Kada se govori o postojanju određenog problema, često se krivica maltene po pravilu svaljuje na stručnjake koji se bave time.
Nedavno sam pročitala neki članak u kome se nutricionisti, pa čak i fitnes treneri orkivljuju za to što je gojaznost sve zastupljenija, kako kod odraslih, tako i kod dece.

Prva razlika koju ovde treba da napravimo jeste između stručnjaka i onih koji se bave pseudonaukom. To je osnovna i velika razlika. 🙂
Mnogo puta sam kroz tekstove pomenula mitove i zablude koje se masovno šire internetom jer ovde svako ima prava da kaže šta god želi, bez obzira na to da li je kompetentan da govori o određenim stvarima.
A priznaćemo, ishrana je posebno zanimljiva tema. Zapravo sve što je povezano sa fizičkim izgledom. Uvek je bilo i uvek će biti aktuelno kako ko izgleda, iako osnovna svrha fitnesa nije to već pre svega zdravlje.

Elem, činjenica je da na internetu ima puno dezinformacija od strane raznih (ne)stručnjaka… ALI. Isto tako je i više nego dostupna edukacija od strane najuvaženijih stručnjaka u bilo kojoj oblasti.
Na svaku osobu koja širi mitove, dođe još jedna koja zna šta priča.



Ono što bih takođe naglasila je činjenica da se nikada nije više govorilo o zdravom odnosu prema hrani, o psihičkim aspektima gojaznosti, ishrane i treninga.
Iako je stigmatizacija gojaznosti uvek prisutna, danas je sve više onih sa druge strane, koji razumeju i prihvataju ljude bez obzira na njihov broj kilograma.

Cenjeni stručnjaci se više ne posvećuju samo namirnicama i planiranju obroka već i adekvatnom pristupu, individualnom za svakog pojedinca.

Ukoliko vam je to skupo, na You Tube imate objašnjenja za svaku moguću vežbu, kako da je pravilno izvedete, u koliko serija i setova, šta tačno treba da radite… Možete pronaći i već osmišljene treninge.

Osim potpuno individualnog plana namenjenog isključivo vama – sve ostalo možete pronaći online i besplatno. Ali tu fali onaj vaš deo – ZALAGANJE I PRIMENA.

Nutricionista vam neće doći u kuhinju, pripremiti jelo i doneti vam u krevet. Trener vas neće probuditi i za ruku vas odvući u teretanu.



SVE TO MORATE VI SAMI.



Da li ćete uzeti ono što vam se nudi?
Na vama je.

Takođe, ne smemo zanemariti ni ostale faktore koji neminovno utiču. Stil života, brzina kojom se živi, dosta vremena ispred mobilnih telefona i kompjutera, nedovoljno vremena… Sve to ostavlja traga.
Ali ni ne mora, ukoliko se vi potrudite i date sve od sebe. Čak i da ga ostavi, trag će biti daleko manji nego kada se prepustite situaciji i krivite nekog drugog za svoje probleme.

Zaboravite na trenutak na sve okolnosti i krenite od sebe. Postavite sebi ishranu i trening kao prioritet i videćete kako neće imati potrebe za traženjem krivca u bilo kome i bilo čemu. 🙂

Izgovori su lakša opcija, svi mi težimo sigurnosti i udobnosti.

Ali, gde to dugoročno vodi?
Dok ne preuzmete odgovornost za svoje postupke, nećete napraviti promenu.

Upamtite, niko drugi to ne može umesto vas. Sve i da vam sve ostalo donese na tacni.

Na kraju, budite iskreni prema sebi.
Da li vam je važnije da se zdravije hranite, da imate kondiciju i snagu, da budete zadovoljni sobom i puni energije ili da vam bude komforno? Da ne morate da se “pomučite” i možete da jedete šta god poželite koliko god poželite?
Koji god da je vaš odgovor, u redu je. Svako ima prava na izbor. Ali nije u redu da na druge prenosite odgovornost za izbore koje ste sami napravili.



Ne kažem da je uvek lako napraviti promenu, skoro nikad nije. Nekome je zaista lakše, nekome teže, to nije sporno. Ali je svako od nas dužan da se potrudi, da da svoj maksimum. A često je čak i minimun dovoljan da promena bude očigledna… Mnogi ne daju ni to.

Svesno odaberite da budete ODGOVORNI, a ne ŽRTVA.

Jedino tako ćete dobiti baš onakve rezultate i životni stil kakav ste želeli. 🙂




NADA FITT PLAN ISHRANE