Zavisi kako za koga. ☺️ Ukoliko je vaš cilj održavanje telesne mase, nije neophodno. Ukoliko ste skloni opsesivnom računanju kalorijske vrednosti svega što pojedete, takođe nije preporučljivo, a razlog je sasvim jasan. 😃

Međutim, postoje situacije u kojima preporučujem beleženje kalorijskog unosa. 👋

Recimo, kod osoba koje žele da smršaju, ali ne žele poseban plan ishrane i nemaju predstavu o kalorijskim vrednostima namirnica. Kako ne bi dolazili u situacije da pojedu mnogo više nego što bi trebalo zato što ne znaju da se i od “zdrave hrane” mogu ugojiti – brojanje kalorija je neophodno. ✔

To svakako ne treba da traje zauvek, verujem da će vam i za mesec-dva biti sasvim jasno kolike su preporučene porcije mesa, voća, povrća i tako dalje. Kasnije ćete tačno znati koliko čega da stavite u tanjir kako biste i dalje bili u deficitu ili balansu. 🙂

A kako uopšte brojati kalorije? Evo nekih načina…

1. Svaki put kada pojedete nešto, ukucajte na guglu kalorijsku vrednost. Recimo “apple kcal” i odmah će vam izađi nutritivna tabela. I to važi za sve namirmice. 🙂

2. Biće vam lakše da koristite neku od aplikacija u kojoj ćete sve to beležiti. 3. Koristite vagicu za merenje hrane. Jako je važno da steknete uvid u to koliko kašika ovsenih pahuljica je 30 g i tako dalje.

4. Sve to radite mesec dana…

5. Napravite pregled i prilagodite šta treba ukoliko ste jeli više/manje od onoga što vam treba. Eto, toliko je jednostavno. 😘