6 stvari koje možete da promenite ODMAH

 

Razmišljanje o dugoročnim ciljevima jeste korisno, ali se ponekad treba fokusirati na ono što možemo da uradimo odmah. Slike u glavi poput „Za 6 meseci, sa 20 kilograma manje i sa pločicama na stomaku“ deluju toliko daleko da je teško i mrdnuti s mesta.

Srećom, postoje stvari koje zaista možete uraditi odmah, a koje će vas svakodnevnim ponavljanjem dovesti do željenog cilja bez muke.

SLUŠAJTE SVOJE TELO

Znam da sam ovo ponovila milion puta i nastaviću sve dok vam ne „isperem mozak“ toliko da zaista i primenite 🙂 Prestanite da računate u koliko sati treba da jedete i koliko tačno obroka, umesto toga počnite da osluškujete svoje telo. To u početku nije lako, ali će vam vremenom preći u naviku. Pre nego što počnete da jedete, udahnite duboko i zapitajte se da li ste zaista gladni ili samo žudite za hranom, šta vam se tačno jedete i kako se osećate nakon kog obroka… Ne bi bilo loše da na početku vodite dnevnik jer će vam biti lakše da uočite obrasce.

Možda najčešće žudite za slatkišima kada ste umorni nakon posla ili je to nakon stresnog razgovora ili kad vam je dosadno… To je individualno i zato je važno da postanete svesni svojih reakcija kako biste znali da se adekvatno suočite sa njima.

dnevnik ishrane

PRESTANITE DA SE MERITE

Ukoliko imate vagu u kući, zamolite nekoga da je sakrije od vas 🙂 Ne morate baš da je uništite 😀 u redu je da se merite jednom do dva puta mesečno, ali svakodnevno merenje vam nikako neće služiti.

Prvo, telesna masa varira u toku dana i do 2 kilograma, a vas vrlo lako može demotivisati ukoliko vidite 2 kg više nego juče. Da li sam u pravu? 🙂

Takođe, možete čak i sa istim brojem kilograma imati drugačiju kompoziciju tela, tako da treba da prestanete da se opterećujete time.

 

BUDITE RADOZNALI KADA JE HRANA U PITANJU

doručak smoothie bowl

 

Osim ako iz određenog razloga morate da izbegavate neku hranu ili grupu namirnica, moja preporuka je da isprobavate nove ukuse što je više moguće 🙂 Tada su daleko manje šanse da vam zdrava ishrana bude dosadna i da se vratite „super ukusnom“ hamburgeru iz obližnjeg fast fooda.

Svakako da se neće ništa važno desiti ukoliko s vremena na vreme pojedete šta god vam duša poželi (balans je na kraju najvažniji), ali se potrudite da što više eksperimentišete sa voćem, povrćem i mesom, pa ćete samim tim imati manju želju za svim ostalim.

Pored ukusa, jako je važno da znate kakva hrana koji osećaj izaziva u vama. Kako se osećate kada jedete žitarice, a kako meso? Koliko dugo vam drži sitost koji obrok?
Tako ćete tačno znati šta treba da jedete kada idete na obilni nedeljni ručak, a šta kada vas čeka naporan dan 🙂

 

STVORITE ZDRAV ODNOS PREMA HRANI

odnos prema hrani

Vrlo je važno šta jedete i koliko trenirate, ali je daleko važnije kakav je vaš odnos prema tome. Ukoliko ste opsednuti i čitav život podredite navodno zdravom stilu života, veća je verovatnoća da ćete na kraju završiti sa nekim od poremećaja u ishrani.

Prestanite hranu da povezujete sa moralom, niste „grešni“ zato što ste pojeli čips umesto večere, niti ste „bezgrešni“ kada birate isključivo zdrave namirnice.

Nijedna krajnost nije preporučljiva, čak ni onda kada su u pitanju objektivno poželjne stvari.

Važno je da budete svesni da je hrana samo hrana, a ne vaše merilo vrednosti.

 

NEKA VAM TRENING BUDE NAGRADA, A NE KAZNA

Kada trening pretvorite u kaznu za prejedanje, šta mislite, koliko će vam prijati?
Kome bilo kakva kazna prija?!

Umesto toga, pronađite aktivnost u kojoj ćete zaista uživati.

To aposlutno ne mora biti teretana niti bilo šta popularno, najbitnije je da vi imate jači motiv od kažnjavanja zbog previše hrane. Kada zaista uživate u nečemu, sam taj čin i osećaj tokom/nakon toga će vam biti najjača motivacija ikada 🙂

 

JEDITE VIŠE HRANE UMESTO MANJE

čokolada

Odnosno, manje kalorijski, ali više količinski 🙂 S druge strane, kada pomislite na uskraćivanje, verovatno vam se u glavi pali alarm koji navodi na žudnju baš za tim zabranjenim.

Umesto da u potpunosti izbegavate slatkiše, pokušajte da pronađete neku svoju meru na dnevnom nivou. Recimo da mnooogo volite slatkiše i ne možete da zamislite da prođe dan, a da baš ništa slatko niste pojeli, onda za vas sigurno nije metoda potpunog eleminisanja slatkiša, jer će biti „drži vodu, dok majstori odu“ već je samo potrebno da količinu slatkiša uskladite sa svojim dnevnim potrebama i jedete u skladu sa potrošnjom. Ako vežbate i ako ne preterujete sa ostalom hranom, sigurna sam da se uvek može naći malo mesta za omiljeni slatkiš. 😉

 

Počnite korak po korak i videćete da će vam nakon određenog vremena bez puno muke, sve navedeno postati stil života. A onda kilogrami idu sami od sebe 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂