Da li su očaj i iscrpljenost posledice zdrave ishrane i dobrog treninga?

 

Ishrana i trening bi trebalo da budu deo života koji čini da se osećate bolje, poletnije, snažnije, zdravije… Da li se zaista tako i osećate?

Ako je vaš odgovor da, bravo! Ne morate da nastavite sa čitanjem teksta 🙂
Ali, ako je ipak ne… Preporučujem vam da ostanete do kraja.

„Znaš kako sam se namučila juče na treningu, evo sve me boli i ne mogu da hodam, ali ću makar dobiti zadnjicu!“, da li vam je ovo poznato?

„Kad pomislim da sutra posle posla moram u teretanu, nije mi dobro, ali šta ću, moram…“

Ljudi… slušajte me dobro 🙂

Ishrana i trening ne treba da vas muče. Ne treba da vas mrcvare i ne treba da vas boli. Niste vi bolji i snažniji ukoliko naterate sebe na sumanuto iscrpljivanje. 

Ne biste verovali koliko puta sam na treninzima čula da ljudi ne prestaju sa treningom čak ni kada im lekar preporuči da određeno vreme odmaraju koleno, rame, butinu…

Oni jednostavno misle da to tako treba.

A kada dođu do ozbiljnijih povreda ili u najgorem slučaju operacije, već bude kasno.

Povreda i trening

Druga stvar koja se često dešava jeste preterivanje i želja da se radi sve odjednom. Ne možete i u teretanu i na aerobik i na jogu i na plivanje i na boks… Vaše telo nije mašina i sasvim je logično da izgubite motivaciju usled konstantnog iscrpljivanja.

Odaberite nešto u čemu najviše uživate, a ostalo dodajte s vremena na vreme.

Fokus uvek treba da bude na jednom cilju, a ne na 10 ciljeva odjednom.

Ukoliko npr. želite da izgubite masti, postanete snažni i napravite pločice na stomaku, idite polako. Jedno po jedno.

Možete sve, to je sigurno. Ali ne sve odjednom. Prvo radite na tome da izgubite masti, postanete snažni, a onda ćete stići i do famoznih pločica.

 

ZAKLJUČAK

  • trening ne treba da boli. Ukoliko pak dolazi do toga, prestanite i vidite zašto se to dešava. Da li je došlo do povrede ili možda ne radite vežbu kako treba? Preterujete sa vežbanjem?
  • fokusirajte se na jedan cilj.
  • nije poenta da na kraju treninga nemate snage ni da hodate.
  • trening nije kazna

zdrava ishrana

ŠTA JE SA ISHRANOM?

Da biste rekli da se zdravo hranite, nije neophodno da izbegavate bilo šta niti kupujete ne znam kakve posebne namirnice već samo da pravite zdravije izbore i malo modifikujete ono što ste do sada radili.

Nema potrebe za krivicom, stidom i sličnim emocijama, hrana nije merilo moralnosti niti će ikada biti.

  • pripremite ovsenu kašu za doručak umesto bureka
  • parkirajte auto malo dalje i prošetajte do posla
  • makar jednom dnevno idite pešaka umesto liftom
  • nemojte svakog dana jesti junk food
  • pronađite trening u kom ćete uživati
  • prestanite kada osetite da vas nešto boli ili ste iscrpljeni
  • sa zadoljstvom idite na večeru sa prijateljima bez sutrašnjeg kažnjavanja
  • nemojte jesti salatu za ručak jer je neko rekao da je tako smršao.

    Poštujte svoje telo i slušajte ga… Kad je iscrpljeno, ono vam poručuje nešto.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂