Da li se gojite zbog stresa?

Stres je definitivno vodeća “bolest” 21. veka i svi znamo kolike posledice može imati i na psihičko i na fizičko zdravlje. Takođe mi se čini da se svi nekako sklanjamo, iz straha ne želeći da priznamo koliko nam zapravo šteti.
Dnevni stresovi, poput onog na poslu, u porodici i slično, i te kako utiču na naše fizičko zdravlje i fiziološke funkcije.

 

Da li osećate da ste pod stresom veći deo vremena?

Da li ste pod pritiskom i kod kuće i na poslu?

Da li ste zabrinuti veći deo dana?

Ako ste odgovorili sa da, vrlo je verovatno da patite od hroničnog stresa.
Da li ste znali koliko zapravo stres može uticati i na vašu kilažu?
Evo i kako!

Nabdubrežne žlezde regulišu našu reakciju na stres tako što sekretuju hormone u odnosu na nivo stresa. Kada su žlezde preopterećene (što se dešava kada ste pod stresom), telo se priprema za “katastrofu”.
Naše nadbubrežne žlezde regulišu naš odgovor na stres tako što sekretuju hormone u odnosu na nivo stresa. Tada telo skladišti masti i kalorije, osećate da ste bez energije, žudite za određenom hranom punim šećera i vrlo lako dobijate na težini, a teže je gubite.
Zbog povišenog kortizola, telo smatra da mu je potrebno dodatno gorivo i zato čuva višak masti, najčešće oko abdomena. Takođe, kada je kortizol povišen, telo ne raguje dobro na leptin (hormon koji nas čini sitim i zadovoljnim). U prevodu – imaćete veći apetit i želećete više da jedete nego da niste pod stresom.
Šta onda?

 

stres i gojaznost

 

Redukcija stresa bi bila logičan sled okolnosti, ali da biste znali kako da ga redukujete, trebalo bi da prvo “popričate” sa sobom.
Procenite svoju situaciju. Šta vas muči? Kada ste najviše pod stresom? Koje situacije u vama izazivaju loše emocije? Šta zavisi od vas i na čemu možete da poradite, a šta nije u vašoj moći?
Čak i kada samu situaciju ne možete da promenite, svoj stav prema njoj uvek možete.
Zatim, postoje određene navike koje vam pored svega mogu pomoći u upravljanju stresom.

ZDRAVA ISHRANA
Kakve veze ima hrana sa vašim problemima na poslu? Nikakve… I ogromne! Ishrana puno može uticati na osećaj u globalu i sve ono što vam teško pada, može postati još teže. Zato je izuzetno važno da jedete pravu hranu koja će vam dati potrebnu energiju i učiniti da se osećate lepše i zdravije.

OPUŠTANJE
Pre svega, morate imati vremena za sebe kako biste bili dobri i za druge. To nije nimalo sebično, već izuzetno korisno i neophodno. Sami znate šta vas opušta, pa baš to i izaberite. Onda ćete moći mirne glave i sa drugačijim stavom da sagledate situaciju.

SAN
Treba li da govorim koliko je san važan? 8 sati dnevno za optimalno funckionisanje 🙂

nadafitt

 

VEŽBANJE
Nikada se niko nije osetio loše nakon vežbanja. Dokazano je da utiče na simptome depresije i sigurno već znate kakav je osećaj kada vas lupi endorfin nakon vežbanja. Sve to u kombinaciji utiče na nivo stresa.

ZABAVA
Šta je život bez zabave i smeha? Dozvolite sebi da budete i detinjasti i “neodgovorni” 🙂

POZITIVAN STAV
Već sam pomenula da kada ne možete promeniti situaciju, možete stav prema istoj. Naravno da to neće rešiti problem, ali ćete se svakako naći na boljoj početnoj tački za rešavanje i uz to ćete se daleko bolje osećati.

BUDITE SVESNI
Kada osetite da ste pod stresom, ne zanemarujte to već dajte sve od sebe da preduzmete neophodne akcije koje će ga sprečiti ili redukovati.

Na kraju, upamtite da zdravlje nije samo fizičko zdravlje, kao što ni mršavljenje nije samo brojka na vagi. Da bi sve imalo efekta, neophodno je da radite i na sebi iznutra, a ne samo spolja 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

Poslednji članci