Fitness Essentials

Odlučili ste da ove jeseni više vremena posvetite sebi i jedna od aktivnosti kojoj ćete više vremena posvetiti upravo jeste vežbanje. Kao neko ko nije skroz u tome, možda vam gomila opreme i rekvizita koji postoje za vežbanje deluju zbunjujuće, a verujem da ni za mnoge niste ni sigurni za šta služe. Čak i kada su u pitanju odeća ili oprema. Steznici, držači, pojasi i razna čuda. 🙂 Jasno vam je da vam dosta toga nije neophodno da biste vežbali, ali postoje stvari koje su osnovne i koje vam zaista mogu biti od koristi.

Ja ću vam kroz ovaj post predstaviti neke rekvizite i opremu koji vam mogu biti od koristi.

Kada birate opremu, tj. odeću i obuću za vežbanje, dobro je da znate da li ćete vežbati u fitnes centru ili napolju. U slučaju da vežbate napolju, onda vam je potrebna oprema koja će ispratiti i godišnje doba, u ovom slučaju jesen i zima, tj. hladnije vreme.

Svakako da su patike nešto što vam je potrebno bilo da vežbate kod kuće, u fitnes centru ili napolju. U određenim programima vežbate bosi, kao što je to kod pilatesa i joge, ali prilikom ostalih aktivnosti, recimo konkretno trčanja, definitivno su vam patike potrebne. Birajte patiku koja vam je udobna, lepa i koju kada obujete želite da vežbate. 😉

Moj trenutni izbor su Under Armour #uahovr model.

under armour nadafitt

 

Sledeća stvar koja vam je potrebna jeste garderoba. Helanke ili šorc, top i majica kratak ili dug rukav. Dug rukav vam preporučujem samo ako i kada vezbate napolju u hladnijim uslovima. Dok ce vam za vezbanje unutra ili i napolju po toplijem vremenu majica biti sasvim dovoljna. Čak i da vam je hladnjikavo u početku, već za 5-10 minuta kada se zagrejete biće vam idealan osećaj. Postoji mnogo različitih porizvođača fitnes opreme, izaberite onaj brend koji se uklapa u neke vaše standarde.

nadafitt

 

Hidratacija

saint johns nadafitt

Nedavno sam pisala tekst u kom je tema bila voda kada i koliko nam je potebna. Mislim da zaista većina ljudi ne unosi dovoljno vode, a da i ne spominjemo situaciju kada je trening u pitanju. Koliko nam je voda važna tokom same fizičke aktivnosti, pročitajte u nastavku teksta.

Kako voda čini 60% mase našeg tela, i kako je jedna od njenih uloga u regulaciji telesne temperature, ona je rastvarač za glukozu, minerale, aminokiseline i vitamine, ona je i lubrikant za naše zglobove, veoma je važno da obratite pažnju na pravilan i dovoljan unos tokom treninga. Posebno je bitan unos, ukliko se trening odvija u nekim prostorijama gde jeizuzetno visoka temperatura okoline, gde može da se dogodi da telo izgubi od 2 do 4 litre vode za 1 sat.

Ukoliko je vremensko trajanje aktivnosti duže od 60 minuta, onda se preporučuje upotreba voda koje su obogaćene natrijumom i glukozom.

Pre treninga, trebalo bi oko 5-7ml tečnosti po kg telesne mase da unesete minimum 4 sata pre vezbanja. Ako vam je teško da odredite koliko ste tečnosti izgubili, tj. koliko bi trebalo da nadoknadite, onda ne bi bilo loše da se pre treninga izmerite, kao i odmah nakon (bez znojave odeće), da vidite koliko ste izgubili na masi. Svaki kilogram nadoknadite sa 1200-1400ml tečnosti.

Tokom treninga: na svakih 15-20 minuta popijte oko 150-250ml tečnosti.

* Ovo su univerzalne preporuke, svakako se nemojte striktno držati ovih brojeva, jer ne može biti isto za devojku koja je visoka 168cm i ima masu od 50kg, isto kao i za muškarca koji je 185cm visok, masa mu je 90kg…

Važno je da unosite vodu tokom treninga, ali je isto tako važno i da se ne „nalivate“.

saint johns voda

Heart Rate Monitor

U prevodu merači pulsa. Skuplji rekvizit, ali izuzetno korisna stvar posebno za početnike i osobe koje inače imaju problema sa srcem. Za neke osobe trening se ni ne sme raditi bez merača pulsa. Danas postoje razne opcije, sat na ruci i traka koju stavljate ispod grudi, postoji i opcija da nemate sat već da se sve direktno učitava na telefon, a dok u savremenijim centrima postoje ekrani na kojim u svakom trenutku možete videti prikaz vaših otkucaja. Ujedno kako budete bili redovni u treningu, videćete i jasne promene u pulsu tokom aktivnosti kao i nakon, pa će vam te cifre biti dodatna motivacija za dalji nastavak vežbanja.

heart rate monitor

Podloga za vežbanje

Posle patika mislim da je meni ovo najbitniji detalj kada je oprema u pitanju. Ako nešto ne volim, to je nekvalitetna strunjača, tj, ona koja je tanka i na kojoj se uvek nažuljam. Zato mi je bitno da kvalitet iste bude na visokom niovu i ujedno da mi pruža dobru potporu kada izvodim vežbe u ležećim ili sedećim pozama. Ako kupujete gledajte da ne bude tanja od 0.7mm, a poželjno je naravno da bude i deblja.

podloga za vežbanje

Držač za telefon

Bez ovog ne idem na trčanje. 🙂 Šalim se, ali zaista jako retko kada ne iskoristim priliku da tokom trčanja ili nekih ruta hodanja ne odslušam neki podcast. U ovu futrolicu staju i ključevi kao i dokumenta i novac, u slučaju da je potrebno da se autom odvezete do lokacije na kojoj ćete vežbati, a da niste u obavezi da nosite sa sobom veliku torbu. Sve u svemu vrlo korisna stvar i predlažem da nabavite. Ima ih u većini sportskih radnji.

držač za telefon na ruci

 

 

Ovo su moje neophodne stvari za trening, nadam se da sam vam otkrila neke nove kao i da sam vas podsetila koje su to osnovne. 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

Poslednji članci