Ishrana 01.07.2021.

Cink

Cink je neophodan mineral koji je našem telu potreban za mnoge funkcije. Cink je potreban za sintezu proteina i DNK, zarastanje rana, imunološku funkciju, rast i druge procese u telu.⁠

Iako je gvožđe najrasprostranjeniji nedostatak minerala na svetu, cink je odmah iza njega. Možda i nije neobično jer se nalaze uglavnom u istim namirnicama. ⁠
Koliko cinka vam treba?⁠

Preporučeni unos za uzrast od 14 do 18 godina iznosi 13 mg dnevno, odrasloj osobi oko 8mg dnevno, trudnicama oko 11mg dnevno. ⁠
Vegetarijancima će možda trebati i do 50% više zbog slabije biološke dostupnosti u biljnoj hrani.⁠

❗Pre uzimanja bilo kakavog dodatka ishrani, obavezno se konsultujte sa svojim lekarom ili nutricionistom. ❗⁠

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.