Fitnes telesna dismorfija

Fitnes i Telesna Dismorfija

Sve počinje još u detinjstvu. Dečacima se nameće model moćnog i snažnog muškarca sa velikim mišićima i pločicama na stomaku, a devojčice se susreću sa Barbie građom, duge vitke noge, uzak struk, raskošna zadnjica i bujne grudi. Te iste devojčice od malena slušaju razgovore svojih majki sa njihovim prijateljicama o raznim dijetama, o tome kako su stalno nezadovoljne svojom linijom.

Kasnije kada i one malo porastu u školi u razredu uvek ima nekih drugarica koje se interesuju oko dijeta, prave se da su na nekim posebnim režimima, nisu zadovoljne svojim izgledom i smatraju da treba da smršaju. Da stvar bude još gora, ostatak devojčica u razredu počinje da biva opsednuto svojim telom, iako do tada nisu ni razmišljale o tome. Zamišljaju sliku sebe kao nedovoljno savršene, pa čim se drugarica misli za sebe da je debela, verovatno sam i ja isto… I tu nastaje jedan zapleteni krug gde one ulaze u svet dijeta a da ni same nemaju jasan razlog.

 

Fitnes telesna dismorfija – iskrivljena slika o sopstvenom telu. Prisutan je podjednako kod oba pola. Sve se svodi na cilj da se procenat telesnih masti spusti do krajnjih granica, da se mišići istaknu koliko god je moguće. U početku je cilj ravan stomak, onda se prelazi na pločice i dok se one ne počnu ocrtavati osoba nije zadovoljna. To što ona sada može da uradi nešto što ranije nije mogla, što je dobila snagu, mnogo je manje važno jer se pločice još uvek ne ocrtavaju. S vremena na vreme iskaču trend dijete, kojih se svi striktno pridržavaju i koje su najčešće vrlo radikalnog karaktera, izvučene iz konteksta u primeru takmičarskog fitnesa, i olako se preporučuju prosečnim vežbačima, rekreativcima. Takvim dijetama se najbrže dolazi do cilja a za ono posle, šta koga briga.😉 Link za ceo tekst ostavljam u bio.☝ 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu #bodydysmorphia

A photo posted by Nada (@nadafitt) on

 

Usled neznanja isprobavaju svakojake metode i dovode svoja tela do krajnjih granica. Kako se i slika o telesnoj formi iskrivi tako su i one stalno nezadvoljne trenutnim stanjem i uvek hoće da idu dalje. Nikada nisu sebi dovoljno mršave ili dovoljno onakve kakve one zamišljaju da treba da budu.

Telesna dismorfija

je poremećaj koji osobu dovodi u stanje iskrivljene slike o svom telu. To je stanje kada je neko opsednut ravnim stomakom, veličinom grudi, zadnjice, visinom, debljinom nogu, kao i nekim delovima tela, kao što su kosa, nokti, nos, uši. Čak i neke minimalne nepravilnosti mogu dovoditi osobu do stalne agonije nezadovoljstva svojim fizičkim izgledom.

Da bi stvar bila još gora, ti pojednici pronalaze uzrok neuspeha u nekim drugim aktivnostima upravo zbog tog umišljenog ili prenaglašenog telesnog nedostatka. Devojke nemaju momka i misle da je to zato što su debele ili nemaju dovoljno velike grudi. Momci nemaju devojke zato što nemaju isklesane trbšunjake ili veliki penis…

Umišljamo da imamo nedostatke zbog kojih smo drugima manje privlačni.

Smatra se da ne postoji jasno definisan uzrok nastanka poremećaja, ne može se pretpostaviti ko je sklon da ga razvije.
Negativni aspekti ovog problema se ogledaju u tome što osoba može biti socijalno neaktivna, izbegavajući odlaske na društvena okupljanja. Nedostatak samopouzdanja, nelagodnost u većem društvu. Prisutna je stalna anksioznost u vezi sa izgledom ili nekim delom tela.

Ono što je ineteresantno je što najčešće poremećaj ne nastaje iz racionalnog razloga gde osoba zaista ima objektivno vidljivu smetnju, već je to interpretacija slike koja se prikazuje u medijima. Na ekranima ili u časopisima su najčešće izrazito zgodne devojke, sa savršenom kožom, prelepom kosom, blistavo belim zubima. Zaboravljamo da su to sve obrađene fotografije ili da su u krajnjem slučaju te žene modeli, kojima je i profesija da budu negovane i da predstavljaju nešto što je aktuelni trend u pogledu forme i nege.

Telesna dismorfija u fitnesu

Fitnes telesna dismorfija

Kada je u pitanju fitnes ovde isto imamo jako popularan trend iskrivljene slike svog tela. Prisutan je podjednako kod oba pola. Sve se svodi na cilj da se procenat telesnih masti spusti do krajnjih granica, da se mišići istaknu koliko god je moguće. U početku je cilj ravan stomak, onda se prelazi na pločice i dok se one ne počnu ocrtavati osoba nije zadovoljna. To što ona sada može da uradi nešto što ranije nije mogla, što je dobila snagu, mnogo je manje važno jer se pločice još uvek ne ocrtavaju. S vremena na vreme iskaču trend dijete, kojih se svi striktno pridržavaju i koje su najčešće vrlo radikalnog karaktera, izvučene iz konteksta u primeru takmičarskog fitnesa, i olako se preporučuju prosečnim vežbačima, rekreativcima. Takvim dijetama se najbrže dolazi do cilja a za ono posle, šta koga briga.

Na instagramu je popularan hashtag #fitspo, koji treba da predstavlja dnevnu dozu fitnes inspiracije. Kada ukucate taj hashtag prelistaćete bezbroj fotografija savršenih fitnes modela. I eto opet problema o iskrivljenoj slici, kako treba da izgleda nečije telo ko se bavi fitnesom. Tanka je linija granice izmedju rekreativaca i između onih koji se profesionalno ili takmičarski bave fitnesom.
Cilj fitnesa je da budete zdraviji, snažniji, izdržljiviji, sposobniji i srećniji što je najvažnije. Da osećate zdravstveni benefit, da osećate snagu, da ste pokretljiviji. Uz sve to naravno da je doza eksterne motivacije poput vizuelno lepšeg tela dodatna motivacija. Ali ne treba da vam bude cilj izgled fitnes modela, jedino ako želite da se time i bavite.

 

 

 

 

Truth: I only visit my boyfriend to use his selfie mirror 🌚 also channelling my inner @tammyhembrow w/ the #bootypose & CK’s cos sometimes you wanna feel sass and that’s ok, girls. Sass it out, do what makes you happy 💁🏻 Had such a fun time training glutes today w @hannahnicholas_ too!! 😊 Generally I try and fit in 2-3 leg/glute sessions a week cos it’s my main focus area on le bulk 😊 I always start with compound movements (heavy) and then move onto isolation exercises to burn de butt. I also mix strength training (low rep high weight) with high volume days (lower weight high reps) to keep my body guessing but also to keep training FUN! Honestly you probably won’t get anywhere if you don’t marginally enjoy your gym sessions because progress takes consistency 😊 have a fantastic friday night 🎉 I’m having a wild one… TV & FOOD 🌚 __ ps. sorry if booty pics ain’t to your taste and I’ve plastered ur IG with me bum 🌚 x

A photo posted by ELF 👑 (@emlouisefitness) on

 

Šta nama preostaje da uradimo?

Da li ima nešto što voliš na sebi?

Upoređivanje je ubica radosti – ovo svako do vas sigurna sam može da potvrdi. Svaki put kada pokušate da se uporedite sa drugom osobom naićićete na osećaj nezadovoljstva, jer ćete doći do toga da nemate to nešto što ima ta osoba, u bilo kom smislu. Žena će kod druge žene uvideti lepšu kosu, bujnije grudi, tanje noge, a nije ni svesna da ista ta žena gleda nju i uviđa ono što njoj nedostaje. Savršentsvo ne postoji niti treba, onda bi sve bilo dosadno.

Ako sada nisi zadovoljna nečim, pokušaj da smisliš šta je to što možeš da uradiš da se to izmeni.

Stani ispred ogledala i pogledaj se. Šta voliš na sebi? Možda imaš lepe usne, lep nos, oči, dobru frizuru… Fokusiraj se na te stvari i ističi njih umesto stalnog fokusiranja na mane.

Zaboravi na perfekcionizam

Savršena osoba ne postoji, fokusirani ka perfekcionizmu zapostavljamo druge stvari. U jednom trenutku bićeš zadovoljna linijom ali ti kosa neće biti po volji, ili konačno si izravnala stomak ali imaš akne na licu. Sve je to normalno i važno je da shvatimo da ne postoje osobe koje nemaju mana.

Promeni ugao gledanja

Umesto da vežbate jer želite da smršate ili zato što niste zadovoljni svojim telom, vežbajte jer želite da budete zdraviji. Iako je svako od nas imao fazu da vežba jer mu nešto smeta na telu, pokušajte da pronađete viši smisao vežbanja. Bolje zdravlje, bolja fizička sposobnost, oslobađanje od stresa, vreme da razbistrite misli.

 

 

 

 

 

 

Devojke pamet u glavu i shvatite da je telesna forma samo jedan mali segment vaše lepote kao i sreće. 

 

 

 

 

 

Da li ste prepoznale kod sebe nekada ovaj osećaj?

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

Više o poremećaju možete pročitati ovde:

ADAA

NHS

BDD

bddfoundation

 

online fitnes coaching