Uporedite svoju porciju sa navedenom na pakovanju

Čitanje oznaka na etiketama i veličina porcije

Kada kupite neku namirnicu i čitate nutrition fact, šta prvo gledate? Pretpostavljam, kalorije? 🙂
Ukoliko je tako, na dobrom ste putu, ali su važne još neke stavke koje ću vam danas navesti.

Kombinacija njih će vam pomoći da tačno znate koliko ste čega uneli u određenom trenutku.

  • veličina porcije
  • kalorije
  • zasićene masti
  • natrijum

 

Veličina porcije je jako važna jer često navode nutritivne informacije baš za nju. Recimo, navedene su informacije za jedno parče hleba. Ukoliko pojedete dva ili tri, vi morate pomnožiti i nutritivne stavke, što odmah menja kontekst, a često se ne obraća previše pažnje na to.

Takođe, neki proizvođači navode kao 1 porciju jedno parče, a neki drugi 2, tako da morate pažljivo čitati.

Uporedite svoju porciju sa navedenom na pakovanju

 

KALORIJE

Koliko god ljudi ponekad požele da pobegnu od njih i podvrgavaju se magičnim dijetama u kojima mogu jesti sve što požele, na kraju se opet sve svodi na kalorije. To naravno ne znači da ćete ih sada sumanuto brojati, ali morate biti u nekim okvirima kako biste došli do svog cilja, bilo da je to mršavljenje, gojenje, održavanje…
Svakako, neke namirnice poput kupusa, brokolija i sl. su niskokalorične i ne morate toliko voditi računa jer verovatno nećete pojesti 2 kilograma, ali na žitarice, meso, orašaste plodove i tako dalje treba da obratite pažnju. Puno menja stvar kada pojedete 3 parčeta hleba umesto jednog.

ZASIĆENE MASTI

Određena novija istraživanja dokazuju da zasićene masti nemaju jaku korelaciju sa rizikom od srčanih oboljenja kao što se ranije smatralo. Ipak, to je sve još uvek pod velikim znakom pitanja i i dalje se treba držati umerenosti kada su one u pitanju. Zbog celokupnog zdravlja i koncentracije LDL holesterola u krvi.

zasićene masti

 

 

NATRIJUM

Dnevna preporuka za unos natrijuma je 1500 do 2300 miligrama dnevno i on se nalazi u velikom broju namirnica. Baš zbog toga je još teže držati te nivoe u granicama preporučenog. Nećete vi sad odjednom izvbaciti sve namirnice jer sadrže natrijum, ali bi bilo korisno da budete svesniji koje namirnice ga sadrže i samim tim ćete malo povesti računa, posebno kada su kupovni proizvodi u pitanju. Recimo, kada birate između dve vrste hleba, odaberite onaj koji sadrži manju količinu natrijuma. I ponovo kažem, kada upoređujete, obratite pažnju o kojoj količini je reč, da ne bude da upoređujete jedno parče jednog proizvođača sa dva parčeta drugog.

ŠEĆER?

Osobe koje imaju dijabetes, obično prvo pogledaju ovu stavku. Ipak, mislim da to nije najbolji način da se proceni kvalitet namirnice, opet su važnije kalorije. Dijabetičari svakako moraju više povesti računa o količini šećera, ali to ne znači da nikada ne smeju prići hrani koja sadrži šećer.

OVDE sam pisala o namirnicama koje su korisne ukoliko imate dijabetes.

Suština je da vi već znate koje namirnice imaju najviše šećera i umesto da brojite svaki gram, ograničte svoje porcije, samim tim ćete i količinu šećera.

 

URAVNOTEŽENA ISHRANA

Do nje ćete najlakše doći tako što ćete birati što više različitih namirnica, a već dobro znate koje treba da svedete na minimum (junk, pekarski proizvodi, hamburgeri, slatkiši…).

Ograničite porcije u skladu sa sopstvenim potrebama i najvažnije… UŽIVAJTE u hrani.
Bez krivice i kažnjavanja. 😉

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂