Jedno od najčešćih pitanja koje dobijam jeste DA LI SE MASTI PRETVARAJU U MIŠIĆE i obrnuto (ostaviću vam video ispod), a drugo DA LI MIŠIĆI SAGOREVAJU MASTI I UBRZAVAJU METABOLIZAM?

O prvoj temi sam već govorila, pa to obavezno pogledajte ukoliko već niste. Znaćete treba li da se plašite da ćete se “nabildovati” od sala. 🙂

Na drugo pitanje ću vam danas detaljno odgovoriti. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=xdIMxKa4BiU

MALO O METABOLIZMU…

Metabolizam je zapravo skup anaboličkih i kataboličkih procesa koji se odvijaju u našem organizmu. Anabolički procesi su oni kod kojih se od manjih molekula grade veliki, kao što je slučaj sa igradnjom mišića (formiraju se proteini od aminokiselina).
Katabolički procesi su oni kod kojih se veći molekuli razlažu na manje molekule, kao što je slučaj sa razgradnjom mišića na aminokiseline.

Organizam je konstantno u tom stanju gde se neprestano odvijaju razgradnja i izgradnja molekula. Upravo to je metabolizam.



POTROŠNJA ENERGIJE

Za razliku od popularnog mišljenja da potrošnja u stanju mirovanja predstavlja metabolizam, to je samo jedna od četiri komponente.

  1. METABOLIČKA STOPA U STANJU MIROVANJA koja podrazumeva potrošnju energije koja je potrebna za održavanje osnovnih funkcija tela
  2. TERMIČKI EFEKAT HRANE je broj potrošenih kalorija koje se sagore tokom procesa varenja i apsorpcije hrane
  3. TERMIČKI EFEKAT AKTIVNOSTI je energija koja se troši tokom obavljanja fizičke aktivnosti
  4. TERMOGENEZA AKTIVNOSTI BEZ VEŽBANJA podrazumeva potrošnju energije koja se odnosi na sve ostalo, osim prethodne tri navedene stavke

DA LI MIŠIĆI SAGOREVAJU MASTI I POVEĆAVAJU POTROŠNJU U STANJU MIROVANJA?

Verujem da ste već čuli kako mišići pomažu organizmu da čak i u stanju mirovanja sagori veći broj kalorija.

I to je… TAČNO! 🙂

Međutim, količina kalorija koja se sagori nije tolika kolikom se predstavlja.
Broj kalorija koje se sagore u kilogramu mišića je čitavih 6 kalorija dnevno.
I da imate 20 kg mišića, to je svega 120 kcal na dan…

Isto tako, i masi sagorevaju kalorije. 1 kilogram masti oko 2 kcal…

TRENING ZA IZGRADNJU MIŠIĆA POVEĆAVA BROJ POTROŠENIH KALORIJA U STANJU MIROVANJA

Iako sami mišići ne doprinose puno sagorevanju kalorija, trening za izgradnju istih i te kako doprinosi čak i u satima odmaranja nakon završenog treninga.

Suština je u tome što trening sa jakim otporom značajno povećava potrošnju kiseonika zbog čega dolazi do pojačanog metabolizma masti.

U prevodu, ukoliko radite trening snage, narednih nekoliko sati sagorevate masti.


I DA LI MIŠIĆI SAGOREVAJU MASTI?

Kao što već možete da zaključite… I da i ne.
Definitivno nisu magičan štapić od kog ćete silno izgubiti višak telesnih masti.

Ali vam isto trening snage može biti izuzetno koristan.

Pa… Znate šta vam je činiti. Pravac u teretanu! 🙂



NADA FITT PLAN ISHRANE