Današnji tekst može biti potpuno utešan. Kada je osoba na dijeti, trudi se i očekuje rezultate, a ne dobije ih, vrlo verovatno će se osećati loše. Besmisleno, nemoćno… Često od klijenata čujem da su mnogo puta odustali baš u tim fazama kada nisu gubili kilograme iako su oni imali osećaj da sve rade kako treba. I neki zaista i jesu.

Šta se onda tu desilo?
Da li su jeli premalo ili previše?

Zašto je sve stalo?

Kada će opet krenuti?

I ostale misterije univerzuma. 🙂

Hajde da vidimo šta to sve može biti problem… A naravno, tu je i rešenje. 🙂


MAGIČNA TROJKA

Suštinski, postoje tri moguće opcije zbog kojih ste prestali da gubite kilograme…

  1. Rekompozicija tela – gubite masti u isto vreme kada izgrađujete mišiće
  2. Zadržavate vodu
  3. Jedete više nego što mislite odnosno unosite više kalorija od onih koje su vam potrebne

Svaki od navedenih razloga sadrži više komponentni, sada ćemo ih sve obraditi.


REKOMPOZICIJA



Rekompozicija je divna stvar i zaista je za svaku pohvalu kada mišiće gradite u isto vreme dok gubite višak telesnih masti.

Velike su šanse da će kilogrami biti isti kada…

  1. … ste početnik u treningu snage, posebno ukoliko imate višak kilograma. Zašto je tako? Zato što početnici znatno brže napreduju, i u treningu i po pitanju gubitka telesnih masti. Sigurno poznajete nekoga ko ima solidan višak kg i uvek će na početku više i lakše skinuti on nego vi sa 5 kg viška.
  2. … ispravili ste neku raniju grešku koju ste pravili u treningu ili ishrani i sada ste počeli da napredujete.

Kako ćete znati da li je došlo do rekompozicije?

Pre svega, tako što ćete odgovoriti na prethodna pitanja. Ukoliko se pronalazite, verovatno vam se telo u tom smislu menja i sasvim je u redu što vaga stoji, a vi ipak napredujete.
Nemojte gledati samo kilograme, pokušajte sa merenjem obima, zatim posmatranjem u ogledalu, upoređivanjem starih fotografija, testiranjem stare garderobe. Nema sumnje da ćete početi da primećujete razliku.


ZADRŽAVATE VODU



Ukoliko ste planirali da gubitak kilograma bude prava linija, pod hitno promenite očekivanja, u suprotnom ćete biti vrlo razočarani. Nikome to ne ide kao po loju, uvek postoje usponi i padovi.

Ipak, ponekad i kada vam se na oko čini da se ne dešava ništa, zapravo se dešava svašta. 🙂

Nakon zastoja, velike su šanse da ćete naglo izgubiti nekoliko kilograma. Kako to? Evo kako…

Kada dođe do gubitka telesnih masti, masne ćelije koje se isprazne, napune se vodom. Za to vreme, vi ne primećujete nikakvu promenu, a nakon toga telo “odjednom” oslobađa skladištenu vodu i vi očas posla izgubite nekoliko kilograma.

Takođe, zadržavanje vode se vezuje za visok nivo kortizola, hormona stresa. Ukoliko mučite svoje telo, gladujete, preterujete sa treninzima ili imate neki konkretan stres, može se desiti da zbog toga dođe do povećanog zadržavanja vode.



Evo šta možete da uradite po tom pitanju.

  1. VEŽBAJTE MANJE Većina početnika krene optimistično sa 5, 6 pa i 7 treninga nedeljno. To je zaista previše, 2 do 4 treninga će za vas biti sasvim dovoljna.
  2. PREĐITE NA ODRŽAVANJE Nekoliko nedelja, unosite onoliko kalorija koliko vam je potrebno za održavanje, umesto za mršavljenje. To će pomoći vašem organizmu da reguliše nivo kortizola i uspostavi balans koji mu je potreban. Nekoliko nedelja bi bilo idealno.
  3. OPUSTITE SE. Prepustite se procesu, ukoliko mislite da radite sve kako treba, verovatno tako i jeste. Ako ipak sumnjate, proverite sve navedeno u tekstu i onda promenite ono što je potrebno.

NISTE U KALORIJSKOM DEFICITU

Poslednji, ali ne i najređi razlog jeste upravo nedostatak kalorijskog deficita.
Zato stalno klijentima govorim da zapisuju šta jedu onda kada primete da su prestali da gube kilograme. Svaki put otkriju kako su zanemarili određene zalogaje, a bili su važni, tj. ulaze u dnevni kalorijski unos.

Ipak, kako organizam želi da zadrži stanje u kom je, deficit od 500 kcal (koliko je potrebno da oduzmete od nivoa održavanja kako biste smršali) može učiniti da postanete više gladni i više umorni, što rezultira sa više hrane i manje kretanja.

A vi niste ni primetili…

Postoje dve jako korisne stvari koje možete uraditi po tom pitanju.


VODITE DNEVNIK ISHRANE


Zapišite apsolutno SVE što u toku dana pojedete. I kad kažem sve, mislim na svaki zalogajčić. 🙂 To će vam pomoći ne samo da osvestite koliko jedete već i u kojim situacijama posežete za hranom, samim tim ćete znati i kako to da promenite.

… I DNEVNIK KRETANJA
Ili možete instalirati neku aplikaciju koja će vas “pratiti” i obavestiti kada ste predugo neaktivni. Vrlo je važno da budete svesni koliko se krećete.
I naravno, da po potrebi pojačate. 🙂

Eto, to su bila tri osnovna razloga zbog kojih dolazi do zastoja u mršavljenju, nadam se da vas je bar malo “utešio”. Kada znate u čemu je problem, nema osećaja nemoći – na vama je samo da se aktivirate i primenite ponuđeno rešenje. 🙂




NADA FITT PLAN ISHRANE