5 razloga da odmah raskinete sa dijetom

Kakav osećaj vam se javi na pomen dijete? Lep, prijatan ili pak opterećujuć?

Koliko puta ste se zapitali zašto nijedna nije uspela dovoljno da dođete do određene kilaže i zadržite to?

Da li ste se ikada zapitali koji su pravi razlozi vaše želje za mršavljenjem? Bolje zdravlje, lepši izgled, bolji osećaj ili nešto deseto?

 

Mislim da istinu već znate, ali ću je za svaki slučaj ponoviti. DIJETE NE RADE. Makar ne dugoročno, a šta će vam nešto kratkotrajno?

Neki će vam reći da samo niste pronašli odgovarajuću dijetu, da niste bili dovoljno uporni, niste dovoljno želeli, niste ovo, niste ono… I na kraju dođemo do toga da nešto nije u redu sa vama kao osobom. Da li ćete u toj priči usput izgubiti i samopouzdanje (bez gubljenja kilograma)? Vrlo verovatno.

OPASNOSTI TREND DIJETA

Svako od nas ponekad oseti pritisak zbog nepisanih zahteva o tome kako treba da izgledamo. Društvo podržava vitke, zgodne i karakteriše ih kao atraktivne, inteligentne sa boljom samokontrolom. U svakom ženskom časopisu imate milion članaka o tome kako da izgledate mršavije I bolje, kako da budete atraktivnije I tako dalje. Svesno ili nesvesno, namerno ili nenamerno, oni nam diktiraju kako bismo trebali da izgledamo.

Na kraju priče, dobijemo gomilu izgladnelih žena koje preskaču obroke ili traže magične pilule kako bi bile što atraktivnije i prihvaćenije u društvu.

 

ŠTA PODRAZUMEVA DIJETA?

  •  Dijeta vam suptilno govori da ignorišete glad i ne slučate svoj organizam. Ona vam diktira kada ćete i šta jesti, vi se tu ništa ne pitate.
  • Dijeta deli hranu na dobru i lošu.
  • Daje vam lažna obećanja: Izgubite 10 kilograma za samo mesec dana!
  • Može isključivati kompletne grupe hrane.
  • Čini da na hranu gledate kao na neprijatelja i da je se plašite.
  • Stvara vam osećaj krivice i ubija volju.

 

Malo li je?!

 

ŠTA SE DEŠAVA SA VAŠIM ORGANIZMOM KADA STE NA DIJETI?

Postoje tri osnovna makronutrijenta: proteini, ugljeni hidrati i masti. Da bi naš organizam funckionisao optimalno, potrebna su nam sva tri.

Dijete često isključuju neki od njih, u zavisnosti za koju konkretno se opredelite. Ono što ljudi najčešće rade jeste da izbacuju ugljene hidrate i na tome se zasniva većina dijeta. Izbace iz ishrane sva testa, žitarice, voće… Da li znate da su ugljeni hidrati jedno od najvažnijih goriva za rad tela?  Kada ne unosite dovoljno UH, telo ulazi u ketozu. To se dešava kada nema dovoljno glukoze za energiju već se masti koriste kao izvor energije i stvaraju se ketoni. Jedna od najpopularnijih dijeta ovog tipa je Atkins.

 

Znale li šta se tada ustvari dešava?

 

Kratko i jasno – ubacujete svoj organizam u mod za preživljavanje.

Prestravljujete ga.

Pored gubitka nešto mišića i ketoze, ograničavanje kalorija može usporiti metabolizam tela. Studije pokazuju da kod ljudi koji gladuju dolazi do adaptivnog smanjenja bazalne stope metabolizma zbog čega naše telo troši manje energije. Kada telo troši manje energije, masne ćelije oslobađaju hormone da bi nam pomogle da sačuvamo više energije.

I dobijemo potpuni haos da bismo eto bili mršavi…

Da ne pričam o potpuno izmenjenom i patološkom odnosu prema hrani gde se mrzi salata jer asocira na mučenje i dijetu. Da li biste imali isti pogled na nju kada biste je jeli prirodno i kada vam se jede?

Koliko puta ste odbili druženje jer znate da je sve o čemu ćete razmišljati hrana? Nije prijatno sklanjati se dok svi jedu čips, a vama ide voda na usta.

DA LI DIJETE UTIČU NA SREĆU?

 

Istraživanja su pokazala da dijete imaju ogroman uticaj na psihičko zdravlje i sreću pojedinca. Doduše, kada pogledamo širu sliku, to uopšte nije čudno.

 

Kako da budeš srećan kada konstantno imaš potrebu da se „dopravljaš“?

Kako da budeš srećan kada ti društvo konstantno govori da sa tobom nešto nije u redu?

Kako da budeš srećan kad se izgladnjuješ?

Kako da budeš srećan kada okrivljuješ sebe zbog hrane i usput izgubiš samopoštovanje?

 

Mnogo je važno kako vidimo sebe jer to diktira naše ponašanje i stav prema hrani.

Pomerite fokus sa broja kilograma na zdrav način života zbog kog ćete se osećati bolje, a ne gore.

 

VI NISTE VAŠI KILOGRAMI.

 

 

View this post on Instagram

 

Ozbiljno treniram na moru? Naravno da ne 🤣😁 Na moru se odmara i fizicki, kao i mentalno. 🙃 Od fizickih aktivnosti na prvom mestu hodanje (po stenama, kozijim stazama i slicnim terenima 🧗‍♀️ ) plivanje, ronjenje, frizbi, reketi i nezaobilazne vezbice pre ili posle plivanja, sve sto se moze uraditi na plazi, cucanj, iskorak, sklek, izdrzaj… Onako uzgred, bez obaveze, ali na kraju i to izadje na solidno vezbanje tokom dana. 🏊‍♀️🤽‍♀️ Po kvalitetu nocnog sna znam koliko mi je aktivan bio dan, a ovde spavam kao beba. ☺ Pored svega, malo vam i snimam vezbice na ovim predivnin plazama, da vam bude lepo dok gledate i radite. 😉 A ove kao i jos par predloga vezbica cekaju vas na blogu u mini postu sa predlozima vezbi koje mozete raditi na plazi, ali naravno iste se mogu raditi i kod kuce, u parku, sumi… 🤗 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu #saintjohnsvoda #noviclanmojeporodice

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on

DIJETE I POREMEĆAJI U ISHRANI

 

Da Ii ste znali da žene koje su bile na dijetama imaju 5 do 18 x veće šanse da razviju neki poremećaj u ishrani?

Istraživanja su pokazala da je dijeta najveći prediktor istih poremećaja.

To naravno ne znači da treba da budete gojazni već da na zdrav način dođete do onoga što želite. Cilj je da se osećate bolje i zdravije, a ne da pored fizičkog problema, dodate sebi još jedan psihički.

Hrana koju (ne) jedete je samo posledica vašeg stava prema istoj, a i prema sebi tako da bi bilo korisno da počnete od toga umesto što se odmah fokusirate na ono šta jedete. Pre svega se zapitajte, zašto baš tako i zašto baš to jedete.

 

Naučite da slušate svoj organizam i da mu verujete umesto što ga ućutkujete 😊

Na kraju dana, da li je važniji broj kilograma ili zdravlje? Mislim da je odgovor i više nego jasan. 😊
Zato birajte zdravlje, a ne gaženje preko istog radi brojke na vagi ili mišljenja vama suštinski nebitnih ljudi.

Odaberite recept za sreću, a ne prečicu za frustracije i poremećaje u ishrani.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

Poslednji članci