Nutricionizam 25.03.2020.

7 rečenica koje sabotiraju vaše mršavljenje

Toliko govorimo o stvarima koje treba ili ne treba da radimo, da često zaboravimo na reči i rečenice koje govorimo sebi. To je važno uvek, pa i po pitanju mršavljenja. Te sitnice na koje ne obraćate pažnju mogu značajno uticati na vaš napredak odnosno na način razmišljanja koji diktira vaše ponašanje.

Sada ćete videti na šta tačno mislim i koje rečenice bi trebalo da pokušate da izbacite iz svog rečnika. 🙂



„OD PONEDELJKA KREĆEM NA DIJETU“


Ovo praktično znači da ćete isključiti sve što sada radite kako biste bili na dijeti. Ideja podržava podelu na crno i belo, ali u realnosti to ne funkcioniše baš tako. Čak i kada ste na režimu za mršavljenje, kada vodite računa o svojoj ishrani, biće dana kada ćete imati i želju i potrebu da jedete više i nutritivno nekvalitetnije namirnice i tako dalje. Ukoliko budete čekali momenat da vam crno i belo pristup postane normalan i da u njemu uživate, konstantno ćete se vrteti u krug sa rečenicom „Od ponedeljka krećem na dijetu“.
Znate li ikoga ko se pravilno hrani i održava svoju kilažu, a da izgovara ovu rečenicu?
Zapazite sledeći put kod koga je ona najčešća i da li to isto i vi želite za sebe. 🙂


„JEŠĆU ISKLJUČIVO ZDRAVU HRANU“


Ili još gore, „čistu“ hranu… Mnogo puta sam ponovila i ponoviću, ne postoji „čista“ i „prljava“ hrana, zdrava i nezdrava hrana, postoji samo nutritivno bogata i nutritivno siromašna.
Da li će biti zdrava ili nezdrava, zavisi isključivo od konkteksta
Da li ima smisla jesti isključivo nutritivno najbogatiju hranu, ako uz to razvijete poremećaj u ishrani (ortoreksiju) koja predstavlja opsesiju „čistom“ hranom?
Isto tako, ukoliko većinu vaše ishrane čini nutritivno kvalitetna hrana, za vas poneki hamburger i pomfrit s vremena na vreme apsolutno neće biti nezdravi.
Ne da nema potrebe, već nije ni dobro da krećete sa idejom da zauvek sebi uskraćujete nešto u čemu uživate samo da biste jeli isključivo najzdraviju hranu. Veća je verovatnoća da zbog toga nećete ni početi jer ćete čekati momenat da vam postane u redu da određene stvari više nikada ne jedete. A to se neće desiti nikada kada sebi nešto zabranjujete. 🙂



„OVA HRANA JE DOBRA, A OVA JE LOŠA“


Slično kao prethodna stavka, ali sa dodatkom moralnih atributa hrani. Problem sa kategorizacijom hrane u ovom slučaju je taj što se identifikujete sa time kako se hranite i kategorišete sebe kao dobrog i lošeg u odnosu na to. Niste ni bolji ni gori zbog odabira hrane i ne dozvolite da vas ubede u to.

„IDEM NA DETOKS“


Detoks je suštinski najpoželjniji onima koji žele brza rešenja i nešto što će ih instant osloboditi „otrova“ nakon što su jeli šta god su želeli. Čak i kada zanemarimo činjenicu da takav detoks uopšte ne postoji, problem je u samoj želji za nečim što će instant rešiti problem.

Pravilna ishrana zahteva strpljenje i istrajnost, a ne brza rešenja.


„IZBACIĆU UGLJENE HIDRATE KAKO BIH SMRŠALA“


Ukoliko mislite na namirnice poput klasičnih slatkiša i slatkih varijanti brze hrane, podržavam da smanjite njihov unos kako biste lakše bili u kalorijskom deficitu i u isto vreme unosili potrebne makro i mikronutrijente.
Ali, ne postoji apsolutno nijedan razlog da izbacite ugljene hidrate iz ishrane. Mnogo je pametnije da birate one koji su bolji po vas poput integralnih žitarica, voća, povrća bogatog ugljenim hidratima i tako dalje.
Sa druge strane, čak i jogurt, mleko, pa i povrće sadrže ugljene hidrate, tako da ih ni tada suštinski ne izbacujete, samo je u njima manja količina.
Ali kao što rekoh, nema potrebe da izbacujete ugljene hidrate. 🙂

Slatkiši bez griže savesti?

Nijedan slatkiš ne bi trebalo da izaziva grižu savesti u vama , ali postoji
rešenje za sve one koji bi da uživaju u slatkom ukusu bez suvišnih kalorija.
Pogađate, govorim o nekalorijskim zaslađivačima koji vam omogućavaju upravo to.
Ukoliko se plašite aspartama koji se najčešće koristi, nemate razloga za to. On se sastoji se od dve prirodne aminokiseline, fenilalanina i aspartata i zvanično je odobren za korišćenje nakon dugogodišnjih naučnih istraživanja.


KADA (NE) KORISTITI NEKALORIJSKE ZASLAĐIVAČE?


.
Razlog za NE je jedino onda kada vam se jede isključivo određena namirnica koja sama po sebi sadrži
šećer. U svim ostalim situacijama, moja preporuka su nekalorijski zaslađivači i sama ih najradije koristim.
Uvek bih pre pojela konkretan slatkiš nego iskoristila te kalorije dodavanjem kalorijskih zaslađivača
poput šećera, agava sirupa i sličnih.
Takođe, posebno se preporučuju kod osoba sa dijabetesom i insulinskom rezistencijom jer ne dovode do
skoka šećera u krvi, samim tim ni do potencijalne hipoglikemije nakon obroka.


KAKO IH KORISTITI?


Najčešće se mogu naći u dva oblika, tečnom i u vidu tabletica. Tečni su malo praktičniji za korišćenje jer
se tabletice nekad ne rastvore lepo (izuzev ako ih koristite za tople napitke), ali i za to postoji rešenje.
Pre nego što ih ubacite u kašu recimo, sipajte u kašičicu malo tople vode i rastvorite tabletu, a zatim
ubacite u smesu kako bi se ravnomerno rasporedilo.
U videu su ideje za pripremanje standardnih slatkih obroka, s tim što u ovom slučaju imamo znatno
manje kalorija.
Da pokušamo da napravimo nešto nutritivno kvalitetno, a najpribližnije uobičajenom slatkišu koji volite.

https://youtube.com/watch?v=PA27KjVhMg4%26t%3D18s

„JEŠĆU ŠTA GOD ŽELIM I KOLIKO POŽELIM KAD DOĐE CHEAT DAY“


Sama činjenica da ima potrebe da „varate“ govori u prilog tome da nešto ne radite kako treba, čim imate potrebu da varate. Pravilna ishrana treba da bude način života, pronalaženje onoga što će vam prijati i po pitanju ishrane i po pitanju treninga, a ne praćenje nekih pravila koja ćete jedva čekati da kršite.


„MRZIM TERETANU, ALI TO JE JEDINI NAČIN DA SMRŠAM“


Ne samo da je netačno već je i jako loše po vas jer zbog toga nećete uraditi ni ono što bi vam više prijalo, samo zato što mislite da nema efekta.
Apsolutno svaka fizička aktivnost se računa, a vaš cilj umesto mršavljenja treba da bude i uživanje u samoj aktivnosti kako biste stvorili i zadržali naviku, što će dugoročno svakako uticati na vašu kilažu.

Koje ste od navedenih rečenica vi sebi govorili? 🙂

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.