Nutricionizam 11.10.2021.

Da li je med zaista zdrava zamena za šećer?

Često od svojih klijentkinja čujem da su već smanjile unos šećera i vode računa o tome da ne jedu namirnice koje ga sadrže, ali umesto njega biraju med. I to, moram reći, mnogo meda.
Kako se čuje da je zdravo, podrazumeva se da se može jesti više nego nešto „nezdravo“.
Međutim, činjenice ipak govore malo drugačije.

Hajde da ih uporedimo…

KALORIJE
Med i šećer sadrže vrlo sličan broj kalorija, čak se češće doda više meda nego što bi šećera, tako da ljudi unesu više kalorija.

SASTAV
Med i šećer se uglavnom sastoje od jednostavnih šećera koji se nazivaju monosaharidi. Beli šećer, poznat kao saharoza, kombinacija je glukoze i fruktoze. Med se takođe sastoji uglavnom od glukoze i fruktoze, sa ubačenih nekoliko drugih disaharida. Svi oni se slično prerađuju u organizmu.

 


UTICAJ NA NIVOE ŠEĆERA U KRVI

Med ima nešto niži glikemijski indeks od šećera. Ipak, kada se konzumiraju sami, delovaće kao jednostavni šećeri, i brzo će podići nivoe šećera u krvi. Takođe je važno imati na umu da glikemisjki indeks ne uzima u obzir veličinu porcije ili uticaj na šećer u krvi kada se jede zajedno sa drugom hranom.

KORIST OD MEDA

Istina je da med sadrži mikroelemente i antioksidante koji mu daju prednos nad šećerom. Ipak, da biste zaista imali koristi od toga, trebalo bi da unesete mnogo više meda nego što je preporučljivo.

Šta je na kraju bolje?

Oba su u redu jer nećemo kategorisati hranu kao zdravu i nezdravu.
Ali je važno da znate da med nije super zdrava namirnica koju možete unositi u velikim količinama, dok je klasičan šećer maltene otrov.

Tretirajte ih potpuno isto, kao dodate šećere, unosite umereno i nećete imati nikakvih problema. 🙂

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.