Trening na lat mašini

9 razloga da vežbate sa tegovima

trening snage za zene

Sagoreva masti

Fat buring zona u kardio treninzima je beznačajna u odnosu na efekat fat burning kada je u pitanju trening snage. Ako želite na najbrži i najefikasniji način da redukujete masno tkivo, tegove u ruke! 😉

Trošite više kalorija

Mišićna masa determiniše obim metabolizma, pa tako i onda kada samo sedimo i ne radimo “ništa”. Što više mišićne mase imate u kompoziciji svog tela, više energije vaše telo troši. Šta god radili, svakako trošite više jer su mišići veliki potrošači energije.

 

Bićete jači mentalno

Posle nekog vremena kada fizički ojačate i kada uvidite da vaše telo može da izvede neki pokret za koji ste mislili da je nemoguće, tada i mentalno postajete superiorniji i imate daleko više samopouzdanja. Znajući da je telo u stanju da isprati ono što um naumi, dobijate osećaj superiornosti i snage.

Bićete fleksibilniji

Trening snage sa punim opsegom pokreta u zglobu može značajno da utiče na bolju fleksibilnost, tj. njen razvoj. Ali vrlo je važno pratiti princip “full range of movement”, pokret ide od jednog do drugog maksimalnog kraja pokretljivosti datog zgloba. Ukoliko niste u mogućnosti to da izvedete, onda je potrebno da radite sa manjom masom tega, pa postepeno povećavate.

Ojačaćete kosti

Treningom snage ne samo da trenirate mišiće, već i vaše kosti.

Kosti dobijaju na gustini, što je od velikog značaja za preveniranje osteoporoze. Tako da žene počnite na vreme! 🙂

Smršaćete

Iako je još uvek među ženskim svetom prilično zastupljena teorija da nas trening snage čini krupnijima, to naravno uopšte nije tačno. Ako zamislite da umesto masti imate mišiće, tu već dolazimo do prvog pobijanja ovog mita. Telesna masa se povećava a obimi smanjuju. A ne zaboravite i da je jako teško uopšte dobiti telo bodibildera. Žene proizvode tek nekih 5-10% ukupnog testosterona u odnosu na muškarce.

 

Ojačaćete zglobove

Radite čučnjeve i vaša kolena će vam biti zahvalna. Jaki mišići održavaju zglobove na mestu, manje opterećenje je na njima. Mišići butine preuzimaju opterećenje i samim tim koleno je rasterećenije.

 

Trčaćete i hodati efektivnije i lepše

Snažni mišići su sinonim za dobre performanse. Ruke i noge će svakako biti snažnije. Kada imate razvijene mišiće, pokret je graciozniji i efikasniji, mišići su tu da potpomognu svaki korak, tako da ćete imati mnogo lepši hod, kao i izgled pri trčanju ili bavljenju bilo kojom aktivnošću.

 

Imaćete zdravo srce

Vežbe za razvoj aerobne sposobnosti ili kardio vežbe nisu jedine odgovorne za razvoj kardiorespiratorne izdržljivosti. Ukoliko radite adekvatan i pravilan trening snage, moguće je da umanjite puls u miru za čak nekih 20 otkucaja u minuti.

 

Dovoljno razloga da se ne plašite tegova? 😉 

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

NADA FITT PLAN ISHRANE