Dijeta bez dijete – šta je to?

Kako se bavim Pravilnom ishranom i vežbanjem, negde je i logično da zagovaram stav da treba voditi računa o svom zdravlju i na tom nivou, ali u isto vreme smatram i da je danas fitnes otišao u neku krajnost koja je sve samo ne zdravo.

Razne restriktivne dijete lako odvedu do poremećaja u ishrani koji dovode do posledica kako po fizičko, tako i po psihičko zdravlje. Sam pojam dijeta zapravo jeste način ishrane koji može biti pravilan, ali se kod nas često tim terminom nazivaju baš te restriktivne varijante koje nisu najbolja opcija. Zato danas pričamo o tome šta je pravilan način ishrane koji nije dijeta već kreiranje stila života u skladu sa vama i vašim potrebama. 🙂

Šta to podrazumeva?

Sagledavanje šire slike

Pre svega, vi ste osoba, ličnost koja nije samo telo i broj kilograma, pa vas tako treba posmatrati i u ovom kontekstu. Važno je da ishrana bude važna za celokupno zdravlje, ali i socijalno funkcionisanje, a ne samo fizički izgled. Sve to zajedno podrazumeva hranu koju volite, trening kakav vam prija, odlazak na večeru i druženje bez ustručavanja, zdrav odnos prema hrani… I tako dalje.

 

dijeta bez dijete

Različitost po broju kilograma

To što vi imate više kilograma od svoje drugarice, apsolutno ne znači da vi niste zdravi, niti da ćete biti zdraviji ukoliko imate isti broj kilograma kao i ona. To je tako individualna stvar! Naravno da postoje određene granice i okviri, ali je isto tako činjenica da ne morate biti super zgodni da biste bili zdravi, niti to što ste možda super zgodni, znači da ste i zdravi.

Jako je važno poštovati različitost i uzeti u obzir da je gubitak suvišnih kilograma posledica, a ne cilj sam po sebi.

Glavni cilj je UVEK zdravo i snažno telo, sve ostalo je samo šlag na torti.

 

Intuitivna ishrana

Kao što smo već rekli, intuitivna ishrana pre svega podrazumeva slušanje sebe, pa je tako neophodno zaista poznavati svoje telo i signale koje nam šalje.

Ohrabruje se svesno uživanje u hrani i ne postoje striktno propisani planovi koji određuju šta ćete jesti. Umesto toga, vi ste ti koji svakog dana odlučujete šta ćete, kada i koliko jesti. Princip kojim se ovakav način ishrane vodi je takav da se ne treba plašiti prejedanja jer ako stvarno slušate svoj organizam, znaćete da nikad nije on taj koji vas navede da pojedete 300 g čokolade umesto štanglu.

Ovde ne postoji “dobra” i “loša” hrana već sve zavisi od konteksta i nijedna nije superiorna nad onom drugom. Da bi sve to funkcionisalo kako treba, svakako je potrebno vreme i kontinuitet u učenju dekodiranja signala koje vam telo šalje.

Da li je intuitivna ishrana pravi izbor za vas? Hm… Niko vam ne može dati odgovor na to pitanje osim vas samih. 🙂

Rigorozne dijete nisu rešenje

Dugoročno nikada. Iskreno, ne poznajem osobu koja se dugo pridržava sumanutih planova već se to obično svodi na trenutno mršavljenje i vraćanje na staro kada motivacija i volja oslabe.

Ovde možete pročitati nešto više o popularnim dijetama i njihovim efektima.

Pokušajte makar određeni period da se hranite na ovakav način, tj. pokušajte da osluškujete telo, vodite se ovim principima i videćete efekte. A onda više nećete želeti da se vratite na staro. 🙂

 

Ako niste sigurni da možete sami, slobodno mi se javite za saradnju, možemo zajedničkim snagama da dođemo da sjajnih rezultata. Prijave ovde.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

Poslednji članci