20 stvari koje treba da znate u vezi sa mršavljenjem

1. Brojka koja označava masu na vagi nije dovoljna

Merenje na vagi

izvor

Ako se težina ne menja, uopšte ne mora da znači da ne napreduješ, u bilo kom smeru. Može da se dogodi da je dan merenja specifičan dan u mesecu, možda si pod stresom, uzimala si više hrane koja je prebogata solju (grickalice, slatkiši). Možda si skoro počela sa treningom snage u teretani, pa si uz gubitak masne mase, dobila i malo mišićne, koja opet ima svoju masu. Brojevi na kućnoj vagi ne pokazuju čega imaš koliko, tako da ako voliš sebe, prestani da se vodiš isključivo tom brojkom na vagi! 😉

 2. Sve ili ništa

ate_willy_wonka_diet_633325

izvor

Ovo u praksi ne radi baš najbolje. Ako želiš da ostvariš svoj cilj, gubtika sala, onda nemoj da postavljaš nerealne zahteve pred sebe i da poptuno ograničavaš sebi neke stvari koje voliš. Ako voliš čokoladu, i kao zabraniš je, da li zaista misliš da do kraja života nećeš jesti čokoladu!?

 

3. Mršavljenje nije prava linija

weight loss

Šta se najčešće dešava? U početku svi izgubimo nekako najviše, pa onda tokom vremena gubitak je malo sporiji, nekada se čini kao da ni ne gubiš ništa. Šta se ustvari dešava, prvo gubimo vodu i glikogen, samim tim ostaje manje masne mase da se izgubi. Telo se adaptiralo na smanjeni energetski unos, umanjen je obim metabolizma, telo želi da bude sigurno da gubiš najmanje što je moguće. A moguće je i da se tvoja disciplina oko dijete malo pogoršala jer su u priču ušli i hormon gladi, grelin, povišen nivo, kao i neki opšti mentalni zamor.

 

4. Svako se adaptira drugačije

 

Tokom dijete,  drugarica je izgubila duplo više kilograma za isti vremenski period! Ovo nikako ne znači da treba da odustaneš i zaboraviš na sve. Fokusiraj se na sebe i svoj napredak, ne zanima te kako je kod nekog drugog. Tvoje telo je samo tvoje i jedinstveno za sebe.

5. Samopouzdanje vodi ka lepom telu

Treniraj zato što voliš svoje teloa ne zato što ga mrziš...

 

6. Lokalno skidanje masnih naslaga

Neki od nas kada mršave, mršave u svim delovima tela podjednako, a neko mršavi u stomaku, neko u nogama, neko u donjem delu tela. Uopšte nema veze sa vežbama koje radite. Mesto odakle telo uzima masno tkivo je genetski predodređeno i ne možete ciljanim vežbama da utičete na to.

lokalno skidanje masnih naslaga

Tako da:

NE POSTOJE VEŽBE ZA SKIDANJE DONJEG STOMAKA

NE POSTOJE VEŽBE ZA SKIDANJE SALA SA NEKOG ODREĐENOG DELA NOGE,

NE POSTOJE VEŽBE ZA SKIDANJE SALA SA NADLAKTICE.

Postoje vežbe za jačanje mišića, i treninzi na kojima trošite kalorije, a telo će uzimati mast odakle ono želi!

7. Mišićna masa

Napravi malo mišične mase, kako bi napravila telo koje je veći potrošač energije. Treningom određenog dela tela, razvijaš određene mišiće, i tako se možeš igrati i napraviti npr. uži struk, vizuelno dobiti taj efekat, ako npr. malčice ojačaš ramena, ili mišić zadnjice.

8. Kardio ili trening snage?

f89404540640c5e762566912cc182c71

U suštini i jedno i drugo, ali prednost treningu snage. Kardio je na neki način precenjen i nije neophodno da se radi u meri u kojoj mnogi misle (u cilju redukcije telesnih masti). I ne znači da nećeš smršati ako ne radiš kardio. Kardio je važan za razvoj aerobne sposobnosti, da imaš jako i zdravo srce.

 

9. Potrebno je vreme

funny-picture-girl-morning-evening-food

izvor

Kao što se nisi ugojila za dve nedelje, tako ne možeš ni da skroz smršaš za to vreme. Da li misliš da ako dijete “Za nedelju dana do 7kg manje” stvarno rade, da li bi bilo gojaznih ljudi na ovom svetu? Po toj logici ništa lakše, prežderavam se koliko god volim, nabacim 10kg kao od šale, i za samo nedelju dana magičnim štapićem zauvek otkolonim 7kg! 😉 :- )

Nemoj da se opterećuješ i da svaki put kada prolaziš pored ogledala očekuješ promenu, polako, fitnes treba da postane životni stil i promena će doći blagovremeno.

10. Ne možeš da pratiš bez dokaza

Kako bi zasta imala uvid u eventualni napredak, potrebno je da se periodično fotografišeš, radiš merenja, kako bi kroz cifre imala najegzaktniji uvid u pomak.

11. Nije potrebno da se profesionalno baviš fitnesom da bi došla do rezultata

4-6 sati nedeljno je sasvim dovoljno za svakoga  ko želi da uvede fizičku aktivnost u svoj život. Još ako uzmemo u obzir da ovoliko sati nedeljno dižeš tegove, ih pa rezultati su i više nego obećavajući.

Pametno koristi vreme na treningu. Kvaltet treninga je mnogo bitniji od vremena provedenog na istom.

12. Trening celog tela

Višezglobne vežbe

Fokusiraj se na višezglobne vežbe, na vežbe u kojima su aktivni velliki mišići. Nemoj da uzimaš one tegiće od 1kg i da ih nešto vrtiš i mlataraš sa njima. Uzmi konkretne teogove, u svaku ruku po 5kg, i radi iskorak, radi čučanj, sklekove… Sve su ovo višezglobne vežbe u kojima je angažovano više mišića, kao i velike mišićne grupe, koji će biti i veliki potrošači energije. Biceps pregib i trices ekstenzije radi na kraju treninga, ako imaš koji minut vremena više.

 

13. Dani odmora

REST-DAY

izvor

Izuzetno važni u svakom smislu!

Odmor je preko potreban kao i sam trening. Obavezno i minimum jedan dan nedeljno odmora, nekome najviše odgovara dva dana nedeljno, a recimo za početnike u programima mršavljenja idealno je da se odvoji tri dana za odmor.

 

14. Umor i dobar trening

istock-tired-woman1

izvor

Ako se nisi preznojila, zadihala, ne osećaš se kao isceđena krpa nakon treninga, ne znači da je trening loš i da nije dobar. Naprotiv trening treba da ti da energiju, a ne da te slomi.

15. Zabranjene namirnice

fdf0a8f7fef6ea282c2754c0da40059b

izvor

Da li znaš da smeš da jedeš sladoled, picu, čokoladu dok si na režimu redukcije masnog tkiva? Da, naravno da smeš ali ne svaki dan i svaki čas. Odredi sebi jednom nedeljno 1 ili 2 obroka u kojima češ jesti nedozvoljenu hranu.

 

16. Bitan je stav

always believe in yousrself

Kao što sam iznad napisala, ne možeš posebno da utičeš na brzinu kojom ćeš mršaviti, niti na to odakle iz tela ćeš gubiti masno tkivo. Ne možeš da utičeš ni na to kada ti se nešto jede a kada ne, niti na to kako te drugi ljudi doživljavaju. Ali ono na šta možeš da utičeš je tvoj odnos prema svemu tome. Odatle sve kreće. Ako imaš jasan stav, jasnu viziju i ideš uporno i pozitivno ka tome, ne postoji ništa što ćete sprečiti u dostizanju cilja.

17. Uživanje u hrani

3093424926_ccd2c95e28

izvor

Jedi hranu i spremaj je na način na koji ti je ukusna. Ako voliš npr. pomfrit ne treba da se prisiljavaš da, kada jedeš krompir, jedeš isključivo bareni, jer je taj kao “dijetalni”.

Uključiš rernu, uzmeš tepsiju, obložiš je folijom ili pek papriom, krompir seckan na način na koji najviše voliš, uvaljaš u začine, staviš na tepsiju i ubaciš u rernu, kada su gotovi imaće teksturu i garantujem biće i ukusniji od klasičnog pomfrita duboko prženog u ulju. 😉

18. Drugarica je rekla ovako ili onako!

Nikada ali nikada se ne vodi savetima drugih ljudi koji nisu stručni u oblasti vežbanja ili ishrane. To što je Ani pomoglo da uz pomoć tamo neke dijete, izgubi neki kilogram, ne znači da će i tebi. Iskustva drugih ljudi mogu da ti budu jedino motivacija, eto uradila je, mogu i ja, ali nikako da se stritkno pridržavaš nekih saveta koje čuješ oko sebe.

Kažu mora da se izbaci beli hleb, sve od belog brašna, sve što ima šećer, masnoću…. Stvarno? Ma da, kako da ne, celog života ćeš živeti bez te hrane… S vremena na vreme sme i može da se jede, još ako lepo potrošiš na treningu, nema mesta za brigu.

 

19. Kvalitet života

Dijeta i trening su sastavni deo dana od 24h.

20.

FITT Motivacija

 

To bi bilo manje više to…

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

Related Post

3 Responses

    • Nada

      Hvala draga Mirjana na lepim rečima. Raduje me kada pročitam ovako nešto. :* 🙂

      Reply
  1. Irena

    Poštovana,
    Mislim da je ovaj Vaš post jedan jedan od najrazumnijih koje sam u poslednje vreme pročitala! Svaka Vam čast! Lepo je što se neko i u ovoj zemlji trudi da usmeri ljude na pravi put ka vežbanju, mršavljenju i zdravlju. Dosta mi je pukog razbacivanja brojkama, uspesima preko noći i sumanutim dijetama! Irena

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.