3 stavke koje treba da stavite na spisak novogodišnjih odluka za 2019.

Januar je ubedljivo mesec u kom se započne najveći broj dijeta. Svi nekako čekaju famozni 1.1. da naprave veliku promenu u svom životu. Više vode računa o sebi, manje jedu, više vežbaju… I sve to bi bilo sjajno da se najveći broj tih odluka ne nađe na spisku i sledećeg januara.

Dijete jednostavno nisu dugoročno održive i zato je svaki nov pokušaj kratkotrajan i praktično uzaludan. Štaviše, samo povećava šanse za razvoj poremećaja u ishrani i potpuno nezdravog odnosa prema hrani.
Zato vam od srca želim da ovaj januar započnete malo drugačijim odlukama koje će do sledećeg januara uveliko preći u naviku. Jednostavne su, lake i vrlo efektne, ali pod jednim uslovom. Da ih se zaista i pridržavate! 🙂

Saint johns voda

NAUČITE DA SLUŠATE SVOJ ORGANIZAM

Kada naučite da slušate signale koje vam telo šalje, dijeta vam neće biti ni potrebna. Kako to mislim?! Većina ljudi ne razlikuje fizičku i emocionalnu glad. Koliko ste puta nešto pojeli samo zato što se, eto, nalazi na stolu? Garantujem vam da se nikada ne biste ni ugojili da ste jeli isključivo kada ste gladni. Kada naučite da prepoznajete signal glad – sitost, znaćete (osetićete) i kada treba da stanete sa jelom, bez potrebe da brojite sebi zalogaje i umesto da uživate u ukusu, vi računate kalorije.

Zaboravite na dobru i lošu hranu, hrana je samo… Hrana. Može biti nutritivno bogata i nutritivno siromašna, ali nikako nije razlog da sebe poustovećujete i osuđujete zbog izbora koje ste pravili/pravite.

Dosta sam pisala o intuitivnoj ishrani, pa ne bi bilo loše da se prisetite tih tekstova.

Da li je intuitivna ishrana pravi izbor za vas?

Intuitivna ishrana, uticaj na fizičko i psihičko zdravlje

Da li se može smršati uz intuitivnu ishranu

 

saint johns voda

POČNITE REDOVNO DA ŠETATE

Pa makar i 5 minuta dnevno, a zatim postepeno povećavajte do one mere koja vam prija. Dobra stvar kod šetnje je što ne morate odvajati vreme samo za nju već je jednostavno možete uklopiti u uobičajeni raspored. Možete prošetati do posla, čak i dok obilazite radnje u tržnom centru 😀 , hodate stepenicama umesto da idete liftom… Pored toga što šetnja ima pozitivan efekat na fizičko zdravlje, istraživanja su pokazala da jako povoljno utiče i na psihičko zdravlje odnosno redukciju stresa. Samo 5 minuta dnevno mogu napraviti značajnu promenu, a vama neće biti mučno kao odlazak u fitnes centar na -10. Odlična opcija je i vežbanje kod kuće, a ako ne znate kako biste se motivisali, pisala sam o tome OVDE.

odluke za 2019

POHVALITE SEBE

Svi mi negde imamo potrebu da stalno budemo bolji, što je donekle i logično, ali nije dobro kada usput zaboravimo sve ono što smo već uradili. Zato je moj predlog da ovog januara pored svih ciljeva i đelja, redovno zapisujete i svoje uspehe, čak i one najmanje.
Ukoliko ste pripremili zdrav obrok za sebe i svoje najmilije, napišite to, pohvalite se. Za svaki odrađeni trening se potapšite po ramenu, umesto da se ubijate u pojam jer je trajao “samo” 15 minuta, a ne sat vremena.

Čitava poenta zdravog stila života je da se osećate sjajno, a ne da razvijate opsesije i gajite perfekcionizam.

Postoji mnogo toga pametnijeg od dijete što možete uraditi ovog januara.

Idite na odmor.
Uživajte.
Pročitajte neku novu knjigu.
Odgledajte sve filmove za koje niste imali vremena.
Naučite da klizate ako ne znate.
Pravite sneška sa klincima.
Kupite novu mirišljavu sveću i napravite sebi toplu kupku.
Uživajte u zimi i svemu što nam praznici donose.

A dijetu ove godine precrtajte sa liste. Sledeće vam već neće biti ni na pameti. 😉

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE