Ideje za zdrav ručak ili večeru

Da li vam se često dogodi da ne znate šta ćete da spremite za ručak ili večeru. Ili vam možda dolaze gosti pa želite da spremite nešto zanimljivo ukusno i zdravo. Ili mislite da je kuvanje dosadno i da je uvek bolja opcija da naručite klopu ili da čak i odete negde. Možda vam se nakon ovih sličica i saveta stvori želja da napravite neki od ovih predloga. Ono što jeste moj cilj je ne da vas impresioniram kako ja lepo spremam, već da vam pokažem kako zdrava ishrana ne mora biti dosadna, kako priprema obroka ne mora biti komplikovana. Ako nemate posebno iskustva sa kuvanjem, ne brinite, za ovu hranu vam ni ne treba. Poenta današnjeg, savremenog načina kuvanja jeste da se hrana brzo sprema, ali i da bude prilično sačuvana u svom što prirodnijem obliku.

U ovom postu vam predstavljam korisne i zanimljive ideje šta možete spremiti za ručak ili večeru, kada želite da imate zdrav i nutritivno bogat obrok. Ovde su mesne varijante, u drugom postu dala sam predloge za vegi i pescetarijan ukuse.

Pa da počnemo… 🙂

Kore za pitu (maslinovo ulje, jogurt, senf i so) ovo je dresing za premazivanje kora. Uzmem svaku koru pojedinačno, premažem je i zavijem, odozgo premažem i pospem suncokret susam, mleveni lan. Salata (mix zelenih, paradajz, sušeni paradajz, jagode, krastavac, maslinovo ulje) mladi sir umočen u jaje pa u susam i zapečen u rerni + pršuta. Kore sam pekla u rerni na temperaturi oko 150 stepeni, jedno 20-ak minuta, može i jača temperatura i kraće vreme, ali je šteta zbog maslinovog ulja. I salatu nikada ne solim kada je jedem kao prilog uz jelo. Jedino kada je jedem kao glavni obrok, premda i tada, ako recimo stavim maslinke, neki sir ili sušeni paradajz onda ne dosoljavam.

FITT.RS (27)

 

 

Svinjski file ispeče na tiganju u komadu, pa onda sečen. Uvaljala sam ga u snef, pa u so i biber i isprva pekla na jakoj temperaturi po nekoliko sekundi sa svake strane, dok ne dobije koricu, potom poklopila i pekla na slabijoj temperaturi kako bi se ravnomerno i dobro ispekao. Sos od maline (maslinovo ulje, ruzmarin, balzamiko, med i maline) i mladi krompirići iz rerne.

svinjetina

Sveže povrće, kikiriki, kiselo mleko i neka riba iz konzerve, ne sećam se koja je bila. 🙂

Ideja za zdrav rucak

 

 

 

 

 

 

Frikom meksički mix sa mlevenom junetinom. Zagrejem maslinovo ulje, dodam mlevenu junetinu i začine (paprika, vlašac, biber) kada se ispeče. dodam jedno kaovanje meksičkog miksa (možete i sami praviti svoj miks) i prelijem pelatom ili sokom od paradajza.

meksicki mix

 

Špageti bolonjez. Zagrejem maslinovo ulje, dodam sušeni bosiljak, mladi luk, i mlevenu junetinu, ispečem, potom sipam pelat. Pastu skuvam prema uputstvu sa kesice. Volim, u tanjiru, da dodam kašiku jogurta i rendani parmezan. I sveži vlašac ovog puta. 🙂

spagete bolonjez

 

Kineska hrana. Piletina sa tikivicama mladim lukom i pečurkama. Zagrejem ulje, dodam piletinu, kada se ispeče dodam seckano povrće, prelijem soja sosom i sklonim sa ringle, jer volim da povrće ostane sveže i hrskavo. Odvojeno spremim riži i prinčane rezance. U maloj činijici su susam i kikiriki kratko pečeni. Salata (mix zelenih, paradajz, krastavac)…

kineska hrana

 

Piletina (ostatak od pečenog pileta) cepkano meso, rukola, cherry paradajz i mladi krompir ispečen u rerni.

piletina i krompir

 

Piletina sa rižom i povrćem. Prvo ispečem meso, pa dodam povrće (tikvice, kukuruz, patlidžan) pa kikiriki. Odvojeno skuvam pirinač.

Piletina sa rizom

 

Piletina na štapićima sa tikvicama i paradajzom. Ispod je proso sa graškom i tikvicama, kao neki prosoto.

Stavim u jednu posudu da se kuva proso, dodam grašak i tikvice i kuva se dok ne ispari voda, potom izrendam parmezan i prelijem maslinovim uljem, dodam začine po ukusu.

Piletina na štapičima sa prosom

 

Ja ovo zovem Arabian dinner night. Humus, zatar bread, štapići celera i kuvana jaja. Salata sa dimljenim lososom recept ovde i salata sa piletinom, mangom, bri sirom, mix zelenih.

Arapska hrana

 

Mix zelenih salata, paradajz, pršuta, parmezan i moj ražani hleb.

salata sa parmezanom i pršutom

 

Italijanski sendvič –  ja sam ga tako nazvala. Hleb koren roggenart, maslinovo ulje, parmezan, mocarela, pršuta i cherry paradajz.

Italijanski sendvič

 

Meksički mix (frikom) i mlevena junetina u domaćoj tortilji sa nekom zelenom salatom.

Na mslinovom ulju u koje prvo stavim sušeni bosiljak i kari, dodam meso i ispečem, potom dodam ili Frikom meksički mix ili napravim sama svoj (luk, paprika, paradajz, crveni pasulj, kukuruz, tikvice, patlidžan) sve se to sjedini i prelijem pelat ili sok od paradajza.

Domaće tortilje

(iako nije uopšte fitnes jelo, napisaću vam recept ;- ) )

3 šolje brašna

1/2 šolje mleka

1/2 šolje vrele vode

pola kocke kvasca (+ pola kašičice šećera, da kvasac proradi)

1 kašičica soli

4 kašike maslinovog ulja (može i puter, oko pola šolje)

Meksicki miks u tortilji

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

Poslednji članci

NADA FITT PLAN ISHRANE