8 načina da se motivišete za trening kod kuće

Zima nas sve asocira na ušuškanost i toplinu, kakao uz film ili pak čitanje knjige… Ne verujem da ćete igde naići na članak koji euforično govori o tome kako je zima idealan trenutak da počnete da vežbate. Možda od nekoga ko inače obožava trening, ali od ostalih… Sumnjam. 🙂
Fitnes centri su po pravilu zimi poluprazni jer eto, ima vremena do leta, pa ostaju samo oni kojima je vežbanje dugogodišnja navika.

Da li to znači da ovo nije trenutak da počnete da vežbate?

Apsolutno ne! 🙂

Potrebno je samo da određene stvari uzmete u obzir i improvizujete onako kako vama odgovara.
Ne morate čak ni u teretanu ići – danas pričamo o tome kako da se motivišete da trenirate kod kuće čak i dok je napolju idilično, a vi biste se radije zavalili u sofu i pustili film. 🙂

PROMENITE PERSPEKTIVU

Kada počnete da razmišljate kao ja u tekstu iznad, jasno je da će motivacija otići u minus. 😀

Znači, prvi korak je promena razmišljanja o tome.
Umesto da na trening gledate kao na mučenje i nešto što “morate”, počnite da razmišljate na drugačiji način. Podeliću sa vama neke od predloga za koje znam da mnogima pomažu, a i meni su.

Kada vam se jave misli poput “Mrzi me, ne mogu sada” i slično, prešaltajte se na “Mrzi me, radije bih sada pila kafu, ali želim da budem disciplinovana osoba koja radi ono što treba, a ne ono što je lakše”. Na taj način sami sebi povećavate samopouzdanje i svakim danom će vam sve manje truda trebati da se naterate.

Da ne pričam o tome koliko ćete se “navući” na dobar osećaj nakon treninga, toliko da će vam biti nezamislivo da ga ne odradite. 🙂

PRONAĐITE INSPIRACIJU

Da li na You Tube postoje osobe koje vežbaju i tokom zime i koje mogu i vas da inspirišu?
Neverovatno je koliko samo posmatranje drugih može da nas natera na delanje. Sledeći put, umesto recepta za kolač, ukucajte winter home workout i pronađite osobu koja bi mogla da vam bude inspiracija. 🙂

NAPRAVITE KUTAK ZA TRENING

Nije vam neophodna ne znam kakva oprema ni previše prostora, sve što vam treba, verovatno već imate (izuzev prostirke). Ipak, sigurna sam da će vam biti lakše i lepše kada imate određeni deo sobe gde uvek vežbate, finu i mekanu prostirku, flašicu za vodu, omiljeni peškir i adekvatnu odeću… Sve ono što vas acocira na trening i zbog čega će vam biti lakše da samo krenete.

Da li vam je lakše da radite kada sredite radni sto i dekorišete ga po svom ukusu? Isto je i sa treningom.

Što više automatizujete proces i ne gubite vreme na pripremu dok ujedno uživate u ambijentu, to će vam prijatnija biti i pomisao na vežbanje.

ZA POČETAK JE DOVOLJNO I 15 MINUTA

Kada počinjete sa uvođenjem nove navike, najveća greška je da krenete turbo i sve podredite tome. Ukoliko do sada niste uopšte vežbali, kolike su šanse da sada odjednom vežbate po sat vremena svakog dana?! U početku odlične, ali posle 10 dana već skoro nikakve.

Trenizi u okviru FITT izazova traju 15-20 minuta, a rezultati se i te kako vide (možete pogledati na linku koji sam ostavila).

Ne morate se mučiti ni iscrpljivati da biste dobili efekat, mnogo je važnije da budete istrajni i da stvorite naviku, a sitni ciljevi će vas svakodnevno podsticati i činiti da se osećate motivisanije.

 

NAPRAVITE SEBI RASPORED

Kao što sam već pisala u nekom od prethodnih tekstova, idealno vreme za trening je ono koje vama odgovara. Jako je važno da odredite kada vam najviše prija i kada su najveće šanse da ga zaista i odradite. Ukoliko radite prepodne i već se budite npr. u 5, teško da ćete naviti sat u 4 da biste vežbali, ali zato imate 15 minuta popodne. Isto tako, nekima je lakše da trening bude prvo što ujutru odrade i u tom slučaju baš tako treba raditi.

Bilo bi korisno da manje više svakog dana u isto vreme radite trening jer će vam biti lakše tako nego da svakog dana odlučujete kada ćete i kako, tako su veće šanse da odlažete i na kraju i ne odradite.

 

ZABAVITE SE!

Kao papagaj ponavljam koliko je važno da vam fizička aktivnost bude zabavna. Postoji toliko vrsta treninga koje možete raditi kod kuće, apsolutno ne morate raditi nešto što vam nije prijatno. Ukoliko volite muziku i ples, pronađite treninge tog tipa i uživajte! 🙂 Pustite omiljenu muziku i skačite do mile volje. Ukoliko vam ne prijaju intenzivnije aktivnosti, isprobajte jogu.

 

ZADAJTE SEBI IZAZOV

Ukoliko imate instagram, znate koliko su aktuelni izazovi kada su u pitanju najrazličitije teme. I sama sam neke probala i jeste lakše kada kažete sebi “Narednih 30 dana radiću to i to”, jedva čekate da dođete do kraja i shvatite da ste uspeli, što često da vetar u leđa i za dalje.

Upravo zato se i moj aktuelni program zove FITT izazov iako je praktično plan ishrane i treninga koji većina žena nastavi i nakon što prođe period trajanja. Kada vidite prve rezultate i osetite se bolje, manje su šanse da se vratite na staro. Sve o FITT izazovu imate ovde.

Svakako, možete i same sebi zadati određeni izazov, imate mnogo predloga na You Tube, samo pronađite šta vam odgovara. 🙂

“POVEŽITE” TRENING SA NEČIM ŠTO VOLITE

Nije retkost da se ljudi muzikom na primer motivišu na trening. Kako?

Tako što vežbaju sa slušalicama i to im predstavlja deo dana za uživanje, pa tako ni trening ne shvate kao mučenje. Uz dobru muziku sve lakše pada. 🙂
Takođe, možete i slušati audio knjige ili podkaste, šta god vama prija, važno je samo da u tome uživate i na neki način tu aktivnost povežete sa treningom.

Podelila sam sa vama stvari koje meni pomažu, nadam se da će i vama i da ćete sledeću zimu dočekati kao aktivni vežbači. 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE