Nutricionizam 06.10.2020.

Da li se plašite gojenja?

 

Koji je vaš najveći strah?
Ok, verujem da strah od gojenja svakako nije najveći, ali da li bih pogrešila kada bih rekla da vam je verovatno u prvih 5?

Niste jedini, niti morate da budete neki statističar kako bi vam to bilo jasno.

Popularnost dijeta, preparata za mršavljenje i svega što ide uz to, sasvim dovoljno govori o tome.
Vrlo često, da ne kažem uvek, je prodaja takvih stvari vrlo uspešna baš zato što se „gađa“ ono gde ste osetljivi.

Zanimljivo je kako u tim slučajevima i vrlo svesni i edukovani ljudi poveruju u određene stvari, samo zato što je strah jači. U suprotnom, ne bismo imali toliko čajeva za mršavljenje, tretmana za mršavljenje, žvaka za mršavljenje, a poslednje što sam nedavno videla je čak i sapun za mršavljenje! 😊

Sve u svemu, strah od gojenja je jako prisutan i to je neosporno.

Ukoliko se makar malo pronalazite u tome, nastavite sa čitanjem.

ZBOG ČEGA VAS GOJENJE TOLIKO PLAŠI?

Ono što je vrlo važno definisati je RAZLOG STRAHA.

Zbog čega vas toliko plaši pomisao da možete biti gojazni?

Evo nekih primera u kom smeru bi te misli mogle ići.

„Kada bih bila gojazna, ne bih bila dovoljno lepa i ne bih imala samopouzdanje.“
„Kada bih bila gojazna, ljudi bi me drugačije gledali“.
„Kada bih bila gojazna, ne bih bila dovoljno privlačna i niko me ne bi voleo“.
„Gojaznost bi me sprečila da budem uspešna u poslu, životu, gojazni ljudi su neuspešni.“
„Kada bih bila gojazna, ne bih mogla da budem srećna.“
„Kada ne izgledam savršeno, ne vredim.“

Suština današnjeg teksta je da malo zađete dublje i pokušate da otkrijete čega se zaista plašite jer obično sami kilogrami nisu ti koji imaju bilo kakvu moć.
Ali značaj koji im pridajete ima toliki da, ukoliko se ne kontroliše, može upravljati vašim životom.

Svaki vaš dan i svaka aktivnost može biti posvećena tome da se ne ugojite, što je prilično ozbiljan problem koji utiče na kvalitet života.

Ukoliko mislite da bi vas gojaznost sprečila u tome da budete srećni, vredni, da vas neko voli i slično, sasvim je logično plašiti se. Međutim, ono što je činjenica je da vašu vrednost ne definiše izgled, broj kilograma, niti bilo šta spoljašnje.

 

ŠTA SADA?

Veliko je pitanje da li ćete kroz par odgovora datih sebi, sa sigurnošću znati odakle vaš strah potiče i šta ga održava. Zavisi od njegovog intenziteta i konteksta, nekada je zaista neophodna stručna pomoć, odnosno psihoterapija kako bi se zaista došlo do suštine.

Ipak, sam čin prepoznavanja da strah postoji i da se kilogrami vezuju za neke stvari za koje ne bi trebalo (npr. za vašu vrednost kao osobe) je već dobar početak.

JOŠ JEDNO IPAK…

Sasvim je normalno i prirodno da se osećate bolje u svojoj koži kada nemate višak kilograma. Da li je to bolje zdravlje, po vašem mišljenju lepši izgled ili nešto treće, na vama je. Nije loše osećati se bolje bez viška kilograma niti ima ičeg lošeg u tome kada želite da ih izgubite. Čisto da ne mešamo babe i žabe. 😊

Ali je stvar u motivima zbog kojih nešto želite jer potpuno ista ponašanja sa drugačijom pozadinom i drugačijim kontekstom mogu imati potpuno drugačije rezultate.

I velika je razlika kada održavate zdravu kilažu jer se tako lepo osećate i zdravi ste, i kada činite sve kako se ne biste ugojili.

To je često sve, samo ne zdravo.

Opsesija hranom, preterivanje sa treninzima, sve ono što spolja deluje kao vođenje računa o sebi, može biti upravo suprotno. Zato je individualni pristup JAKO VAŽAN.

Kao i uključivanje više stručnjaka po potrebi.

Ukoliko osećate da vaš odnos sa hranom nije zdrav, da je strah od gojenja veliki, da vam to utiče na kvalitet života, ne ustručavajte se da potražite pomoć.

Zaslužujete da živite slobodno i zadovoljni sobom, MOGUĆE JE.

 

Uživajte do narednog čitanja,

Nada 😊

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.