U nekom od narednih tekstova, malo ćemo šire obuhvatiti pogled na fitnes stil života tokom ove situacije, a danas ćemo pričati isključivo o praktičnim savetima koji će vam pomoći da vaša ishrana ostane pravilna i u ovim uslovima. 😊

Verujem da se većini puno toga promenilo, pa i sama nabavka hrane je postala komplikovanija.

Iz tog razloga, pripremila sam za vas 10 saveta koji će vam pomoći da iz ovoga izađete bez viška kilograma ili makar sa manjim viškom. 😊


Psihički momenat svakako ne treba zanemariti, ali o tome ćemo u sledećem tekstu. U svakom slučaju, svaki savet i predlog primenite u skladu sa ličnim mogućnostima i ličnom situacijom.



OPUSTITE SE


Znam da ste do sada sigurno čuli kako je ovo pravo vreme da sada krenete sa zdravom ishranom i treninzima, ali je činjenica da nije baš tako.
Pored objektivno otežanih okolnosti, i vaše raspoloženje verovatno neće biti na zavidnom nivou, makar ne po pitanju pravilne ishrane. Ako bude, sjajno, ali nemojte osećati pritisak.
Za mesec i po, dva, koliko će ovo trajati, osim ako se zaista ne prejedate, neće biti neke razlike ako ne brojite svaku kaloriju.
Suština je da se i dalje trudite da vaša ishrana bude kao i do sada, onda neki “izlet“ u vidu čipsa uz film ili malo više čokolade neće praviti problem.



PLANIRAJTE


Nikada nije bilo važnije da planirate obroke jer sada ne možete u momentu otići do prodavnice i kupiti šta vam zafali. Moj predlog je da imate spisak namirnica iz svake grupe (meso, žitarice, voće, povrće, orašasti plodovi itd.) i da neke od njih uvek imate u kući. Na taj način nećete dolaziti u situaciju da zaista nemate od čega da napravite, a kombinacija je bezbroj.

ODREDITE KOLIČINU NA DNEVNOM NIVOU


Kada nam je kuća puna hrane, lako je zaneti se i nesvesno pojesti mnogo više nego što nam je potrebno. Zato na početku svakog dana, procenite koliko će vam hrane zaista biti potrebno i trudite se da se držite toga. Naravno, to ne mora biti u kaloriju niti je strašno ako vam nekada prosto dođe da pojedete više, ovo je samo kao preventiva koja će vam pomoći da imate svest o tome koliko jedete.

POTRAŽITE NOVE RECEPTE


Sada imate više vremena da isprobavate nove recepte ukoliko su vam stari malo dosadili. Svima nama se desi da se neko vreme držimo proverenih stvari, ali ipak nam dobro dođe promena.
Uvođenjem novih recepata uvešćete i malo zanimljivosti, posebno ako već volite da kuvate, pa će vam i pravilna ishrana i u tom segmentu prijati.

SKLANJAJTE GRICKALICE I SLATKIŠE SA STOLA


Sasvim je dozvoljeno, pa čak i poželjno da s vremena na vreme pojedete neki slatkiš, grickalicu, fast food… Ali je važno da to bude samo onda kada vam se zaista jede, a ne zato što stoji na stolu. U suštini, i kada vam je konstantno u vidokrugu, zaista vam se prijede, ali se verovatno ne biste ni setili da se nije u datom momentu našlo tu. Ovakve sitnice na koje ne obraćamo pažnju stvarno mogu biti od velike koristi.


VOĆE STAVITE NA STO


Dolaze u obzir i orašasti plodovi, ali u ograničenoj količini. 😊 Suštinski, ideja je da se okružite hranom od koje se dobro osećate i nakon što je pojedete. Sjajno je ako vam se jabuka prijede zato što ste je videli na stolu iako vam možda ne bi pala na pamet. Sve suprotno od prethodne situacije. 😊




PIJTE DOVOLJNO VODE

I nezaslađenih tečnosti. Umesto da kažete sebi da ćete jesti manje slatkiša, zašto ne biste odlučili da unosite više tečnosti? Zato što zvuči nelogično? Ali nije. 😊
Često se žeđ može pomešati sa glađu, a dobro hidriran organizam neće imati toliku potrebu za brzom energijom iz slatkiša ili brze hrane. A druga stvar, i voda zauzima prostor u vašem želucu, pa ćete ujedno imati veći osećaj sitosti iako niste uneli kalorije. Moj predlog je da flašicu sa vodom držite na radnom stolu ukoliko radite od kuće ili na stočiću u dnevnoj, svakako negde gde dosta vremena provodite. Ali svakako bez opsesija i ispijanja neumerenih količina tečnosti jer to vodi u drugu krajnost. 😉

ZAMRZAVAJTE HRANU


Ukoliko ste od onih koji sada rade ili prosto ne volite da pripremate svakog dana, evo predloga i za vas. Nije ništa novo, ali neka vam posluži kao podsetnik. 😊
Većina jela je sasvim ukusna i kada se zamrzne, pa odmrzne, a vama će sačuvati dosta vremena i truda.
Možete i za ovo iskoristiti plan kako ne biste danima za redom jeli isto već naizmenično. Naravno, ne morate svaki obrok zamrzavati, za doručak i večeru su sjajne opcije razne projice, integralni hlebovi i namazi (domaća pileća pašteta, humus, tuna pašteta…) koje možete jesti uz jogurt, salatu ili šta već volite.

(NE) TRENIRAJTE KOD KUĆE


I sami znate da bih uvek rekla da trenirate, ali znam da nekima to neće lako pasti i da jednostavno ne vole. Kako je fizička aktivnost kumulativna stvar i računa se apsolutno sve što odradite u toku dana, možete pokušati sa nekim drugačijim načinom koji ne podrazumeva da stojite ispred laptopa i radite vežbe. Ukoliko volite neki kućni posao, pokušajte sa tim. Igre sa decom su takođe sjajne opcije za dobar trening koji nećete ni doživeti kao trening. 😊 Prosto je važno da eksperimentišete i pronalazite načine koji su u skladu sa vama. A verujem da će se makar nešto naći. 😊


SVE SE RAČUNA


Ponavljam rečenicu iz prethodne stavke, ali ona važi i za ishranu. Niko od vas ne očekuje da sada zablistate i iz karantina izađete sa pločicama na stomaku iako ste imali dvadeset kilograma viška. Činjenica je da će mnogi i dodati. I to neće biti toliko strašno ukoliko i dalje svakog dana učinite makar nešto što je u skladu sa vašim ciljem i zdravim životnim stilom. Ukoliko ste se do sada nepravilno hranili, krenite polako. Neka vam u startu makar doručak bude nutritivno kvalitetan obrok sa ne previše kalorija.
I ta sitnica će učiniti da se osećate lepše i mnogo su veće šanse da ćete tokom dana poželeti da uradite još nešto. Koliko je važno da ne budete preoptrećeni, toliko je važno i da nemate onaj suprotan stav, pa da se potpuno zapustite i izgubite navike koje ste se trudili da steknete.
Kao i uvek, ključ je u balansu. 😊

Ukoliko vi imate neki predlog, volela bih da čujem. 😊