4 suplementa koji su OK da koristite

 

Svako ko je ikada kročio u teretanu, nije mogao da se ne zapita čemu služe svi ti suplementi koji se prodaju na većini pultova u fitnes centrima. Oni koji tu rade će vam verovatno reći kako su fenomenalni, značiće za ovo, za ono… Samo što vam ne kažu da će raditi vežbe umesto vas. Za one lakoverne koji traže magično rešenje – odličan mamac.

Ali, ima i istine u tome što pričaju?
Pa… Zavisi.

Neke stvari zaista rade ono što kažu, ali je činjenica da dobar deo priče nema mnogo veze sa realnošću.

Ranije su suplementi bili najzastupljeniji u teretanama i viđali su ih uglavnom oni koji treniraju dok je danas i instagram preplavljen silnim kutijama koje se slikaju uz izdefinisane trbušnjake, podignutu zadnjicu i tako dalje.

Već sam pisala o tome na koje suplemente ne treba da bacate novac, a danas ću govoriti o onima koje bi trebalo uzeti u obzir.

Ono što u startu želim da vam napomenem je da ne postoji suplement koji će zameniti bilo šta što već treba da unosite/radite već je samo korisni dodatak. U prevodu, bez njega se može i džabe vam je ukoliko ne korigujete sve ostalo što je potrebno.

 

PROTEINSKI ŠEJKOVI

Nekada su proteinski šejkovi bili aktuelni samo za bodiildere, ali srećom, to danas nije tako. Sve više ljudi ih koristii u svakodnevnoj ishrani. Protein je esencijalni makronutrijent, ali je nekad izazovno dnevno uneti 1.5 do 2 grama po kilogramu telesne mase. Neko manje voli meso, jaja i ostalo, ali su mu proteini i dalje potrebni.

Tada su šejkovi sjajna opcija jer popunjavaju ono što hranom niste uneli. Nisu zamena, niti isključuju regularnu hranu, samo dodaju gde nedostaje.

Njihova prednost je to što se mogu konzumirati bilo gde, čak i kada ste napolju, sve što vam treba je malo vode ili mleka za rastvaranje. Moj stav je da svakako treba da se trudite da što više proteina unosite putem hrane , ali ako zakaže, uzmite u obzir proteinske šejkove.

KOFEIN

Verujem da će vas ova vest obradovati. 🙂
Kofein povećava snagu, smanjuje osećaj umora i pobošljava fokus i budnost. Sve navedene stavke su jako važne za dobro odrađen trening. Preporučena doza je 3-9 mg po kilogramu telesne mase. Moj predlog je da počnete sa minimalnom dozom i polako povećavate prateći kako utiče na vas.

Recimo, jedna prosečna kafa iz Coste, Coffee Dream-a i sl. ima od 150-300 mg.

Eto razloga da popijete jednu pre treninga. 🙂

MAGNEZIJUM

Magnezijum je jako važan za sintezu proteina, funkcionisanje mišića i nerava, kontrolu glukoze u krvi, regulaciju krvnog pritiska, regulaciju testosterona, pobošljavanje spavanja, prevenciju depresije, oporavak od treninga… Kao što vidite, za puno toga. Nalazi se u dosta namirnica (npr. povrću, tamnoj čokoladi), pa nije problem uneti ga, ali se takođe i brže troši kod osoba koje treniraju. Tada je korisno, da ne kažem neophodno uzimati suplement.

VITAMIN D

Čuven vitamin sunca koji nam obično manjka tokom zimskih meseci. Blagotvorno utiče na zdravlje kostiju, hormone, imunitet, dobro raspoloženje, povećanje snage… Nije ni čudo da je u zemljama gde preovladava hladno vreme veća stopa depresije nego u onima sa toplom klimom.

OVDE možete detaljno pročitati o vitaminu D, sigurna sam da će vam biti korisno.

 

Ovo je kratki izveštaj suplemenata za koje postoje neke naučne tvrdnje da ima efekta ukoliko se koriste, tako da kao je neki od navedenih i bio na vašoj listi, budite bez brige, niste ga koristili uzalud.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

 

 

Poslednji članci

NADA FITT PLAN ISHRANE