11 proverenih načina da zavolite zdravu ishranu i vežbanje

Kada pogledate ženske časopise i portale, bez ikakve sumnje ćete naići makar na nekoliko članaka o tome kako da:

  • ekspresno skinete broj nagomilanih kilograma
  • jedete manje i preživite praznike, a da se ne ugojite
  • napravite specijalni napitak koji topi kilograme
  • isprobate novu dijetu u koju se kunu poznate zvezde
  • detoksikujete organizam i ubrzate metabolizam11 proverenih načina da zavolite zdravu ishranu i vežbanje

    Priznajte, koliko puta ste isprobale ovakve savete? 🙂
    Većina žena jeste u nekom periodu života i to s obzirom na situaciju, nije ni najmanje čudno.

Kada od malih nogu slušate kako treba da “budete manje”, jasno je da je teško izgraditi zdrav odnos prema hrani koji neće biti

praćen osećajem da stalno treba da budete zgodnije, mršavije, zategnutije…

To naravno ne znači da je loše gubiti višak telesnih masti kada za to postoji realna potreba, ali čak ni tada nije neophodno da budete opsednuti i na hranu gledate kao na neprijatelja 🙂

Ne treba da budete “MANJE”… Možete biti i “VIŠE”. Zdravije i zadovoljnije, umesto isfrustriranije 🙂

Ukoliko primenite sledećih 11 saveta, garantujem vam da ćete na fitnes početi da gledate kao na izvor zadovoljstva umesto kao na “kaznu”. 🙂

SUMANUTE DIJETE – STOP!

Prestanite da tražite načine da jedete manje već se fokusirajte na to da jedete drugačije. Zdravije, lepše, bolje. Manite se dijeta koje će vas detoksikovati, baš kao i onih koje isključuju čitave grupe namirnica. Jednostavno nema potrebe za tim.

Kada znate kako se ustvari mršavi, shvatićete da nijedna stavka ne uključuje poremećaj u ishrani 🙂

ovom tekstu sam detaljno objasnila kako tačno dolazi do gubitka telesnih masti i šta se tada dešava u našem organizmu. Drugi način ne postoji, varijacije su samo u putu do toga.

Npr. da biste smršali, neophodno je da budete u kalorijskom deficitu. To možete ostvariti tako što ćete izbaciti čitavu grupu namirnica (Keto dijete i sl.) ili tako što prosto budete u balansu i hranite se raznovrsno. Mislim da je ovde potpuno jasno šta bi bio moj predlog 🙂

Hrana nije tu da nam pravi opsesije, stvara komplekse i uništi život već upravo suprotno – da nam da energiju zbog koje se bolje osećamo i učini nas zdravijima. Napravite spisak zdravih namirnica koje volite i navalite. Jedite više njih. Umesto da vam se po glavi mota “Moram da jedem manje ovoga i onoga“, prešaltajte se na “Ješću više nutritivno kvalitetnih namirnica koje čine da se bolje osećam!

Primećujete razliku?

11 proverenih načina da zavolite zdravu ishranu i vežbanje

NE POPRAVLJAJTE NEGO NAPREDUJTE

Vi niste mašina kojoj treba popravka, a mala promena u terminologiji je velika promena u načinu na koji se ophodite prema sebi.

Umesto da govorite sebi kako morate da smanjite kilograme, skinete stomak, smanjite butine ili nešto treće, probajte ovako:

  • povećajte samopouzdanje
  • poboljšajte kondiciju
  • postanite još snažniji
  • više uživajte u zdravoj hrani
  • osećajte se bolje!Kada se fokusirate na ove stvari i krenete sa stavom napretka, biće vam mnogo lakše da ostvarite sve što ste zacrtali. 🙂

 

FOKUS STAVITE NA POSTIGNUĆE UMESTO NA IZGLED

Kada ljudi (posebno žene) krenu sa mršavljenjem, obično to rade zbog nezadovoljstva izgledom. Zato i “padaju” na dijete koje osim gubitka kilograma ne donose nikakav benefit – praćene su padovima energije, neretko i pogoršanjem krvne slike, a ni za mišiće ne čine ništa dobro.

Svi to znamo, ali se i dalje nađe neko ko ne odustaje od njih.

Šta bi bilo kada biste se umesto na izgled fokusirali na ono što vaše telo može da uradi?

Trening snage je jedan od načina da konstantno izazivate sebe i napredujete. Jačate kako fizički, tako i mentalno 🙂 I videćete, svaki put kada uradite nešto što ranije niste mogle, bićete tako ponosne na sebe da će vam i sve ostalo lakše pasti!

 

NE KOMPLIKUJTE

Ne morate biti doktor nauka da biste znali kako zdravo da se hranite. Prestanite da komplikujete. Fitnes je jednostavan. Ne treba vam naučni plan ishrane, još manje tačna satnica, a ni junk s vremena na vreme vam neće “zakočiti” proces. Uvek se setim nekih dijeta kod kojih se naglašava da i mrvica određene namirnice koči proces mršavljenja i onda morate sve ispočetka.

Svakome ko se iole razume u fiziologiju je jasno koliko ovo zvuči sumanuto.

 

SLUŠAJTE SVOJE TELO, A NE PLAN ISHRANE

Popularni saveti su sa razlogom popularni (jer ljudi nasedaju), ali to ne znači da su idealni za svakoga. Ne postoji plan ishrane koji je savršen za svakoga na ovom svetu, baš kao što ne postoje dva potpuno ista organizma.

Ne treba vam rigidni plan koji “naređuje” šta da jedete, dovoljno je da se držite nekih osnovnih načela zdrave ishrane dok sve ostalo prilagođavate ličnim željama i potrebama.

Jedite kad ste gladni, slušajte svoje telo i dajte mu baš ono što mu treba. A ja vam garantujem da mu neće trebati tri kesice čipsa dnevno kao što ste sada pomislili 🙂 To je jedna od najvećih zabluda i prvo što ljudi pomisle kada čuju ovo “Slušajte svoje telo”. Nisam rekla gladne oči već TELO! 🙂

Pratite kako se osećate nakon obroka, koliko imate energije i kakvo je celokupno raspoloženje, pa će vam biti sve lakše da odlučite šta vam više, a šta manje prija.

nada fitt

 

PRATITE SADRŽAJ KOJI VAS PODRŽAVA, A NE ONAJ KOJI VAM GOVORI DA TREBA DA SE “PREPRAVLJATE”

Zaista se trudim da u svakom svom postu učinim da se osećate da nešto možete, a ne da vas bombradujem kako ste “grešne” zato što ne vežbate, imate višak kilograma ili … šta god.

Niko nikoga nije zdravo motivisao time što mu je stavljao do znanja šta mu sve fali i osuđivao ga zbog toga.

VI NISTE VAŠ IZGLED

Potpuno je jasno da je fizički izgled prva stvar koju primetimo na nekome, ali isto tako treba da budete svesni da smo svi mi mnogo više od našeg izgleda. Broj na vagi vas ne definiše. Niti će ikad.

Stavite akcenat na sve svoje pozitivne osobine, na sve ono što jeste i možete, a na fitnes gledajte isključivo kao na način za poboljšanje i napredak, a ne na alat koji je tu da vas popravi i prepravi.

PREVAZIĐITE SAMI SEBE

Mislite da nešto ne možete? Dizanje tegova vam deluje kao nemoguća misija? Baš to uradite!

Uz dobar plan i istrajnost, možete učiniti sve ono što vam sada deluje kao naučna fanstastika. Možete li onda da zamislite kakav je osećaj kada to i ostvarite?

 

IZLAZITE IZ ZONE KOMFORA

Konstantno radite ono što vas “plaši”. Izaziva. Uzdrmava tlo pod nogama. Povećajte opterećenje / intenzitet na treningu, idite na bazen iako vam je neprijatno da se skinete, počnite da trčite iako vas je blam od pogleda u parku …. Samo krenite. I vremenom će vam preći u naviku da radite sve ono što vas pomalo zastrašuje.

 

RADITE ONO ŠTO VI ŽELITE, A NE ONO ŠTO DRUGI MISLE DA TREBA

Možda je teretana vašoj kolegenici neviđeno pomogla, ali da li će i vama? Fizički svakako, ali to nije dovoljno. Cilj je da otkrijete aktivnost u kojoj ćete zaista uživati, umesto da proklinjete život svaki put kada treba da krenete na trening.

Nije sve za svakoga, pomirite se sa tim. Nemamo svi iste želje, niti svi uživamo u istim stvarima. Zašto biste se onda mučili kada u nečemu drugom možete uživati?

 

BUDI NAJBOLJI TI

A ne poluverzija nekog drugog. Nije poenta da izgledate kao J. Lo ili neko treći već kao vi. Najbolji vi. A to nećete postići tako što se svim silama trudite da dostignete nekog drugog. Frustracije dolaze iz upoređivanja i nerealnih takmičenjima.

Nema potrebe za tim.

Zašto kad na mnogo lepši način možete biti zadovoljni? 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂