Pored standardnih čestih pitanja o tome kako smršati, jedno od najupečatljivjih jeste o odnosu prema hrani odnosno o podeli hrane na dobru i lošu. Mnogi se iznenade kada prvi put dođu na moj blog ili profil i vide da govorim da je sasvim u redu pojesti i čokoladu, krofnu, čips… Navikli su da od ljudi koji se bave ishranom čuju kako treba jesti isključivo najzdraviju hranu.

Kada pogledate bilo koji časopis ili članak na internetu, videćete potpuno isto. “Izbacite ovo, izbacite ono, nikako ne jedite ovo…” I logično je zašto ljudi pomisle kako je dozvoljena isključivo nutritivno najbogatija hrana.

Samo po sebi, to nije problem, fizičkom zdravlju takav pristup neće smetali. Ali onom drugom, podjednako važnom, psihičkom, hoće.

Kada tu nešto ne štima, neminovno se pokaže na fizičkom delu. Pojasniću vam o čemu govorim…

Uzmimo primer da ste danas pojeli pizzu. I šta onda radite?

Govorite sebi da ste ponovo posustali, da ste pojeli grešnu hranu, da sada treba da se kaznite… I većina upravo to i uradi. Nakon svake “grešnosti” ide čišćenje. Već vam je jasno koliko ovo sumanuto zvuči. 🙂

Čitav problem je u tome što se identifikujete sa hranom, kada jedete loše, vi ste loši. A kada mislite da ste loši, tako ćete se i ponašati! Upadate u začarani krug iz kog nije lako izaći.

Možda zvuči paradoksalno, ali da ne delite hranu na dobru i lošu, ne bi vam se to dešavalo. Nakon famozne pizze biste nastavili da se hranite normalno i to je to. A kada se kažnjavate, vi gladujete, osećate da niste dovoljno dobri i disciplinovani, pitate se kada ćete sledeći put uopšte moći tako da jedete i… Na kraju posustanete i vodite se onim kad je bal nek je bal.

Naravno da ovim ne želim da kažem da ne treba da vodite računa o svojoj ishrani, i te kako treba, ali upravo ovo je jedan od načina iako je za vas možda neobičan.

Suština cele priče je da ćete iz gore pomenutih razloga sigurno zdravije jesti ukoliko hranu ne delite na dobru i lošu.

To nije izgovor da jedete tri puta dnevno junk, nemojte mešati babe i žabe. 🙂

Pre nego što krenete da čitate o tome šta treba da jedete, molim vas da odgovorite sebi na sledeća pitanja jer će i od njih zavisiti vaš uspeh, možda čak i više nego od same hrane.

Da li imate osećaj da nemate kontrolu nad hranom?
Kakav je vaš trenutni stil života u odnosu na onaj kakav želite?
Da li optužujete sebe kada počnete da jedete?
Zašto?
Koje misli vam se motaju po glavi dok jedete?

Ako bih mogla da vam dam samo jedan savet, bio bi da zauvek zaboravite na klasične restriktivne dijete koje vam određuju šta ćete tačno jesti. Umesto toga, naoružajte se znanjem koje možete pronaći i kod mene na blogu i mrežama, sastavite svoj spisak recepata i krenite. Ukoliko ste novi u ovome, zdravi recepti će vam biti korisna smernica.

Upravo po tom principu funkcionišu i moji programi FITT izazov 28 i FITT Izazov 32, dobijete plan ishrane, ali je toliko fleksibilan da može odgovarati svakom. Možete birati kada ćete koji obrok jesti, doručak iz jednog dana može biti vaša večera iz drugog dana u zavisnosti od toga šta se vama u tom trenutku jede. Jer, ipak je najvažnije slušati svoje telo. A kada to odlučite, nema te buke koja bi mogla da vas spreči da ga čujete.

FITT izazovi vam mogu biti sjajne smernice na putu ka zdravom životu, a moj cilj je da i nakon što prođe mesec dana programa, vi nastavite tako da se hranite i živite i više nikad ne pomislite na restriktivne dijete.

Recepti vam ostaju zauvek i od njih možete napraviti sopstveni kuvar koji ćete koristiti svaki put kad se zamislite šta biste danas spremali. 🙂

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂




NADA FITT PLAN ISHRANE