Da li vam često osećate glad odmah nakon obroka iako objektivno niste malo pojeli?
Uvek možete da smažete neki slatkiš?
Ili pak ogladnite nakon sat-dva kao da niste ni ručali?

Često mi klijenti navode ovaj problem kada im kreiram individualni plan ishrane.
Zbog toga se na neki način i plaše zdravije hrane, nekako im se podrazumeva da će od nje tek biti gladni, kad ih ne zasiti ni ova daleko kaloričnija.

Međutim, istina je upravo suprotna.
Do kraja teksta ćete saznati i zašto. 🙂

1.      
JEDE VAM SE SLATKO

Niste gladni, samo žudite za slatkim. Sigurno vam se nekada desilo da ručate, osećate da više ne možete da pojedete ni zalogaj, a onda bez problema slistite palačinku.
To je takozvana senzorna sitost.

Zato je vrlo važno da uočite razliku između prave gladi i žudnje za određenom hranom. Najbolji način da zadovoljite i glad i želju je da stanete sa ručkom pre nego što osetite da ste siti, onda ćete moći da pojedete i neki manji kolač ili par kockica čokolade, a da i dalje ne budete u kalorijskom suficitu.

 

2. OSEĆATE SE USKRAĆENIM

Sve i da ste objektivno siti, ukoliko zabranite sebi određenu hranu, baš ona će vam se silno jesti i imaćete osećaj da ste zaista gladni.

Sama činjenica da nešto ne smete, dovodi do pojačane želje za tim.
Zato je balans uvek najbolja opcija.
Možete sve i smete sve.
Kada u to zaista poverujete, nećete ni imati potrebu da stalno grickate sve to što vam je bilo “zabranjeno”.

Čak i kada poštujete sopstvenu zabranu koju ste sami sebi stvorili oko hrane, nećete se osećati dobro, ni ispunjeno, niti ćete istinski uživati u hrani. A onda je samo pitanje trenutka kada ćete pući.

3. NEDOSTAJU VAM NUTRIJENTI

Razlog zbog kog ne podržavam isključivanje bilo koje grupe namirnica je upravo ovaj. Ukoliko vam fale određeni makronutrijenti, vase telo će reagovati glađu, bez obzira na broj kalorija koje unesete.

Idealan obrok treba da sadrži:

1. Zdrave masti
2. Složene ugljene hidrate
3. Proteine
4. Vlakna (samo napunite tanjir povrćem)

Četvrti korak je posebno važan jer vlakna nabubre u želucu i čine da duže
osećate sitost.

I eto još jednog rešenja za osećaj gladi.
Kada ste obrskrbljeni potrebnim makronutrijentima, vaš organizam može da funkcioniše na najboljem nivou jer ima sve što mu je potrebno.

 

4. NE JEDETE DOVOLJNO

Prosto i jednostavno, ne unosite dovoljno ni kalorija ni mikro i
makronutrijenata.
Na taj način je vaš organizam zaista gladan u svakom smislu.
Malopre smo govorili o praznim kalorijama, kada unesete dosta kalorijski, ali ne nutritivno.
Međutim, još kritičnije je kada nema ni jednog ni drugog.

Uz takve navike, velike su šanse da ćete se tokom narednog obroka prejesti.

Nije dobra nijedna krajnost, ni prejedanje ni gladovanje, tako da bi bilo dobro da proverite da li zaista dovoljno jedete.

View this post on Instagram

Kakav osećaj vam se javlja kada pomislite na novu dijetu, na novi režim ishrane koji će biti vaša slamka spasa? Kod većine ljudi je sličan. Kombinacija nade i pozitivnog uzbuđenja. Nestrpljivost da se započne plan i napokon dođe do savršenog tela kakvo zamišljaju. Idealizuje se plan jer ništa manje ne dolazi u obzir, TO JE TO. . Iako ste već mnogo puta bili na dijetama, ovo je potpuno drugačije. Vi ste sada drugačiji, imate više volje i ne postoji to što može da vas poremeti. Prosto se osećate toliko puni volje da nema šanse da ne uspe. I sve to traje do trenutka kada više niste motivisani, a niko nije non stop. Onda više nema ničega da vas drži na planu koji nije potpuno prilagođen vama, vašem ukusu, željama, potrebama, obavezama. . Taj početni osećaj je prilično primamljiv, lako zavede osobu da se zaljubi u još jednu dijetu. A kad naiđe šamar realnosti, sve postane još gore nego što je bilo pre. Zato želim da vam kažem da ne maštate o magičnom planu ishrane koji će vas dovesti do savršenstva. Taj plan jedino sami (bez ili uz pomoć stručnjaka) možete stvoriti. Kako? Tako što ćete dobro poznavati svoje navike i svoje okidače kako bi sve bilo u skladu sa vama. To znači da nećete zabranjivati sebi bilo šta što volite zato što ga tamo neka dijeta isključuje. I NIKADA više nećete imati potrebu da razmišljate o bilo kakvom magičnom planu koji će vas spasiti. Neće doduše ni biti tog u početku prijatnog osećaja motivisanosti i nade, ali će biti nečeg mnogo važnijeg, a to je mir sa hranom… I sa sobom. 😉 🌟www.fitt.rs🌟 #nadapiliskic #nadafitt #jazelimjamogu #fittnutrition

A post shared by N A D A P I L I S K I C (@nadapiliskic) on

5. NE JEDETE DOVOLJNO VOĆA I POVRĆA

Hmmm, kao da idemo u krug… Da, idemo, jer je ovo vrlo važan korak.
Istraživanja pokazuju da jako mali broj ljudi jede dovoljno voća i povrća.
Evo nekih ideja kako da ih uključite u svaki obrok.

Jedna porcija je jednaka jednoj pesnici, a opšta preporuka je 5 do 10 porcija
dnevno povrća i 1 do 2 voća.

1. Pojedite voćku nakon doručka ili neka bude deo obroka.

2. U smuti uvek dodajte neko neutralno povrće koje neće ometati ukus, a unećete
dodatna vlakna.

3. Užinajte voće i povrće.

 

6. MOŽDA STE SAMO ŽEDNI

Lako je pomešati osećaj gladi i osećaj žeđi, pa ako ne unosite dovoljno
tečnosti, neka vam to bude prvi korak.

Pre i nakon svakog obroka popijte veliku čašu vode, kako ne biste dolazili u
situaciji da prosto zaboravite na tečnost.

 

7. NE SPAVATE DOVOLJNO

Kada vaš san nije na poželjnom nivou, vase telo se trudi da nadokadi energiju na drugi način – unošenjem hrane.

Kada ne spavate dovoljno, hormone gladi raste i osećate glad iako ste možda i dovoljno
jeli.

Zdrav životni stil uključuje i zdrav san, ne samo ishranu i trening. Mislite o
tome. 😊

8. PIJETE SVOJE KALORIJE

Razni ceđeni sokovi i smutiji mogu sadržati veliki broj kalorija, iako vam
možda deluje kao nešto “dijetalno”. Ipak, kalorije koje se popiju i one koje se pojedu, ne deluju jednako.

Nakon tečne hrane se daleko brže ogladni nego kad pojedete hranu u čvrstom stanju.

Nadam se da vam je današnji tekst koristio i da ćete čekirati sve stavke.
Ukoliko ipak ništa ne uspeva, uvek mi se možete javiti za konsultacije, pa da
zajedno vidimo u čemu je problem. 😊