6 načina da zaustavite opsesivno prejedanje

6 načina da zaustavite opsesivno prejedanje

 

Tanka je linija između “Volim da jedem i uživam u hrani” i “Toliko uživam da više nemam kontrolu nad sobom!”. Prvo je sasvim normalno i zdravo, dok je drugo jedna od karakteristika opsesivnog prejedanja.
Često se opsesija teže prepozna, a još teže priznaje. Iako niste sigurni šta se dešava, gubite kontrolu, ne možete da se zaustavite… I dalje mislite da se sve to dešava zato što je hrana tako ukusna i obožavate da klopate 🙂

Onda dođe trenutak kada shvatite da ste dodali previše kilograma i rešite da se bacite na dijetu. Ipak… Ništa ne deluje.
Znam da vam je teško da poverujete, ali spasa ima! 🙂 Možete zaustaviti opsesivno prejedanje uz adekvatne savete, trud, pa i stručnu pomoć.

Prvi korak je, kao i obično, prihvatanje.

 

https://www.instagram.com/p/Bkc07gLlSiX/?taken-by=nadafitt

TI NISI TVOJE PREJEDANJE

Ne identifikujte se sa svojim ponašanjem. Svako od nas je napravio nešto na šta nije ponosan, što nije loše – upravo suprotno! To nam samo pokazuje da smo u nekom trenutku napravili nešto što se ne poklapa sa našim vrednostima. A naše vrednosti su suprotne od toga.
Da nisu, ne bismo osećali krivicu.
Etiketiranje sebe može biti jako loše jer se onda automatski podešavamo na određeno ponašanje koje baš i ne želimo.
Svako teži tome da se oseća bolje i ako je hrana vaš izduvni ventil, sasvim je jasno i prirodno zašto ste to uradili. Bez krivice i osude, lek je saosećanje prema sebi.

 

FOKUSIRAJTE SE NA POZITIVNE STVARI

Ništa nije crno i belo, a na nama je na koji ćemo se deo fokusirati. Iako je popularno mišljenje da se fokusom na probleme stvari rešavaju, ponekad je obrnuto. Kada dozvolimo sebi da vidimo sve lepo, lakše se motivišemo da poradimo na onome što nas koči i pravi problem.
Primećujte kada vam se javlja potreba za prekomernim unosom hrane.
Da li je to kada ste srećni, tužni, uznemireni?

Kojim aktivnostima se bavite u tim trenucima?

Postoji li neki način da sprečite ili makar ublažite takve situacije?

Posvetite se sebi i svojim mislima. Zapišite svaki put kad pomislite na hranu. Na kraju dana, biće vam jasno kada ne razmišljate o hrani i fokusirajte se na taj period. Da li ga nekako možete produžiti, bavljenjem nekim stvarima? Šta ste radili kada niste razmišljali o hrani?

https://www.instagram.com/p/BkXDDh3FtvC/?taken-by=nadafitt

JEDE VAM SE, A NISTE GLADNI?

Svi imamo ovakve momente 🙂 Ali je razlika u tome kada, kako, koliko često i šta se na kraju uradi.
Kada vam naiđe glad, procenite da li ste stvarno gladni ili vam se iz nekog razloga prosto jede određena hrana.
Takođe je činjenica da se ovo mnogo češće javlja kada smo okruženi hranom konstantno. Da li bi vam se zaista prijela ta čokolada da je niste zapazili na stolu?
Možda… Ali verovatno ne.
Najvažnije je da se ne osuđujete za bilo šta, treba vremena da naučite da prepoznate pravu glad. Svako ponekad jede i kad nije gladan, što je sasvim normalno. Problem nastaje kada je neumereno i često. Još jedan način kako možete prepoznati kod sebe da li je u pitanju prava glad ili čuveni apetit, jeste da u tom trenutku izvrtite u mislima nekoliko različitih namirnica ili jela, i ako bi vam bilo svejedno koju od tih bi pojeli, onda je najverovatnije u pitanju glad, ali ako vam nije svejedno koja bi to bila, ako ciljate bas na neku specificnu, onda je verovatno samo apetit.

 

NA KOJU HRANU STE NAJSLABIJI?

Lako odolite bajaderi, ali ne i čokoladi? Jasno je, sa čokoladom rizikujete da pojedete 300 grama 🙂

To naravno ne znači da više nikada ne smete da je jedete, ali bi bilo poželjno da to ipak bude u određenim uslovima.
Sigurna sam da će vam u društvu biti manje prijatno da slistite veliku količinu bilo čega nego da ste sami. Zato birajte da takvu hranu klopate u društvu.
Ili idite sami u restoran i naručite manju porciju. Isto važi i za poneti. Verujem da se nećete vratiti po još :))

Sve što jedete stavite u posudu umesto da uzimate iz kesice jer se na taj način gubi osećaj za količinu. Shvatite tek kad smažete sve 🙂

OSETITE UKUS HRANE

Kod opsesivnog prejedanja je čest slučaj preterano brzog unosa hrane. Samim tim, male su šanse da se zaista ukus iste i oseti na pravi način.
Sedite za sto i jedite polako, osetite ukus hrane u svakom trenutku. Primetićete kako najviše osećate prvih desetak zalogaja, nakon čega se osećaj smanjuje.
Na svakih nekoliko zalogaja se zapitajte da li vas sledeći vodi ka vašem cilju ili odvlači od njega. Znaćete odgovor na ovo pitanje po osećaju koji vam se javi 🙂

https://www.instagram.com/p/Bi3xUi4FAHs/?taken-by=nadafitt

VI IMATE KONTROLU NAD SOBOM

Iako se ponekad ne osećate tako, znajte da unos hrane 100% zavisi od vas, osim ako niste fizički vezani 😀
U svakom trenutku imate moć da kontrolišete šta ćete pojesti ili ne.
Da li ćete se nakon prejedanja osetiti bolje ili lošije? Šta vas vuče da to sada uradite?

Šta god da odlučite, budite svesni da imate izbor. I da uvek možete drugačije.

Takođe je jako važno da znate da u ovome niste sami, ogroman broj ljudi se bori sa istim problemom. Svi znamo da to što se o nečemu ne priča, apsolutno ne znači da ne postoji.
Pričajte o tome sa prijateljima, porodicom… Na kraju i sa stručnim licem. I budite ponosni na sebe što ste preduzeli prvi korak u rešavanju problema i brizi o sebi.

 

FITT IZAZOV