20 neobičnih saveta za mršavljenje

Ovo neće biti još jedan post sa uobičajenim savetima za mršavljenje. Niti je ovde mnogo reč o hrani.

Suština je u nečemu daleko važnijem, a to su vaše navike, način na koji ćete usvojiti nove obrasce ponašanja po pitanju ishrane koji će vam koristiti.

Svi oni koji su trajno izgubili kilograme, reći će vam da je stvar u promeni načina života, a promene u ishrani su se samo zbog toga zadržale. Važno je da u tom procesu detektujete šta volite i u čemu uživate, ne samo da se odričete svega i svačega.

Da krenemo…



1. Nemojte jesti svežu, nezačinjenu salatu sa gomilom povrća.
Osim ako je zaista takvu ne volite, nema potrebe da se silite da jedete tako nešto.
Povrće jeste nutritivno bogato i izbegavanjem ulja ćete izbeći i kalorije, ali džabe ako to jedva jedete i samo razmišljate kada će kraj.
Začinitie salatu baš onako kako volite, neće povrće zbog toga biti manje dobro.

2. Probajte da pomešate voće i povrće. Isprobavajte razne kombinacije kako vam ne bi sve dosadilo.

3. Ukoliko niste navikli da kuvate i nemate dovoljno vremena za to, izdvojite samo jedno veče nedeljno. Sigurna sam da toliko možete. Jedno veče za ukusan i nutritivno bogat obrok.


4. Spremajte duple mere. Štedi vreme, a uvek ćete imati u frižideru nešto što volite, a da nije brza hrana jer nemate šta u datom momentu da pojedete.

5. Prestanite da jedete 6 obroka dnevno.
Izuzev ako vam tako najviše prija. Ali većini ne prija, samo su čuli da tako treba.
Ipak, istina je malo drugačija. Tajming obroka je potpuno zanemarljiv, važno je samo da bude u skladu sa vašim načinom života, željama i obavezama.

6. Pojedite 2, 3 voćke dnevno. Ne, voće ne goji, sadrži puno vitamina, minerala i vlakana koji doprinose tome da osećate sitost. Ništa ne oduzimajte, samo dodajte voće. 😉

7. Napravite 10 000 koraka (oko 6-7 km) dnevno. To je neka opšta preporuka fizičke aktivnosti i misli se na hodanje normalnog intenziteta, ne morate nigde juriti, posebno ako do sada niste šetali uopšte.
Idite svojim tempom, nije greška da krenete ni sa kilometar, dva.
Postepeno ćete već povećavati.



8. Ne idite u teretanu. Nikako ako vam je mučno i ne volite je, tada je pitanje momenta kada ćete odustati. Ali ne samo od teretane već i bilo koje druge fizičke aktivnosti jer ćete misliti da samo trening u teretani ima efekta, što je potpuno netačno. Da biste videli zdravstvene benefite, biće vam dovoljno i samo da prelazite onih 10 000 koraka ukoliko vam tako prija. A idealno je da pronađete sport u kome ćete uživati i na koji nećete gledati kao na mučenje.

9. Pratite na društvenim mrežama ljude iz sveta fitnesa koji vas podstiču na zdrave navike i bolji osećaj, a ne one koji čine da se osećate još gore jer ne radite 100 trbušnjaka čim otvorite oči. Poenta fitnesa nije u tome.

10. Prestanite da se merite. Postoje i drugi načini da se prati napredak (santimetar, garderoba, vaš osećaj, snaga…) ukoliko vas vaga frustrira, što je slučaj sa mnogima. Ne znači da ste se ugojili 2 kilograma od juče ako vidite 2 kg više na vagi, ali to i dalje ne promeni loš osećaj koji imate kad vidite tu brojku. Zato samo prestanite.

11. Prihvatite svoje telo. Da biste ga menjali onako kako želite. Sve dok ga budete mrzeli, manje su šanse da ćete mu pružiti ono što mu je potrebno.

12. Isključite televizor ili kompjuter dok jedete, sklonite se sa telefona. Sklonite sve što vam odvlači pažnju i foksuirajte se na hranu koju jedete, na osećaj gladi i sitosti… U suprotnom možete nesvesno pojesti mnogo više nego što vam je zaista potrebno.

13. Jedite ugljene hidrate. Jedite beli hleb. Ne goji! Baš kao što nijedna druga namirnica ne goji. Ako bih morala da preporučim nešto po tom pitanju, rekla bih da se fokusirate na složete ugljene hidrate umesto da proste i prerađene, ali to opet ne znači da će vas bilo koji ugojiti, samo je stvar nutritivnog kvaliteta.

14. S vremena na vreme, kupite neku novu namirnicu koju do sada niste probali. Možda vam dosadi da jedete sve isto.

15. Jedite sve. I brzu hranu i slatkiše, SVE. Neka te namirnice budu mali deo vaše ishrane, a ne nešto zabranjeno za čim ćete žudeti i na kraju posustati. Nijedna hrana sama po sebi nije nezdrava, zavisi od konteksta. Ukoliko pojedete štanglu čokolade, a celog dana ste jeli kako treba, ta čokolada je sasvim u redu.



16. Recite drugima kako se osećate kada komentarišu vašu kilažu. Neko nema lošu nameru, ali će nekim neumesnim komentarom učiniti da se osećate poniženo. Umesto da se svaki put suočavate sa tim, recite ljudima kada vam nešto nije u redu, kada ne želite da se na taj način komentarišete.

17. Idite u krevet pola sata ranije. Krenula sam od pretpostavke da idete u krevet kasnije nego što treba, kao i većina ljudi. Male su šanse da ćete odmah krenuti par sati ranije, ali i pola sata može napraviti bitnu razliku. Vaš hormon gladi skače kada ste neispavani, tako da je i to deo mršavljenja.

18. Smislite izgovore za… Pripremu zdravih obroka. Umesto da bude obrnuto. 😉 Ukoliko vam je raspored zaista zauzet, prilagodite ga sebi, idite jednom nedeljno u nabavku ili pripremajte jednom nedeljno, pa zamrzavajte. Smislite već način koji vam odgovara.

19. Nemojte se objašnjavati ljudima kada komentarišu vašu ishranu. To je vaš izbor i vaše pravo, na njima je samo da to prihvate ako im je stalo do vas i vaše promene. Neki neće razumeti, što je opet očekivano, ali nemojte dozvoliti da vas to pokoleba.

20. Prestanite da pokušavate da smršate. Bez pokušavanja, bez opterećivanja.
Ukoliko primenjujete ponešto od navedenog, bez muke ćete uspeti.


I poslednji, ali možda i najvažniji savet, ne pokušavajte sve ovo odjednom jer ćete se brzo pogubiti. Krenite jedno po jedno. Dajte sebi vremena i imajte strpljenja, to je jedini pravi način da izgubite suvišne kilograme i usvojite zdrave navike. 😊

Naravno, ukoliko neki od navedenih saveta nije u skladu sa vama, nemojte ga poslušati. Nije svaki savet namenjen svakome, vaša je odgovornost da znate sebe dovoljno i vidite šta biste mogli da primenite na svoju situaciju. 🙂