11 stvari koje treba da uradite da biste smršali

U današnjem tekstu, “nabacaću” neke stvari koje smatram važnim za zdrav život, ishranu i vežbanje. Ukoliko vas mrzi ili nemate vremena da sve tekstove detaljno čitate, ovaj je za vas. 🙂 Kratko, koncizno, ali suštinski važno i efektno. Ukoliko budete poštovali sledećih 11 stavki, garantujem vam da ćete doći do svog cilja.

1. Izbacite sve grickalice iz kuće. Ili ih makar držite u ostavi 🙂

Svakako ćete ih nekad kupiti, to nije sporno, ali je velika razlika kada stoje negde tamo i kada stoje na stolu umesto korpe sa voćem. U trenucima premorenosti, velike su šanse da ćete posegnuti za njima. Jako je važno da odredite trenutke koji su “okidači” i u skladu sa tim obezbedite uslove koji će vas na neki način sprečiti.U praksi bi to izgledalo ovako: Znate da ste nakon posla umorni, imate običaj da sednete ispred TV-a i jedete grickalice. Zato grickalice prestanite da kupujete, a umesto njih stavite na sto jabuke, banane, pomorandže… Koje god voće volite.

Šta mislite, šta će se tada desiti? Male su šanse da ćete otići do radnje po grickalice, ali su isto tako velike da ćete se približiti činiji sa voćem 🙂

 

2. Pripremite zdravu hranu u većim količinama

Posebno ako ste na početku i još uvek vam kuvanje teško pada.
Zašto ne biste nedeljom npr. skuvali količinu dovoljnu za nedelju dana i stavili to u frižider/zamrzivač?
Tako ćete znati da uvek imate šta da pojedete za par minuta, pa nećete posezati za brzim varijantama poput junka i sl.
Ostaviću vam video sa predlozima.

3. Nosite užinu sa sobom

Zapravo, najlakše je poneti užinu, teže je odlučiti šta ćete jesti, a još “teže” pripremiti to. Mnoge zdrave užine ni ne zahtevaju nikakvu pripremu, dovoljno je da odete do prvog marketa i kupite šta vam treba. Nije tačno da su tu samo grickalice 🙂 Evo mojih predloga.

Ideje za užinu u školi, na fakultetu ili poslu

4. Napravite izazov sa prijateljima/kolegama

Dogovorite se da narednih mesec dana svi (ili bar nekoliko vas) klopate zdravu hranu na pauzi. Videćete, biće vam zanimljivo, ali i lakše da istrajete 🙂 Delite recepte, razmenjujte iskustva, pravite zajedničke večere… U prevodu, učinite stvar zabavnom 🙂

5. Beležite svoje aktivnosti i napredak

Ne mislim da opsesivno beležite svaki svoj korak, ali bi vam štikliranje stvari moglo dati vetar u leđa. Zapišite svaki put kada pojedete zdrav obrok, prošetate umesto da idete prevozom, ostavite čokoladu nakon par kockica… Ne zaboravite, male promene donose velike.

6. Napravite strategiju.

Nije dovoljno samo da odlučite da smršate, neophodno je da korak po korak napravite plan.
Šta podrazumeva mršavljenje?
Pripremu obroka.
Šta je neophodno za pripremu obroka?
Da pronađete recepte, da napravite spisak, odete u kupovinu, a zatim i da izdvojite vreme da to spremite. Obično većini nije problem samo spremanje već ono što prethodi tome, tako da se za svaku aktivnost dobro pripremite i definišite šta tačno treba da odradite.

7. Učlanite se u neku fitnes grupu

Svako ko se odluči za program FITT izazov, postaje deo fitnes grupe u kojoj žene dele svoje obroke, iskustva, recepte… Praktično se međusobno motivišu i zaista ima nečeg posebnog u tome kad ste deo neke zajednice, pa makar i online.
To vam može pomoći da se “vratite” kada pomislite da odustanete.

8. Napravite spisak restorana koji služe zdravu hranu

Naravno da ćete poželeti da izađete na ručak/večeru i svakako da ne treba da ostanete kući jer ste na “dijeti”. Ipak, ne bi bilo loše da sastavite spisak restorana za koje znate da služe zdravu hranu, mada većina uvek ima makar nešto, pa se potrudite da birate to.
Spisak je tu da uštedi vreme, a i da olakša vašu odluku. Kada ga imate, manje su šanse da odete do obližnjeg fast fooda jer eto ne znate šta biste zdravo jeli.

 

9. Parkirajte auto dalje, siđite stanicu ranije i idite pešaka umesto liftom

Ovo su tako sitne stvari, ali imaju neverovatnog uticaja na raspoloženje. Samo petnaestominutna šetnja čini čuda, a kamoli nešto više. Vremenom će vam to preći u naviku i nećete moći da zamislite da to ne radite.

10. Kada vam je motivacija najjača, latite se najtežih zadataka.

To je idealan trenutak za pravljenje plana i donošenje važnih odluka, ne onda kada vam nije ni do čega. Prvobitni plan i služi tome da ne morate da donosite nove odluke kada ste mrtvi umorni jer je sasvim logično da neće biti ispravne.

 

11. Dobra priprema je najveći deo posla.

Ukoliko sve preduslove unapred pripremite, samo izvršavanje je najmanji deo posla koji neće zahtevati veliku motivaciju. Ovo je najvažnija stvar koju treba dobro da upamtite 🙂

Nadam se da će vam predlozi pomoći, radujem se da čujem vaša iskustva 🙂