mitovi u ishrani

 3 trend mita u vezi sa zdravom ishranom

Karbofobija

Hajde sada svi vi koji ste makar jednom čuli negde ( i poverovali) da je za mršavljenje ključno da „skrešete“ ugljene hidrate, ustanite od stola i uradite 10 čučnjeva.
Izbacivanje ugljenih hidrata se odnosi na znate već ustaljene preporuke, poput izbaci hleb, krompir i pastu, slatkiše da i ne pominjem, a od skoro je i voće na tapeti, zbog famozne fruktoze.
 

 Redukcija telesnih masti

Kada govorimo o redukciji telesnih masti, moguća je jedino na sledeća dva načina:
1. Kalorijski deficit – kod ovog režima svesno (ciljano) pravimo kalorijski deficit prema sopstvenim potrebama. Ulazi manje kalorija nego sto dnevno trosimo i dolazi do redukcije.
2. Trendi dijete –  imaju neka svoja pravila, ili vam je uskraćena određena hrana, određeni makronutrijent smanjen, pa tako dolazi do indirektnog kalorijskog deificta ili je propisan poseban tajming obroka usled čega se ponovo javlja taj indirektni kalorijski dnevni deficit. Obrni okreni jedeš manje.
Pa tako npr. Low Carb ili niskougljenohidratna dijeta su upravo i zasnovane na tom principu da vam je redukovan unos UH, a zapravo indirektno je redukovan unos kcal. Nisko ugljenohidratne dijete poput Atkins dijete imaju diuretični efekat, gubite natrijum, soli iz tela, i dolazi do gubitka tečnosti, što rezultira smanjenom cifrom na vagi.

Zašto ove dijete deluju?

Deluju jer vas održavaju u deficitu, usled čega dolazi do redukcije telesnih masti. Ne zaboravite da ono što utiče na mršavljenje upravo jeste deificitaran unos kalorija. Nauka tako kaže, barem za sada.
Ista stvar je i sa low fat dijetama, sa intervalnim postovima i izbacivanjem određene grupe namirnica.

Pojednostavljeno…

Zaobiđite sve ove petljancije low ovo ili low ono, već se odmah bacite na izračun kalorijskog deficta i naravno obratite paznju na dovoljan unos proteina. Ostalo je igra po želji i ukusu.
80-90% nutritivno kvalitetna hrana, 10-20% može šta god volite.

Kako da smršate, tj. kako da održavate željenu telesnu masu? 


Znam da je sigurno većina vas makar nekada u toku svog života bila na dijeti.
Možda ste imali rezultate, uspeli ste da smanjite telesnu masu (telesne masti), ali koliko vas se na kraju ponovo vratilo na staro? Znate li da je danas tema kojoj se posvećuje velika pažnja, ne mršavljenje, već upravo ODRŽAVANJE telesne mase.

Četiri osnovne stvari o kojima treba da vodite računa:

1. Za redukciju moras biti u kalorijskom deficitu, inače nema mršavljenja. Smanji kalorije za oko 20% od trenutnog dnevnog unosa.

80% kalorija neka dolazi iz nutritivno kvalitetne hrane (kao ono čime bi hranili bebe ili decu – prirodna kvalitetna hrana, sa mnogo vitamina i minerala)
10-20% neka bude iz hrane koja je nutritivno oskudna.
Unosite dovoljno proteina.

2. Fizička aktivnost je obavezna, ali isto tako mora i treba da bude u skladu sa vašim mogućnostima i potrebama. Vežbanje treba da bude uživanje i nešto što će donositi na prvom mestu ZDRAVSTVENI BENEFIT, a uz to i one druge sporedne stvari poput zadovoljstva i estetskih momenata. Ako se tebi plače kada treba da ideš na trening, onda tu nešto nije u redu. 😐

3. Odmor i san su jako jako važni elementi oporavka ili ukupnog rada. Bez dovoljno sna i adekvatnog odmora tokom nedelje, rezultati će uglavnom izostajati, a za tebe će vežbanje i svaka dodatna fizička aktivnost postajati prava noćna 😈

4. Koliko god jeste savet da se ne opterećujete vagom i merenjem, isto tako bitan je NAČIN na koji se to radi. Ako se merite svaki dan ili više puta tokom dana, to je skroz besmisleno.🤔 Ali preporuka je da jednom mesečno stanete na vagu i vidite gde ste i šta ste. Danas imamo tendenciju da se svi sa godinama gojima, iako mislimo da je to ok, baš i nije. Ako zamislite da se u proseku gojimo 1-2kg godišnje, gde smo za 10 godina? Kod žena je posebno važno da obrate pažnju na menstrualni ciklus i merenje, zato je važno da se mere uvek u skladu sa nedeljama tokom ciklusa, jer dolazi do zadržavanja tečnosti u pojedinim nedeljama pa budemo teže za oko 1-2kg, i onda se bez potrebe sekiramo.💀

Ključ je u izmeni zivotnog stila, a ne u privremenim rešenjima

 

Himalajska so

Slazem se da na hrani izgleda ukusno, možda zbog veće površine lepše i prijanja na hranu, možda zbog veličine kristala daje posebnu senzaciju na jeziku, ali daleko je od lekovite namirnice koju treba da kupujete jer cena joj ne opravdava kvalitet. Cist #trend
Uživajte do narednog čitanja
Nada 🙂 
online fitnes coaching

Poslednji članci