Fitness 18.05.2018.

12 Istina i Laži o Fitnesu

Svo koji prate FITT, znaju da moj princip zdravom životu apsolutno isključuje sve drastično, rigorozno, a i brzo.
Promena načina života često nije laka i zahteva dosta truda, ali je jedini ispravan način koji će doneti dugoročnu korist, a ne samo mršavljenje za more, svadbu, maturu…
Postoje određene stvari, možda čak i poteškoće sa kojima se možete susresti na putu ka zdravom životu, neke „nisu fer“, ali na nama nije da procenjujemo šta je fer, a šta ne, već da izvučemo najbolje iz onoga što smo dobili 🙂

NEĆETE DOBITI FIT TELO ZA MESEC DANA

Iako ovo zaista zvuči sjajno, činjenica je da nije realno. Kada sam pokrenula izazov koji traje 28 dana, dobijala sam poruke sa pitanjem da li za 28 dana zaista može dosta da se smrša, zategne telo i slično.
Svakako ćete za 28 dana videti napredak ukoliko se budete zdravije hranili i vežbali, ali zasigurno nećete izgledati kao fitnes modeli.

Svi oni koje viđate na naslovnim stranama godinama vežbaju, niko od njih nije pre mesec dana odlučio da želi da ustane sa kauča i ode u teretanu.

Ovo svakako ne bi trebalo da vas obeshrabri, upravo suprotno, treba da vas motiviše da pronađete način ishrane i vežbanja koji će vam odgovarati i biti trajno održiv.

NEKI LJUDI MORAJU DA RADE VIŠE ZA ISTE REZULTATE

Dve različite osobe iste kilaže i visine se mogu potpuno isto ponašati, jesti iste stvari i vežbati istim intenzitetom, a da se njihovi rezultati razlikuju.

S druge strane, neki su više, neki manje disciplinovani, nekima vežbanje krene lakše, nekima treba više vremena… Sve je potpuno individualno i zato se nikada ne treba oslanjati na tuđe rezultate, već svoje.

NIJE UVEK LAKO

Kao i za sve u životu, biće dana kada će biti teško. Mrzeće vas da spremate zdravu hranu, ješće vam se junk i čokolada, a gledanje serije će vam biti mnogo draže od vežbanja.

Motivacija neće uvek biti prisutna i to je sasvim normalno. Ipak, kao što odete na posao i kada vam se ne ide, tako svesno odlučite da ćete vežbati kada vam se više ostaje kod kuće.
Naravno, nije smak sveta ni da ponekad preskočite, samo gledajte da vam to ne pređe u naviku.

TO ŠTO JE POMOGLO VAŠOJ PRIJATELJICI, NE ZNAČI DA ĆE I VAMA

Ovo se poklapa sa drugom stavkom 🙂 Svi smo mi u osnovi drugačiji, pa zato iste stvari neće imati isti efekat na nas.

Neko će jesti zdravo i holesterol će mu biti na gornjoj granici jer ima genetskih predispozicija za to, dok će neko drugi jesti junk food i opet će mu rezultati biti u granicama normale.

Vaša prijateljica može da uživa u trčanju i mesu, ali šta ako vama više leže teretana i pirinač?

Najbitnije je da postanete sami svoj guru, da upoznate svoje telo i date mu baš ono što mu treba 🙂

ZDRAVLJE NIJE PRIORITET

Pre par dana sam objavila tekst u kom sam pisala da je fitnes mnogo više od fizičkog izgleda, a tu je i jedan stariji gde sam detaljno objasnila šta bi fitnes trebalo da predstavlja.
To što neko izgleda zdravo, apsolutno ne mora da znači i da je zdrav.

S druge strane, postoje situacije kada ljudi postanu previše preopterećeni zdravom ishranom i vežbanjem da to počne da utiče na njihov društveni život.

Zdrav život je balans, nijedna krajnost nije zdrava.

Čak i da su vam rezultati sjajni, ukoliko se svakog jutra budite opsednuti hranom i vežbanjem, znači da nešto ipak nije u redu.

Mentalno zdravlje je podjednako važno kao i fizičko.

DOBAR IZGLED NE GARANTUJE SREĆU

Sigurna sam da ćete se bolje osećati ukoliko budete vežbali i zdravo se hranili, ali isto tako mogu i da vam kažem da dobar izgled ne garantuje da ćete biti srećni.

Ne želim da tekst pretvorim u filozofski pristup sreći 🙂 ali želim da shvatite da vam dobar izgled sam po sebi neće izgraditi samopoštovanje i samopouzdanje.

Za to je ipak potrebno mnogo više.
Zato pre mršavljenja treba dobro da razmislite koji su vaši motivi i šta mislite da ćete rešiti time.

Ukoliko budete iskreno sebi odgovorili na ova pitanja, znaćete šta da radite i kome da se obratite za pomoć ukoliko vam bude bila potrebna.

ZNATE KAKO DA SMRŠATE, ALI IPAK TO NE RADITE?

Iako se neki ljudi trude da od fitnesa naprave najkomplikovaniju stvar na svetu sa hiljadu različitih teorija, činjenica je da u osnovi većina ljudi zna kako da smrša.

Problem je što ništa ne primenjuju konzistentno.

Misle da je previše jednostavno da bi delovalo, pa… Bacaju sve u vodu.
Ili traže izgovore zašto nešto ne mogu.

Čak i najmanja promena koju konstantno upražnjavate može dovesti do velikih rezultata, umesto što naizgled velike stvari radite jednom u ko zna kad.

Svakodnevna šetnja od 20 minuta je mnogo efektnija od jednog dvosatnog napornog treninga jednom mesečno. Upamtite to.

VERUJETE U MAGIČNA BRZA REŠENJA

Nisam sigurna da li zaista verujete ili želite da verujete da će nova pilula za mršavljenje biti efektna 🙂 Vrlo je jasno da će ljudi lakše poverovati u nešto za šta misle da će im služiti, što ide u prilog proizvodnji novih, magičnih proizvoda koji će rešiti sve vaše probleme sa kilogramima.

PREVIŠE JE RAZLIČITIH INFORMACIJA

Pseudonauka je uzela maha. Različitih informacija ima na svakom koraku i kako će onda osoba sa prosečnim znanjem moći da zna šta je ispravno, a šta ne?

Puno je razloga zbog kojih ljudi poveruju svemu što im se servira, zato se treba fokusirati na relevantan sadržaj kada je ova tema u pitanju.

Mnogi pobornici određene vrste ishrane (npr.) navode samo studije koje idu u prilog njihovoj priči, dok one druge potpuno zanemare.

MOŽETE POSTATI OPSEDNUTI

Kada krenete da se zdravije hranite i vežbate, obraćajte pažnju i na svoje misli.
Da li uživate u tome, bolje se osećate ili se ipak okrivljujete kada pomislite na lepu, slatku krofnu sa glazurom?

U životu, pa ni u ishrani i vežbanju ništa nije crno i belo, tako da budite zadovoljni i kada ste negde između.

Sigurna sam da ne želite da postanete rob, cilj je da razvijete zdrav odnos prema hrani i vežbanju. To što ste uspeli da odolite celih mesec dana sladoledu, pa ste onda pojeli celu kutiju odjednom, nige ne vodi i ne daje trajne rezultate.

KADA ŽELITE DA BUDETE UVEK SAVRŠENI, VELIKE SU ŠANSE DA NEĆETE RADITI NIŠTA

Da, najzdravije bi bilo da odete na organsku farmu, kupite domaću hranu i samo time hranite svoju decu.

Ipak, to ne znači da je zamrznuto povrće iz marketa loše. Svakako je bolje od prženog pomfrita koji biste kupili u lokalnoj brzoj hrani.
Trudite se da birate zdravije kada možete, ali se pohvalite i kada odaberete dovoljno dobro umesto odličnog.

BIĆE DANA KADA ĆETE SE PREJESTI I NEĆETE MOĆI DA VEŽBATE

Sigurno je da ćete ponekad pojesti više hrane nego što treba. Može se desiti da povredite nogu i ne možete da vežbate.
Šta onda?
To nije razlog da se obeshrabrite i pojedete kilogram sladoleda uz seriju kad ste već sve upropastili.
Uvek možete da izvučete najbolje iz onoga što vam se trenutno nudi.
Ako ste se prejeli, za sledeći obrok pojedite manje.
Uvek postoji nešto makar i sitno što možete uraditi da idete napred, a ne da se vraćate unazad.

Nadam se da ste shvatili poentu i da će vam ovaj tekst pomoći da budete makar za pola koraka bliže svom cilju.

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.