7 trikova koji će vam pomoći da istrajete u mršavljenju

Kada ste godinama zaglavljeni u nezdravim navikama, nije tako jednostavno pokrenuti se. To je potpuno jasno i logično jer pored praktičnih stvari, zahteva promenu i na dubljem nivou. Menjanje navika nije lako i disciplina mora da postane vaša najbolja prijateljica.
Međutim, nekima uopšte nije teško da počnu. Uzbuđeni su, euforični, uživaju u promeni… Do određenog trenutka kada početna motivacija oslabi. Jede im se čips uz film i utakmicu, torte ponovo postaju sve primaljivije, a možda ni podrška okoline nije zadivljujuća.
Evo nekih saveta koji vam mogu pomoći kada stignete do te faze 🙂

 

1. Zašto ste krenuli sa mršavljenjem? Koji je vaš cilj?

Gubitak kilograma, to je jasno 🙂 ali ovde mislim na one vaše lične ciljeve zbog kojih želite da izgubite kilograme. Bilo da je to lepši izgled, bolji osećaj, želja da vam određena garderoba lepše stoji… Šta god je vama bitno. Dobro razmislite i detaljno zapišite to. Ovo će vam pomoći da vratite fokus na ono zbog čega ste počeli.

 

2. Budite pozitivni i podržite sebe

Ukoliko nemate oko sebe ljude koji će vam biti podrška, budite to sami sebi. Naoružajte se pozitivnim mislima i gledajte na problem kao na izazov koji ćete uspešno rešiti. Da je lako, svi bi uspevali, ali je baš u tome čar – bićete ponosni na sebe kada ostvarite cilj do kog nije bilo tako lako stići.

 

3. Hrana nije ni dobra ni loša

Prestanite hrani da pridajete značaj koji suštinski ne bi trebalo da ima. Svaka hrana je loša kada se unosi u ogromnim količinama, taman i da je najzdravija na svetu. S druge strane, nije torta loša niti ste vi loši ukoliko pojedete parče jednom u nekoliko dana dok su vaši ostali izbori zdraviji. Balans je ključ 🙂

 

4. Bez restrikcije

Nemojte jesti hranu koju ne volite samo zato što ste od nekoga čuli da je dobra. Naravno da treba da pravite zdravije izbore, ali sam sigurna da ujedno možete odabrati i nešto što volite. Ukoliko na silu jedete, sasvim je logično da ćete brzo odustati jer ne idete ka kreiranju sopstvenog zdravog načina života.

 

 

5. Koliko jako želiš promenu?

 

Da li zaista svim srcem želite da smršate ili ste samo poslušali nešto što su vam drugi rekli da morate? Kada je želja stvarno jaka, pronaći ćete i moguće i nemoguće načine da zacrtani cilj ostvarite. Naravno da ćete i tada nailaziti na prepreke, ali ćete na njih gledati kao na deo puta, a ne kočnicu koja će vas blokirati i vratiti na početak.

 

6. Budite odgovorni

Kada ste se odlučili za promenu, vi ste se obavezali. To znači da ćete raditi i kada vam se ne radi, da ćete se truditi i kada vam nije ni do čega… Baš kao što na posao odete po kišnom danom kada biste se najradije pokrili preko glave i celog dana ostali u krevetu. Imate odgovornost 🙂

 

View this post on Instagram

 

„U zdravom telu zdrav duh.“ 🤸‍♀️ Kada ste u dobroj fizičkoj formi, unapređujete i svoju opštu radnu sposobnost. Vežbanje ne samo da utiče na smanjenje mogućnosti za nekim oboljenjima, već i na unapređenje opšteg zdravlja. Razvoj aerobne sposobnosti povećava izdržljivost organizma. 🤖🧚‍♀️ Čak su i mogućnosti da se povredite tokom redovnih dnevnih aktivnosti smanjene. 🤕 😉 Pokušajte da odvojite makar 15-30 minuta za vežbanje svaki dan. 🏃‍♀️ Parkirajte auto ulicu dalje, koristite stepenište umesto lifta, sa prijateljima šetajte umesto viđanja u kafiću. Svaki vid pokreta je značajan i ima dobar uticaj na zdravlje. Osluškujte svoje telo, aktivnost koja vam ne prija i ne treba da radite. Potrebno je pronaći ravnotežu između mogućnosti i željenih ciljeva. Ništa se ne postiže preko noći. 🛌 📸 @flywithduni 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on

7. Svesno jedite

Poslednja, ali ne i najmanje bitna stavka. Kao što sam rekla u prethodnom postu, povežite se sa sobom i osluškujte svoj organizam umesto da hranite emocije i bežite od negativnih. Naučite da osetite kada ste zaista gladni, a kada su vam samo oči gladne 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 

 

 

Poslednji članci