi je zabranjeno, ali dobro, tako treba.
  3. Posle nekog vremena javlja se žudnja i padam u iskušenje da jedem nešto “što ne bi trebalo”
  4. Kršim dijetu, osećam krivicu, sve sam pokvarila, moram ispočetka.
  5. OK, od sutra se vraćam na dijetu, opet uskraćujem sebi to i to.
  6. Pa dobro može ponekad, onda se to pretvori u malo više toga nečega i krug se stalno ponavlja.

Večito ste na nekim dijetama, uskraćujete sebi određenu hranu, i opet niste zadovoljni fizičkim izgledom. Kada podvučete crtu za godinu dana ili čak i više, vidite da je kilaža manje više uvek ta ista, možda uspete da skinete malo više pred neki važan događaj, letovanje, zimovanje, neka proslava, šta god, i uvek nakon nekog vremena, vraćate se na tu svoju težinu, koju i imate većim delom godine. Imate utisak da se samo vi gojite od čokolade. Stalno imate strah da ćete se udebljati. Mršavljenje ide teško, morate mnogo toga da se odreknete, ako želite lepu liniju onda do kraja života zaboravite na slatkiše i ostale poslastice. Da li je baš to sve neophodno zarad zadovoljstva sopstvenim telom?

Šta je to što zapravo želite?

Savršeno izvajano telo?

Srećnu i zadovoljnu ženu?

Ceo život na dijeti bez nekog rezultata?

Da možete da jedete slatkiše a da se ne gojite?

………

Jedan mali savet kako da sigurno budete srećne u pogledu svog tela i izgleda.

Fokusirajte se na zdravlje i zdrave životne navike, a ne na mršavljenje.

Kako? Lako! 🙂 Evo 10 primera za to…

1. Izmenite ciljeve

Izmenite ciljeve

Najčešće većina nas postavlja sebi cilj, za brojku na vagi. To je jedino što je važno, koliko kg sam spustila dole. I šta se događa, često to ne bude neka posebna cifra, što nas auomatski navodi da mislimo da dijeta ništa ne valja i da ne pomaže, zato ću se vratiti na staro. Postavite pozitivne ciljeve. Npr. ceo mesec bez sokova, konzumiranje više voća i povrća na dnevnom nivou, vežbanje 3 puta nedeljno. Hodanje 10 minuta duže svaki dan, npr. kada idete negde, gledajte da namestite tako da vam je potrebno 10-ak minuta hoda od-do. Fokusirajte se na dobre i korisne navike koje uvodite a manje na nešto čega treba da se oslobodite. Čak i da ne smršate onoliko koliko želite, osećaćete se mnogo zdraviije i više puni energije kada primenite ove navike i kada na kraju meseca saberete šta je to što ste izmenili.

2. Prestanite da kritikujete sebe

Prestanite da kritikujete sebe

Umesto fokusa na mane, fokusirajte se na one stvari koje volite kod sebe. Pa tako ako mislite da imate lepe noge ali malo sala oko struka, nemojte stalno misliti na to salo. Ako imate lepe noge, istaknite ih. Naučite da volite sebe i svoje telo. Nemojte isticati mane, jer kako je rekao Meša Selimović: “Kada mane postanu predmet razgovora, one iz nepirmetnih prelaze u potpuno očigledne”. Tako i vi, ako stalno drugima predstavljate kako vam je ružno ili vam smeta ovo ili ono, i ti ljudi će početi da primećuju više tu stvar, na koju stalno skrećete pažnju.

3. One size does not fit all

one-size

To što je nešto uspelo kod drugarice, uopšte ne znači da će i kod vas. Ako nekome prija trčanje a vi mrzite da trčite, onda nemojte da trčite! Plivajte, plešite, vozite bajs, toliko je drugih načina za trening. Treba da nađete ono što vama prija i što volite. To je jedini način da istrajete u tome.

4. Slušajte svoje telo

Slušajte svoje telo

Naše telo nam konstantno daje signale o tome šta mu je potrebno. Jeste da tamo negde na internetu piše da mora da se doručkuje, ali ako ti nisi gladna ujutru, zašto da jedeš, ako ti telo ne traži. Ovo je jedan onako banalan primer, koliko su se ljudi otuđili od sebe i koliko slepo slušamo i pratimo nečije upute a na prvom mestu ne slušamo sebe. Dakle, jedeš kada si gladna, vežbaš u doba dana kada tebi najviše prija, treniraš ono što voliš a ne ono što je hit na netu. Fokus manje na restrikciju i moranje, više na zadovoljstvo! 🙂

5. Prihvatite zdravu ishranu kao životni stil a ne kao privremeni režim

Zdrava ishrana

 

Iako, kada se pridržavamo dijete, izgubimo po koji kilogram, čim prestanemo, kilogrami se vrate i to čak i više. Kada prihvatite da dijeta ne postoji, već da postoji zdrav način ishrane 24h, sedam dana u nedelji, tada ćete ostvariti svoj cilj dugoročno. Fokus na trajne izmene u načinu ishrane, koje će  vremenom, dati željeni rezultat.

6. Radujte se uspehu

Radujte se uspehu

Sve izmene koje si uvela i navike koje si promenila su pozitivne stvari. Raduj se tome i razmišljaj o njima, kako bi imala još više motivacije da nastaviš tako.  Nisi skinula sva 3 kg koja si zacrtala, ali wow nisi pila sokove već ceo jedan mesec! 🙂 Kapirate otprilike šta je poenta?

7. Kupovina hrane

zdrava hrana

Umesto da tražite Diet, Low Fat, Sugar Free proizvode i gotove proizvode koji obećavaju manje kilograma za svega 15 dana, napunite korpu voćem, povrćem, mesom, žitaricama, mlekom, jogurtom, sirevima… Ne postoji hrana od koje se mršavi. Postoji hrana od koje se ne deblja. Mršavi se od smanjenog kalorijskog unosa. Više o tome ovde.

8. Poštujte svoje telo

eat-this-not-this

Rigorozne dijete često mogu biti vrlo loše po samo telo. Iako daju rezultat u redukciji kilograma, mogu biti nedovoljno hranljive i prosto da učine da je telo zapravo gladno za nekim nutrijentima. Tako da treba da hranite svoje telo u skladu sa aktivnostima. Pa tako, ako imate iscrpljujuće treninge, bez obzira što želite da smršate, morate telo da nahranite ali, ono moje čuveno, visoko nutritivnom hranom a nisko kaloričnom. Više o tome ovde.

9. Ne zaboravite: Um+ Telo + Duh

men sana in corpore sano

Ne zaboravi da je svaki segment tebe podjednako važan. Nije samo bitno kako telo vizuleno izgleda, bitno je kako se osećaš u njemu. Bitno je da neguješ i svoje duhovno, kako bi ona prava lepota i mogla da izvire iz tela i da zrači. Možeš da imaš sjajno telo, odličnu odeću, frizuru, šminku, ali to je sve što može jednog dana da nestane, a ono što ostaje i ono što niko ne može da ti oduzme jeste tvoj mozak, tj. tvoje obrazovanje, tvoje usavršavanje i konstantan rad na sebi.

10. Volite svoje telo

Volite svoje telo

Zaista ga volite, ležite i budite se sa mišlju šta je to što vas čini srećnom i šta je to što volite kod sebe. Jednog dana će biti sve manje stvari koje ne volite! 😉 🙂

 

Stvar je u tome da izmenimo percepciju a ne telo, način na koji sagledavamo stvari.

Tvoja lepota nije u veličini odeće koju nosiš, tvoja lepota je u tebi i samo ti možeš učiniti da se ona još više vidi. Za osmeh i radost je malo potrebno a mnogo doprinose. Ne znači ti šminka ako nisi nasmejana. Merilo tvoje ličnosti nije u veličini i izgledu tvog tela. Tvoja ličnost si ti i samo ti, niko drugi. Sagledaj šta je to lepo što možeš da uradiš za sebe i koje su to navike koje će te učiniti srećnijom.

 

Volite, cenite i slušajte svoje telo i sebe, jer ako to ne radite vi, još manje će drugi!

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

Image credit: Google images