FITT Ideje za užinu

Znam da  se i vama sigurno često događa situacija da vam ponestane ideja šta možete jesti za užinu. Mnogim judima pada teško da se odluče za pravi izbor hrane, jer zapravo nisu sigurni koliko obiman ovaj obrok treba da bude, da li užinu treba imati i šta se tačno jede za istu. Odmah da vam kažem nema nekog univerzalnog pravila oko toga kada, kako i koliko treba jesti. Neki ljudi mogu imati užinu između glavnih obroka, dok je nekima dnevni unos raspodeljen na više manjih obroka, pa je tako svaki podjednak u kalorijskom smislu i onda nije užina već mini obrok.

Ovo ispod su sličice mojih užina, tj. nekog grickanja kojim premostim glad između doručka i ručka. Svaki od ovih obroka može biti i manji i veći, samim tim kao takav biti glavni obrok. Količina hrane zavisi isključivo od vaših potreba. Postoje opšte smernice šta i koliko otprilike jesti, ali za svakoga je opet potpuno individualno.

“Hranim se zdravo ali nikako ne mogu da smrsam”
Možete jesti najzdraviju moguću i nutritivno bogatu hranu, ali na kraju svega, sve se svodi na ukupan kalorijski balans. Ako niste u deficitu, nećete ni smršati, koji god odnos makronutrijenata primenjivali i kombinovali. Orašasti plodovi su odlična hrana, bogati zdravim mastima, kao i mikronutrijentima, ali je i SUPER kalorična hrana. Morate poznavati i nutritivne karakteristike hrane kako biste imali uvid u dnevni unos. Potrebno je neko vreme dok sve savladate, ali biće vam kasnije mnogo lakše. Kontrola porcije je VAŽNA.

80-kcal-1

Potaž od povrća sa parmezanom i kriškom hleba od celog zrna.

img_1735

Kuvana jaja (bilo cela ili samo belance) uz voće i pojačanje hleb, može biti vrlo dobra i konkretna užina, nekada čak i doručak ili večera.

img_1749

Sveže sezonsko voće, šljiva i mango

img_1768

Voće i sir su jedne odmojih omiljenih kombinacija.

img_2263

img_2479

Izblendane voćkice, obavezno uz neki izvor proteina i masti, poput jogurta ili mleka.

img_2502

Potaž od bundeve, recept ovde.

potaž od bundeve

Sezonsko voće i kuvana jaja. Ovog puta jabuke kožare, moja omiljena sorta jabuka. 🙂

20161229_134405

Light varijanta – salata i belanca, koja možete jesti u skoro neograničenim količinama, posebno ako ste na režimu restrikcije unosa, proteini utiču da duže osećamo sitost.

20161228_140600

Blago pečeni tost (hleb od celog zrna) sa paštetom od graška (recept ovde) i crvenim pasuljem.

img_2759

Čaj & Lešnik

img_2871

FITT Raffello kuglice – recept ovde.

 

 

FITT Kuglice – recept ovde

img_3193

 

Sveže sezonsko i koštunjavo voće. Neka optimalna mera je jedna šaka voća i pola šake koštunjavog voća.

img_2455

Salata u zimskom periodu godine. 🙂

 

img_2954

Wasa hleb namazan niskomasnim sirom, ementaler i krastavac.

img_2959

Egzotične voćkice. Inače imam maniju da svaku put kada ugledam neku novu vrstu voća ili povrća obavezno probam. Obožavam da istražujem i upoznajem nove ukuse.

img_3032

Sušeno voće, kolutovi jabuke koje možete vrlo lako i sami praviti. Isečete jabuku na tanke kriške, polijete limunom (da ne bi potamnele) i stavite ih u rernu na 100 setepeni na par sati i dobićete ovu izvrsnu grickalicu. Možete ih posuti i cimetom. 🙂

img_3398

Smoothie od lubenice i dinje, recept ovde.

img_0283

Smoothie od šargarepe, cvekle i jabuke.

img_0179

Sveže sezonsko voće i šolja jogurta, jedna od mojih čestih užina.

img_0475

Sezonsko voće sa kikirikijem

img_0543

Sezonsko voće uz jogurt

img_0121

Trešnje i jagode su voće kome uopšte ne odolevam i vrlo preterujem u količini. 🙂

img_9341

Voće i belanca, sjajna kombinacija i odličan način da se zasladite bez griže savesti. 😉

img_8924

Humus & krastavac, celer, šaragrepa, može i paprika. Recept za humus ovde. img_6417 img_6421

Milkshake od jagode i banane, recept ovde.img_9080

Možda ne deluje ukusno, ali verujte jeste sasvim. Brzinski obrok. 🙂

img_2800

Nadam se da ste dobili ideju za užinu. Ako imate neki predlog pišite mi u komentarima, uvek volim da probam nešto novo.

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

NADA FITT PLAN ISHRANE