Ishrana 25.05.2020.

5 načina da ne budete opterećeni hranom

Svi mi imamo unutrašnjeg kritičara koji ima velikog uticaja na sve što u životu radimo, na izbore koje pravimo. Upravo taj unutrašnji kritičar utiče i na našu ishranu.

Zdrav životni stil se ne odnosi samo na hranu već pre svega na odnos koji imamo prema hrani i zato je važno upoznati se sa svim njegovim aspektima.

Unutrašnji kritičar je jedan od bitnijih.

Na šta tačno mislim?


Na sve ono što izgovorite sebi po pitanju ishrane, na svaku samoprocenu koja nastane kao produkt izbora hrane. Na sva moguća pravila kojih se pridržavate ili ne pridržavate, a zatim na osnovu toga „sudite sebi i dane porovodite razmišljajući o tome šta ne treba da jedete, šta ste sve pogrešno uradili…

Suštinski, to su sve naučena uverenja, sve ono što ste s godinama učili o ishrani, gojaznosti, mršavljenju, pa i sebi. Ipak, naučeno ne znači nužno i korisno.
Sve navedeno su negativni obrasci koje mnogi vuku godinama sa sobom.

Današnji tekst posvećujem upravo vama koji imate izraženog unutrašnjeg kritičara koji je opsednut hranom i imate osećaj da ne možete da se izborite sa njim.
Možda očekujete da vam kažem da ne treba da ga imate… I činjenica je da ne treba, ali je još veća činjenica da je on tu i da neće nestati samo zato što vam je neko rekao da treba.

Upravo zato, dajem vam predloge kako da ga čujete, zapazite i NE POSLUŠATE. Čak i kada je tu, on je nemoćan bez vaše saradnje.


* Ne sme se večerati kasno.
* Moram da doručkujem, to je najvažniji obrok.
* Ne smem jesti slatkiše.
* Dosta sam jela danas, sutra ću izbaciti večeru.
* Stvarno sam preterala i zaslužujem kazno.

I tako dalje, i tako dalje… Sigurna sam da vam je već jasno na šta mislim.

Svakako da postoje određene smernice pravilne ishrane, ali to nisu zakonska pravila nakon čijih kršenja ćete morati da odgovarate. 🙂
Smernice su tu da vas podrže, a stroga pravila (posebno kada su netačna) vas samo ograničavaju i pojačavaju grižu savesti.


Suština opuštanja je da bolje izbore pravite zarad svog zadovoljstva, a ne zato što zaslužujete „kaznu“.

 

 



PRIMETITE SVOJE MISLI

 

I ne borite se sa njima. Kada to radite, zapravo ih pojačavate u vrtite se ukrug pokrećući nove slične misli koje čine da se osećate još gore.
Ono što treba da uradite je da ih zapazite. Ili još bolje, zapišite.
A zatim ih pustite da odu. Znate kada neko nešto priča i vi ga slušate, ali zapravo ne verujete u to niti imate nameru da uradite ono što vam taj neko kaže?
Upravo to uradite sa svojim mislima! Poslušajte ih, ali bez uživljavanja.
One su nemoćne bez vašeg učešća i poslušnosti.


ŠTA JE SUPROTNO?


Umesto da sami sebi ponavljate „Ne smem da jedem slatkiše“, napišite šta je suprotno od toga, nešto što će biti dobro za vas.
Može na primer „Nakon ručka ću pojesti voće“.
„Ne smem da propustim nijedan trening“ – „Želim da idem na trening čak i kada mi se ne ide jer se osećam dobro čim kročim u teretanu, a posebno kada završim!“
Sada ovo primenite na svojim primerima. Važno je da zaista ima veze sa vama i da vas podstiče.


UŽIVAJTE U PROCESU


Čak i onda kada nije savršen. Nijedan nije, niti će ikad biti.
Prigrlite sve što usput naučite o sebi i trudite se da to svakodnevno radite.
Zapažajte kada vam se jedu slatkiši iako niste objektivno gladni, šta su vaši okidači za prejedanje i slično.
Kada to uradite, pokušajte da nađete način da to rešite, ali ne kada se to već desi već unapred.
Kada tačno znate šta ćete uraditi kada naiđe napad, manje su šanse da ćete posustati nego kada u momentu impulsivno odreagujete.




OTPUSTITE POTREBU ZA SAVRŠENSTVOM


Često od svojih klijenata čujem upravo ovo i još češće je to problem koji ih koči.
Oni se obeshrabre svaki put i kada pomisle ono što smatraju da ne treba, a kamoli još da urade.
A urade neminovno jer se previše samooptužuju, što posledično vodi do destruktivnog ponašanja.

Ne morate postati fitnes zaluđenik, niti profesionalna kuvarica zdrave hrane.

Sasvim je u redu da vam se i dalje jede čokolada, hamburger, pomrit ili nešto treće. To ne znači da nešto ne radite kako treba.


DAJTE SEBI VREMENA


Puno je žena kojima je koncept fleksibilne ishrane potpuno nov. I nakon godina i godina slušanja strogih pravila, mučenja raznim dijetama i na kraju formiranim negativnim obrascima i jakim unutrašnjih kritičarem, nije realno da se odjednom prešaltaju na fleksibilnu ishranu.
Njima, tj. vama će biti potrebno vreme da uopšte čujete nove ideje kako treba, a kamoli da poverujete u njih. Zato je važno da budete strpljivi sa sobom i da budete svesni da se životni stil ne menja instant.

Ja verujem u vas.


Ukoliko vam je potrebna podrška po tom pitanju ili pak konrektni saveti kako da se opustite i šta da radite u skladu sa vašom situacijom, možete mi se javiti za online plan ishrane koji uključuje mesec dana konsultacija. Za to vreme svakako možete dobiti solidnu bazu, nakon čega ćete samo nadograđivati znanje i formirati nove navike.

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.