FITT novogodišnji plan

FITT novogodišnji plan

Svima nama je kraj decembra prilika da rezimiramo aktivnosti tokom godine koju ostavljamo za sobom i da pravimo planove za predstojeću. Iako sve u početku izgleda super zanimljivo i interesantno mnogi ljudi se na kraju stresiraju jer dolaze do zaključka da više od pola odluka koje su doneli tamo neke od prethodnih godina, nisu ni ostvarili.

Da li znate da po istraživanjima u proseku samo 8% ljudi ispuni svoju novogodišnju odluku? Ja znam da većina vas koji ovo čitate želite da u sledećoj godini uradite nešto po pitanju forme i fizičkog izgleda. Mnogi žele da budu više aktivni i da se zdravije hrane.

Ono što je problem kod većine ljudi je to što se suviše oslanjaju na samodisciplinu i na lagodno stvaranje navika. Često se dešava da stavljamo više fokus na sam cilj jer zvuči moćno, a navika koju treba da steknemo je nešto dosadno i manje zanimljivo pa se zaobilazi. One su dugoročne, ponavljaju se i samim tim deluju manje interesantno.

Kada postavite cilj izmene telesne forme, zamišljaćete sliku idealne sebe, a manje ćete zamišljati kako svaki dan jedete tu i tu hranu, idete na treninge i sve to što se događa na putu do cilja.

Majstori smo da pred sebe stavljamo ciljeve koji su izvan naših mogućnosti i znanja i onda se frustiramo kada ih ne postignemo. Neretko se tešimo mogućim prečicama koje nam mogu dati neke privremene i kratkoročne rezultate ali na kraju svega uvek se vrtimo na istom. Prečice poput izgladnjivanja će nesumnjivo mnoge dovesti do smanjenog broja kilograma, ali šta to sve vredi kada nismo izgradili naviku i odnos prema ishrani. Zato čim se vratimo starim navikama, a vraćamo se jer nismo izgradili nove, vraćamo se i na stanje viška kilograma.

Koji god cilj je pred vama znajte da on zahteva mnogo truda i discipline, jer u protivnom oslanjajući se samo na želje, volju brzo počnete da gubite.

Ako mislite da je krajnje vreme da nešto konkretno preduzmete kada su u pitanju vežbanje i ishrana, imam za vas par saveta koji vam mogu biti od koristi.

Držite se jednostavnosti

Mnogi ljudi žele da počnu sa vežbanjem ali jednostavno ne znaju odakle i kako da počnu. Zato odgovor i jeste u jednostavnosti. Sve što vam se u početku učini suviše komplikovano i teško izvodljivo nemojte ni da radite. Treba da se fokusirate na treninge koje možete raditi samostalno, koji ne zahtevaju isključivo odlazak u fitnes ili na neku drugu lokaciju. Aktivnosti poput, šetnje, trčanja, vežbanja kod kuće su sve aktivnosti za koje je dovoljan jedan dobar par patika i sve ostalo je vaša volja.

FITT novogodišnji plan

Pronađite omiljenu aktivnost

Da li postoji aktivnost koju prosto obožavate da radite. Nešto čemu se uvek radujete, aktivnost koju iščekujete i koja čini da se osećate raspoloženo i zadovoljno. Ako postoji, upravo ta aktivnost može biti vaš trening. Pronalaženje aktivnosti u kojoj ćete uživati može biti jaka motivacija koja će vas održavati da budete redovni i da ne odustajete. Trening može biti bilo koji vid fizičke aktivnosti, ako volite vodu i opušta vas, onda je plivanje pravi izbor. Ako volite prirodu, onda su šetnje, trčanje i outdoor vežbanje pravi izbor.

Ako želite da budete snažniji onda je fitnes centar rešenje, ako volite treninge fleksibilnosti i istezanja, opuštanja onda možete ići na yogu, pilates ili vežbati kod kuće. Isto tako, ako volite bicikl, rolšue, to može biti vaš trening. Samo razmislite šta je to u čemu uživate i šta vas ispunjava i čini zadovoljnima i to je bez greške aktivnost kojoj i treba da se posvetite.

Plan rada

Megalomanski ciljevi poput: Želim da smršam ili želim da nabacim mišiće sami za sebe ne funkcionišu.

Redukcija telesnih masti ili povećanje procenta mišićne mase su krajnji rezultat vrednog rada i upornosti. Tokom procesa transformacije dolazi do trenutaka kada stagnarite, sve stoji ili u nekom periodu baš i ne ide po planu što može biti jako demotivišuće za bilo koga.

Plan rada je tada vaša glavna strategija. Treba da promenite fokus sa krajnjeg estetskog cilja i orijentišete se na planiranje aktivnosti koje ćete raditi. Da li će to biti, trening četiri puta nedeljno, povećanje mase tegova, povećanje broja ponavljanja, produženje trajanja treninga istezanja, više aerobnih aktivnosti. Pravite mini ciljeve koji su u kraćem roku ostvarivi i koji vam daju dodatnu dozu motivacije na putu do krajnjeg željenog cilja.

FITT Izazov

Da bi stvari bile lakše, ja za vas pripremam FITT izazove, koji su kombinacija treninga za optimalne rezultate, dajem vam i predloge obroka  koje možete jesti dok ste na FITT Izazov režimu. Uskoro izlazi FITT Izazov Januar za novi sveži početak, tako da nadam se da ćete mi se pridružiti. 🙂

FITT Klub

FITT Klub

Častite sebe članarinom za FITT Klub. Mesto na kome ćemo se bolje upoznati, gde mogu da vas lično posavetujem i predložim vam najbolje rešenje. Tamo vas očekuju:

  • Jedinstveni plan treniniranja na mesečnom nivou
  • Personalizovani odnos kalorija i nutrijenata koje treba da unosiš dnevno
  • Video instrukcije vežbi
  • Video instrukcije pravilne upotrebe sprava u teretani
  • Jedinstvene recepte koji ti pomažu da ostvariš svoj fitness cilj
  • Pune nutritivne vrednosti za svaki obrok
  • Podršku grupe i instant odgovore na pitanja od Nade i njenog tima u roku od 24h
  • Specijalni mesečni fitness planer za praćenje progresa

BONUS I: Nagrada za najbolju transformaciju meseca FITT paket (Hrana, suplementi, fitnes garderoba i fitnes rekviziti)

BONUS II: FITT Mobilna Aplikacija

Uz sve ovo dobijate i nalog za FITT aplikaciju na svom mobilnom telefonu, gde ćete imati pristup treninzima koji će biti skrojeni baš prema vašem cilju. FITT je uvek uz vas i sa vama. 🙂

Razmena ideja

Da li ste raspoloženi da razmenimo ideje za recepte? Predlažem da mi u komentarima ispod napišete vaš omiljeni recept koji često spremate, a ja ću vam dati predlog kako ga možete spremiti na zdraviji način. Izabraću tri recepta koja mi se najviše dopadnu i snimiću video. 🙂

Nadam se da sam vam donekle pomogla ovim malim savetima da se odlučite i da izaberete pravu stvar za sebe i da ćete i krajem 2017. godine vežbati sa mnom.

Ovaj blog post je urađen u saradnji sa Coca-Cola bloggers network Adria. Predlažem vam da pročitate i ostale tekstove mojih kolega iz Srbije, Hrvatske, Bosne, Crne Gore i Makedonije, na ovom linku.

Image credit

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂