5 zdravih namirnica koje mogu sabotirati mršavljenje

Često od ljudi koji žele da smršaju čujem kako su kupili gomilu zdrave hrane, te za doručak jedu isključivo ovsene pahuljice sa mlekom, uz voće, začine i nekoliko velikih kašika putera od orašastih plodova jer je to sve zdravo i dobro za mršavljenje.

Da je zdravo – tačno, ali da li je zaista dobro i za mršavljenje?
To zavisi od kalorija.

Da biste smršali, morate da trošite više kalorija nego što unosite i potpuno je svejedno da li su u pitanju kalorije iz zdravih ili nezdravih namirnica.
Sa nekoliko kašika putera od orašastih plodova i previše ostalih sastojaka, zdravi obrok se vrlo lako pretvori u obrok od kog ćete se ugojiti.

Zdrava hrana nije isto što i niskokalorična hrana.

Zato vam u današnjem tekstu predstavljam nekoliko namirnica za koje se smatra da su odlične za dijetu i neretko se sa njima preteruje, a zapravo nisu niskokalorične.

VOĆNI SOKOVI

Kada sam pričala o voću pomenula sam i voćne sokove.
Sa njima je vrlo lako uneti preveliku količinu šećera jer se u jednoj čaši soka često nalazi nekoliko voćki.

Da li biste pojeli za užinu 5 pomorandži ili jabuka? Verovatno ne. A sa voćnim sokom uradite upravo to.

Jedna čaša voćnog soka može sadržati količinu šećera koju ima i Coca Cola koju vam ne bi palo na pamet da pijete na dijeti. Doduše Zero je prihvatljiva. 😉

Druga stvar, kada jedete celo voće unosite i vlakna koja se ceđenjem soka gube, tako da uvek radje birajte celu voćku umesto voćnog soka.

ORAŠASTI PLODOVI

Većina orašastih plodova se može kupiti u kesicama od 70 – 100 grama, a malo ko pogleda koliko kalorija ima u toj količini. 100 grama orašastih plodova ima kalorijsku vrednost jednog solidnog ručka i ukoliko to pojedete npr. za užinu, ne samo da nećete smršati već ćete se verovatno i ugojiti.

Preporučena količina za užinu je petnaestak komada odnosno 20 –ak grama.

Niko ne osporava da su orašasti plodovi i te kako kvalitetna hrana, ali ujedno i kalorična, tako da ih slobodno jedite i kada ste na dijeti, ali vodite računa o količini.

MASLINOVO ULJE

Maslinovo ulje je poznato po tome koliko je dobro za zdravlje, ali svakako treba uzeti u obzir i njegovu kalorijsku vrednost.

Jedna kašika maslinovog ulja ima oko 120 kalorija što znači da vrlo lako možete u svoj obrok dodati kalorijsku vrednost još jednog obroka ukoliko preterate sa prelivanjem salate.

Dobra varijanta su bočice sa raspršivačem tako da stavite manju količinu ulja na tiganj kada pečete nešto. Isto tako dobra opcija je da ga merite kašikom, makar u početku dok ne steknete osećaj o količinama hrane, kasnije ćete znati odokativno.

U svakom slučaju – koristite ga naravno, ali vodite računa o količini. 🙂

BAROVI OD ŽITARICA

Iako možda deluju kao dobra zamena za doručak, barovi od žitarica nisu najbolja opcija.

Posebno ne ako na to dodate i voćni sok, što često viđam.

Problem sa barovima jeste što sadrže veliku količinu ugljenih hidrata i jako malo proteina, zbog čega ćete vrlo brzo osetiti glad. Ugljeni hidrati se brže vare dok proteini duže drže sitost.

Zato bi ovu poslasticu baš tako i trebalo jesti, kao dodatak doručku koji je bogat proteinima (jaja, mleko, meso). Ili jednostavno tretirajte ih kao poslasticu i računajte u onaj deo 20% dnevnog unosa (iz čega god).

SLATKIŠI BEZ ŠEĆERA


Zvuči previše dobro da bi bilo istinito?
Tako nekako i jeste 🙂

To što negde piše „bez šećera“ apsolutno ne znači da je u pitanju zdrava namirnica.

Ovde je šećer zamenjen alkoholnim šećerom što praktično znači da su kalorije i ugljeni hidrati ostali isti bez obzira što na pakovanju piše da nema šećera.

Pre nego što poverujete u tu priču, pogledajte sastojke na poleđini svakog slatkiša bez šećera i puno toga će vam biti jasnije.

DA LI BI TREBALO DA PRESTANETE DA JEDETE POMENUTE NAMIRNICE UKOLIKO STE NA DIJETI?

Apsolutno ne. To samo znači da treba da budete svesni kalorija i da je jedete pametno 🙂 Na taj način ćete videti sve benefite orašastih plodova, voća i žitarica, a da u isto vreme i smršate.

Držite se principa 80/20 gde su 80%  zdrave namirnice (nutritivno bogate), 20% čega god želite i sugurna sam da rezultati neće izostati 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

 

NADA FITT PLAN ISHRANE