Ishrana 25.11.2019.

Da li je dobro računati kalorije?!

Zavisi kako za koga. ☺️ Ukoliko je vaš cilj održavanje telesne mase, nije neophodno. Ukoliko ste skloni opsesivnom računanju kalorijske vrednosti svega što pojedete, takođe nije preporučljivo, a razlog je sasvim jasan.

https://youtube.com/watch?v=HjkrdYK3sQE%26feature%3Dyoutu.be%26fbclid%3DIwAR12aw2hJEg7elaoDg9YDbwl6gcRS3TFSUD8WJiouxo996ch2SkohWGek9o

Međutim, postoje situacije u kojima preporučujem beleženje kalorijskog unosa.

Recimo, kod osoba koje žele da smršaju, ali ne žele poseban plan ishrane i nemaju predstavu o kalorijskim vrednostima namirnica. Kako ne bi dolazili u situacije da pojedu mnogo više nego što bi trebalo zato što ne znaju da se i od „zdrave hrane“ mogu ugojiti – brojanje kalorija je neophodno. ✔

To svakako ne treba da traje zauvek, verujem da će vam i za mesec-dva biti sasvim jasno kolike su preporučene porcije mesa, voća, povrća i tako dalje. Kasnije ćete tačno znati koliko čega da stavite u tanjir kako biste i dalje bili u deficitu ili balansu.

A kako uopšte brojati kalorije? Evo nekih načina…

1. Svaki put kada pojedete nešto, ukucajte na guglu kalorijsku vrednost. Recimo „apple kcal“ i odmah će vam izađi nutritivna tabela. I to važi za sve namirmice.

2. Biće vam lakše da koristite neku od aplikacija u kojoj ćete sve to beležiti. 3. Koristite vagicu za merenje hrane. Jako je važno da steknete uvid u to koliko kašika ovsenih pahuljica je 30 g i tako dalje.

4. Sve to radite mesec dana…

5. Napravite pregled i prilagodite šta treba ukoliko ste jeli više/manje od onoga što vam treba. Eto, toliko je jednostavno.

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.