FITNESS – Pivilegija najupornijih?

Danas većina fitness centara postaje mesto gde navodno odlaze samo najuporniji i oni koji su spremni da sve podrede dostizanju zavidne fizičke forme. Prosečni rekreativci koji požele da vežbaju radi zdravlja i uopšte boljeg stanja tela, vrlo brzo budu demotivisani jer se pred njima pojavljuju ovi savršeno iskleasni modeli koji predstavljaju jednu potpuno nerelanu sliku i predstavu o fitnesu. Danas je nazamislivo da udjete u fitness centar bez da vas odmah na vratima dočeka impozantan izbor suplemenata za koje ce vas ubedjivati da je upravo to ono sto vam je i potrebno. Zamislite samo prosečnu osobu koja je poželela da uvede redovnu fizičku aktivnost u svoje nedeljne obaveze, kao vid relaksacije, opuštanja i boljeg zdravstenog stanja, a da upravo prvi susret i bude sa ovakvim stvarima.

 

Fitnes se nameće kao privilegija onih najupornijih i onih koji su spremni na žrtvu.

Osnovni benefiti bavljenja fizičkom aktivnošću su potpuno u senci i niko o njima i ne govori, cilj je samo da se postigne što bolji estetski efekat, bez da se to radi na pravilan način. Pa danas neretko možete videti u fitness centrima vežbače koji koriste ozbiljna dodatna opterećenja u vidu tegova, sa kojima izvode nepravilne pokrete ili makar čije posledice ne osećaju danas već tek za nekoliko godina kada se jave prvi bolovi u leđima, poremećaji kičmenog stuba usled toga što su nekada na svojim leđima nosili po desetine kilograma u cilju razvijanja što većih mišića. Osnovna zdravstvena pravila se zanemaruju i kreiraju se nova u svrhu te estetike koja degradira odnos prema vežbanju i telu pojedinca.

 

NADAFITT ZURICH

Fitnes industrija danas, može mnogo da zahvali razvoju socijalnih mreža. Zahvaljujuci instagramu danas znamo da je slogan Strong is the new skinny prvo i osnovno pravilo baveljnja fitnesom. Naučili smo da su tegovi osnovna asocijacija na fitness. Kardio aktivnost je osuđena na propast i to je nešto što fitness gurui promovišu da treba izbegavati ili maksimalno smanjiti kako se mukotrpno dobijeni mišići ne bi izgubili.

 

Jedno vreme smo mislili da nas masti goje pa su se u fitness svetu široko zaobilazile, a danas smo ipak zaključili da su ugljeni hidrati ti koji nam ne trebaju i da njih treba maksimalno smanjiti u ishrani.

Od primera vežbi, zdravih recepata do motivacionih tekstova i poruka, socijalne mreže pružaju mogućnost da svako da svoj doprinos. Svako danas može biti ekspert. Ovo je glavna opasnost baš za fitness industriju. Uzmimo za primer Instagram nalog popularne Fitnesašice čije znanje i ekspertiza se ne dovode u pitanje jer pažnju pratilaca zaokuplje fotogrfijama svog nagog tela. Nikome zapravo i nije važno da li devojka ima fitness kvalifikacije, dokle god je njeno telo savršeno i kroz taj primer prezentuje fitness kao način života.

Velika je opasnost socijalnih mreža što možete pronaći bezbroj savetnika za ishranu kao i raznoraznih stručnjaka koji nude savete ili instrukcije baš kada je ishrana u pitanju, a zasnovani su samo na ličnom iskustvu, bez bilo kakvog poznavanja nauke ili izučavanja stručne literature. Ljudi bivaju omađijani pa biraju da sarađuju sa onima čiji im se fizički izgled dopada, u nadi da će i sami imati takav jednog dana, bez da dovode u pitanje stručnost kao i uopšte edukacije tih internet fitness gurua.

Da li velika zadnjica ili razvijeni biceps jesu dovoljni za prodavanje planova treninga kao i ishrane?  Upravo ovi pojedinci unižavaju celu fitness industriju time što se ne edukuju, prodaju ljudima kojekakve savete, suplemente i seminare na kojim ih zaluđuju neistinitim, nenaučno utvrđenim činjenicama, bez realnih dokaza ili pročitane stručne literature, jer svoje zaključke najčešće izvode upravo iz ličnog iskustva i pročitanih tekstova popularnih blogova, magazina ili samih istraživanja.

nadafitt 

Danas se zna da seks najbolje prodaje. Fotografija zadnjice ili polugolog tela će imati daleko veći doseg kao i više lajkova nego bilo koja druga fotografija. Nauljeno telo i izraženi mišići danas su zaštitni znak svakog fitnesaša. Nekada je popularan hashtag #fitspo na socijalnim mrežama bio od koristi za pronalaženje fitness inspiracije, a danas je to većinom soft-porn fotografija, uz obavezne motivacione citate.

 

Samo jednim klikom možete doći do mora Instagram naloga na kojima je svaka treća fotografija upravo selfie zadnjice. Mnoge žene osećaju i misle da iskazuju svoju moć ili prisutnost i da potrvđuju  sebe, upravo takvim fotografijama u oskudnoj odeći ili u provokativnim porno pozama, gde je zadnjica u prvom planu. Takvi nalozi danas postaju polazna tačka za sve koji požele da recimo imaju istu takvu zadnjicu.

Prosečnoj ženi asocijacija na fitness i vežbanje upravo i jesu treninzi za povećanje zadnjice.

Nadafitt uahovr

Da bi se mišić zadnjice razvio, a pre svega aktivirao potrebno je dosta truda. Mišić zadnjice je najneaktivniji mišić u našem telu i za njega se često kaže da je uspavan. Tako da je potrebno dosta truda da se on na samom treningu za početak aktivira. Da bi uopšte i mogao da raste i razvija se, potrebno je da ga prvo angažujemo. Druga važna stvar je što nemaju svi iste genetske predispozicije i taj materijal kada je u pitanju razvoj mišićne mase. Neke žene jednostavno usled genetskih predispozicija nikada ne mogu da dođu do tih zavidnih oblina koje možemo videti kod nekih fitness modela. Šta god radile i koliko god se trudile, za njih je to nemoguća misija. Posebno se dovode u zabludu, kada fitnesašice postavljaju fotošopirane fotografije na kojima su određeni delovi tela uveličani i istaknuti. To se ujedno postiže i pozama za fotografisanje. Postoje poze u kojima zadnjica može da izgleda duplo veće nego što je u realnosti, tj. drugim pozama i onda se na prvi pogled učini da fitness model ima izuetno razvijen mišić. Ta ista fitnesašica je pre objavljivanja te fotografije uradila 500 drugih poza i fotografija od kojih je izabrala tu jednu najreprezentativniju. Onda se dešava da žene koje vide te fotografije padaju u očajanje jer misle da je njihova zadnjica jako mala u odnosu na tu koju oni vide na ekranu, čest je efekat demotivacije upravo ovakvim prizorima.

 

View this post on Instagram

 

Volim ove uporedne fotke koje pokazuju koliko poza moze da doprinese drugacijem vizuelnom efektu istog tela. 🐒 🦉 Levo je kao zategnuto, desno opusteno, a sto je najsmesnije, meni je cak lepse ovo desno jer mi je nekako neznije i zenstvenije. 🙈😄💃 Sada malo mudrosti 🤓⬇ 🦄 Savrsenstvo ne postoji niti treba. Sve bi onda bilo dosadno i gubilo smisao. Ja mogu do sutra da pronalazim mane na svom telu i da se opterecujem potpuno sustinski nevaznim stvarima. 💃Zato sam najsrecnija kada znam da je moje telo zdravo, kada znam da nisam rob ni nenormalno intenzivnih treninga kao ni striktne ishrane. Radost je u tome da je moje telo snazno i izdrzljivo u meri u kojoj mi je od koristi i naravno u tome sto sam zadovoljna kako spolja deluje. 🔥Spoljasnost je ono sto nas privuce, a unutrasnjost ono sto nas zadrzi.🔥 🌟WWW.FITT.RS🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu #selflove

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on


Prirodnim putem (trening + ishrana + supplement) jeste moguće oblikovati mišić zadnjice i uvećati ga. Najčešće propratni efekat je i uvećanje obima butina, koje je neizostavno ukoliko govorimo o ozbiljnijem uvećanju ili pumpanju gluteusa. Jedno vuče drugo, tako da vrlo jasan pokazatelj estetske hirurgije jeste kada žena ima nesrazmerno veliku zadnjicu u odnosu na obim nogu, koje su najčešće kod njih vrlo uskog obima. Danas se pribegava korišćenju raznih suplemenata, što onih dozvoljenih i bezbednih, tako i onih manje poželjnih, a sve u cilju dostizanja što bolje forme tog mišića.

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

 

Poslednji članci