Fitness 05.09.2016.

Da li se mišići pretvaraju u salo kada ne vežbamo?

Da li se mišići pretvaraju u salo kada ne vežbamo?

Da li je u našem telu moguć proces pretvaranja mišićnog tkiva direktno u masno?

Ako ste ikada pomislili ili vas je neko ubeđivao da svaki mišić koji ste napravili, jednog dana kada prestanete sa vežbanjem, pretvoriće se u salo, znajte da je to jedna od najčešćih besmislica.

FITT.RS

Mišićno i masno tkivo su dva potpuno različita tipa tkiva, tako da nikada ne mogu direktno da se pretvore jedno u drugo. Telo koristi različite komponente da bi napravilo mišić ili mast.

Masno tkivo

Kako nastaje i kako se gubi

 

Osnovni faktor koji utiče na količinu masnog tkiva u telu jeste hrana koju jedemo. Mast se sastoji iz hiljade jedinstvenih ćelija. Masne ćelije u našem telu reaguju na tri načina: ako unosimo manje kalorija nego što nam je potrebno one će se ispumpavati, ako unosimo tačno onoliko koliko nam je potrebno ostaju iste, a ako unosimo više kalorija nego što treba onda se one šire.

Masno tkivo

Da bi se mast u telu stvarala, nije nužno da unosimo mast. Mast u telu ne nastaje direktno od masti iz hrane. Bilo koji nutrijent koji se unosi u većoj nego potrebnoj meri, skladišti će se u masno tkivo.

Naše telo sve što unesemo razlaže na još sitnije elemente, sposobne da kao takvi uđu u pojedinačnu ćeliju. Pa tako ugljeni hidrati prolaze procese u organizmu putem kojih dolaze u formu glukoze i tada se skladište, proteini se razlažu do aminokiselina, a masti do masnih kiselina. Kada je telo u režimu redukcije masnog tkiva, ono ne gubi masne ćelije, već samo ispumpava njihov sadržaj. Jedino je liposukcijom moguće odstraniti potpuno cele masne ćelije iz tela. Nakon puberteta telo neće praviti nove pojedinačne masne ćelije, izuzev u slučaju ekstremne gojaznosti kada može doći do deljenja jedne u dve nove. Ako imate decu zlatan savet je da ih ne terate da jedu, nemojte ih gojiti dok su mali, kasnije tokom života će imati uvek poteškoće da održavaju svoju telesnu masu.

 

Mišićno tkivo

Kako nastaje i kako se gubi

Stotine mišićnih vlakana rade zajedničkim snagama da formiraju pojedinačnu mišićnu ćeliju. Količina mišićnih vlakana je fiksna i nije moguće povećati broj ali volumen itekako jeste. Mišićna vlakna imaju svojstvo da se uvećavaju i da skladište više gradivnog materijala. mišićno tkivo

Mišićne ćelije postaju efikasnije usled unapređene koordinacije tela, a to se dešava onda kada sam mišić izložite naporu koji je izvan njegove zone komfora. Mišićna hipertrofija (kada mišić dobija na volumenu) je moguća samo ako taj mišić izlažete stresu, tj. ako radite trening snage. Koliko god proteina unosili, ako ga ne stresirate dovoljno, on neće rasti. Postoji i atrfoija mišića, koja se dešava usled veće neaktivnosti. To je posebno izraženo kod osoba koje su recimo iz nekog razloga nepokretne, ali svakako se može dogoditi bilo kome ko nije dovoljno fizički aktivan, i ko ne vežba.

Ono što je isto značajna razlika između mišićnog i masnog tkiva je u tome što mišićno tkivo možemo ciljano lokalno povećavati, snažiti, dok na masno tkivo ne možemo uticati sa kog dela tela će se skinuti ili na kom delu tela će se skladištiti. To nam je dato genetikom.

 

Iako naše telo neće fiziološki pretvoriti mišićno tkivo u masno ili obratno, naše životne navike poput fizičke aktivnosti, načina ishrane dirketno utiču na to koje od ova dva tkiva ćemo imati procentualno više. Ne zaboravite da Vaše odluke imaju najviše uticaja na vaše fitnes i zdravlje, stoga budite pametni i aktivni. 😉

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

online fitnes coaching

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.