Bilo da ste već neko vreme aktivni vežbač ili tek planirate da počnete da trenirate, ovaj post bi vam mogao biti koristan. Često početnici slepo slušaju one koji dugo treniraju, ali to može biti mač sa dve oštrice jer apsloutno ne mora da znači da oni zaista i imaju dovoljno znanja kada su u pitanju određene teme.

Da ne pričam o savetima vezanim za ishranu kojih ima na sve strane, a često su i kontradiktorni.

Evo nekih stvari na koje treba da obratite pažnju ukoliko želite da trening zaista ima efekta i da vaši mišići jačaju.

DA LI SU VAM OBROCI DOVOLJNO DOBRI?


Često u inboksu dobijam poruke sa pitanjima da li je ovo dobar obrok i slično. Svakako da postoje određene stvari za koje odmah mogu reći da li su preporučljive ili ne baš, ali u većini slučajeva to zavisi od konteksta.

Vaš obrok može sam za sebe biti savršeno nutritivno bogat i izbalansiran i da opet pojedete manje ili više nego što vam je potrebno.

Uvek zavisi od celokupne slike, jedan obrok sam za sebe ne znači ništa.
Evo na šta mislim. Recimo da su vaše dnevne potrebe 2000 kcal. Vaš obrok sam za sebe od 500 kcal je sjajan, ali šta je sa preostalih 1500 kcal?

Ili recimo da jedete 3 obroka od 500 kcal, šta je sa ostalih 500?

Suficit ili deficit od 500 kcal vas može dovesti do željenog cilja, ali obratite pažnju da budete u okviru svojih idealnih kalorijskih potreba izračunatih u skladu sa ciljem koji želite da postignete.

TRENIRATE DA BISTE DOBILI MASU, A NE DA BISTE OJAČALI


Ovo posebno važi za muškarce, mada sve više i za žene i evo zašto nije baš poželjno da krenete sa tim stavom.

Takav način treninga se kosi sa onim kako bi početnički trening trebalo da izgleda : malo odmora između serija i prevelik broj ponavljanja. Sve u svemu, previše svega.

Svakako da će vam se vremenom, uz redovan trening mišići povećati, ali to ne treba raditi na silu.

Ukoliko vam je cilj da povećate i ojačate mišiće, radite sa umerenim opterećenjem, pa postepeno povećavajte. Na taj način će vaši mišići jačati i rasti kako treba. 😉



UZIMATE SUPLEMENTE, A NE VODITE RAČUNA O ISHRANI



U koju god teretanu da uđete, neminovno ćete čuti diskusije o najrazličitijim suplementima. I to je sasvim u redu (pisala sam već o suplementima koji su ok da koristite), ALI. Suplementi su samo dodatak ishrani, ona trešnjica na šlagu.

Bez adekvatne ishrane, bilo koji suplement je čisto bacanje para.

Nemojte gubiti iz vida bazu i suštinu da biste se bavili detaljima.

Uzimanje suplemenata bez pravilne ishrane je kao da želite da napravite sprat, a niste sazidali prizemlje. Jednostavno ne funkcioniše.

Suplementi imaju svoj značaj, ali samo onda kada su nadogradnja i dodatak. Uzmite to u obzir.




FOKUSIRATE SE NA SITNE STVARI, A KRUPNE GUBITE IZ VIDA

U ovom slučaju mislim na odabir vežbi koje radite. Neću vam reći kako je dobro samo to, to i to i ostalo vam ne treba, ali je činjenica da postoje neke vežbe koje aktiviraju veću grupu mišića i jako su korisne.

Recimo, čučanj aktivira kvadriceps, gluteus, aduktor, dok biste zasebno morali da odradite tri vežbe umesto čučnja.
Izbor je jasan. 🙂

Potpuno isti princip važi i za gornji deo tela.

Neka vam trening bude zasnovan na složenim pokretima koji zahvataju više mišića, a zatim vremenom dodajte i zasebne (izolacione) vežbe.

Ukoliko sve navedeno budete poštovali, očekujte da za nekoliko nedelja vidite prve rezultate po pitanju svojih mišića. 🙂


Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂