Iskustva 01.06.2020.

Jovana Jevremović – @jovana.jevremoviic

1. Za početak, volela bih da nam se predstaviš i kažeš nešto o sebi.

Ja sam Jovana Jevremović, autor profila @jovana.jevremoviic

 za one koji bi želeli da saznaju nešto više o mom putu transformacije, kako fizičke u smislu gubitka 20 kg viška, tako i mentalne, u smislu samoosnaživanja, jačanja samopouzdanja i prihvatanja sebe i svojih emocija. Takođe sam autor elektronske knjige „Od viška kilograma do održive kilaže“ u kojoj sam na detaljan način ispričala ceo svoj proces transformacije kroz praktične i odmah primenljive savete kako se izboriti sa izgovorima i svakodnevnim izazovima u procesu mršavljenja, bez dana dijeta, bez gladovanja i besmislenih pravila.

 

Pre svega, ja sam mama dva divna dečaka i supruga. Po zanimanju sam master inženjer zaštite životne sredine.

Trenutno se bavim pružanjem podrške svima koji su rekli zbogom dijetama i dobar dan novom načinu života i koji žele da krenu na svoj put promena ka kvalitenijem i boljem životu o kom maštaju kroz svoj autorski program mršavljenja i mentalnog jačanja u trajanju od 4 nedelje.

2. Kada si prvi put počela da razmišljaš o promeni ishrane i zašto?

Ja moram da naglasim da sam veći deo života imala normalnu kilažu, neki su mi govorili da sam i mršava. O ishrani nikada nisam nešto previše razmišljala, odgajena sam na kuvanoj, domaćoj hrani, naučena da pripremam obroke od osnovne škole. Slatkiše sam jela umereno, kao i grickalice. Nikada zapravo nisam imala problema ni sa ishranom, ni sa izgledom.

Uz pomoć psihoterapeuta sam osvestila da moj odos sa hranom ima naziv-emocionalno prejedanje i da je to problem koji se može rešiti i da to nije moja kazna ili teret koji ću zuvek nositi. I sama reč kaže, uzrok su bile emocije. Sve one nagomilane neprijatne emocije koje sam samo potiskivala u sebi i nagomilavala ih, pod jakim uverenjem Ćuti i trpi, to tako mora, uz osmeh na licu. Nisam ih ispoljavala i proživljavala. Nisam to videla kao mogućnost niti kao uzrok sve do tog razgovora. Nakon toga sam donela odluku da ću preuzeti odgovornost za svoje stanje, kao i višak kilograma i izaći iz samosažaljenja i uloge žrtve gde je život kriv što imam višak a ne ja. Puno mi je pomoglo pitanje „Zašto sada ovo jedem?“ kako bih osvestila fizičku od emocionalne gladi i pitanje „Šta sada mogu da uradim da mi bude bolje umesto da posegnem za hranom? Šta je još moj izvor zadovoljstva?“ Na ovo i slična pitanja sam uvek zapisivala odgovore. Pisanje je bilo 50 % mog uspeha i zato danas moje žene na programu podrške vode dnevnik ishrane koji im je glavni alat za pronalazak a zatim i rešavanje uzroka viška. Uz dnevnik, dobijaju i ključna pitanja za postizanje rezultata.

 

5. Sigurno si imala priliku da isprobaš razne dijete i da li bi mogla da opišeš šta ti se kod njih svidelo a šta ti nije prijalo?

Isprobala sam dosta dijeta, ali od svih njih bih kao najopasnije navela gladovanje. Jer me je ono dovelo do poremećaja u ishrani koji se zove emocionalno prejedanje. Jutro bih započinjala sa razmišljanjem danas je taj dan, uspeću da se pridržavam svih pravila koja će mi pomoći da smršam: neću pojesti ni jedan jedini slatkiš, neću jesti hleb, neću jesti grickalice, neću jesti nakon 18h. Škrtarila bih na svim obrocima, podsvesno naravno, jer sam znala da je veče najkritičnije. Kada bi došlo 22h, moja čelična volja bi popucala od svega što sam preživela u toku dana, sve zabrane bi odjednom postale nevažne a ja bih sedala za sto i jela sve što nađem i po minuta. Osećaj krivice, griže savesti i misli poput „Glupačo jedna, opet nisi uspela, nikada i nećeš!“ su me činile svakim danom sve nesrećnijom i nezadovoljnijom iako je spolja moj život izgledao u savršenom redu. Taj začarani krug je nešto što ne bih poželela nijednom živom biću. To je jedan od glavnih razloga zašto sam osnovala profil i počela da pružam podršku onima koji se osećaju kao ja tada. Da iz njega izađu jer niko to ne zaslužuje. Dijete me ničemu dobrom nisu naučile.

6. Koja su tvoja tri najveća izazova kada je u pitanju ishrana?

Da pojedem celu porciju, tj. Da ne pojedem malo hrane, jer ću tako imati potrebu za grickanjem. Da pijem dovoljno vode, stavljam čaše svuda po kući, da me podsete ako se zaradim.

Da nemam u kući svežeg voća i povrća – ovo može baš da me naljuti jer mnogo volim voće i povrće, pa se trudim da organizacija po tom pitanju nikada ne zakaže.

7. Zašto si poželela da redukuješ tvoju telesnu masu i kako ti je to pošlo za rukom?

Osećala sam se kao stranac u svom telu, nisam volela sebe, stalno sam se kažnjavala i govorila sebi ružne reči jer nisam uspevala da istrajem. Poželela sam da iz tog pakla gladovanja i prejedanja zauvek izađem jer sam dotakla dno – počela sam da budem grozna prema ljudima koje volim najviše na svetu jer nisam volela više sebe. Uspela sam zahvaljujući svojoj volji i odluci, upornosti i istrajnosti jer sam znala gde idem. Naravno, ništa od toga ne bih uspela da nisam prihvatila da mi treba pomoć i zato sam je potražila. Imala sam personalnog trenera, psihoterapeuta i tvoj personalni plan ishrane koji me je naučio zašto mi dijete nisu potrebne da bih uspela, a još manje sulude zabrane i odricanja od hrane. Tvoj blag i neosuđujući pristup, a opet stručan i prepun pravih jasno objašnjenih informacija o hrani mi je pomogao da hranu razumem, da je se ne plašim i da je ne delim na dobru ili lošu. Ovaj put nisam ništa prepuštala slučaju. I uspela sam. Takođe, tvoji recepti kao i vežbe su moj nepresušni izvor motivacije i mnogo sam ti zahvalna i na tome.

8. Šta te je godinama sprečavalo da održavaš svoju telesnu masu na optimalnom nivou?

Pogrešna uverenja, ugao gledanja i potraga za ekspresnim rešenjima, nedovoljno znanje o hrani i previše pravila iz svih dijeta koje sam praktikovala. Ako bih mogla da kažem nešto sebi iz tog perioda, bilo bi: „Nikada ne ulazi u natpise Kako da smršate 10kg za 20 dana“ i slične gluposti.

9. Kako se osećaš danas nakon postignutog zavidnog rezultata?

Prvo osećanje je OSLOBOĐENO. Začarnog kruga gladovanja i prejedanja, tuđih mišljenja i celodnevnog razmišljanja o hrani. Zatim sposobno, lagano, poletno, radosno, ispunjeno, privlačno i ponosno jer nisam odustala od sebe.

 

10. Da li bi se ikada vraćala na staro ili je tvoj trenutni način ishrane i vežbanja, nešto što želiš da ostane zauvek tako?

Nikada se ne bih vraćala na staro jer je to nemoguće. Ja više nisam ista, jer me je proces transformacije napravio osobom o kojoj sam uvek maštala. Onog trenutka kada napravite prvi, i najmanji korak, nakon razgovora sa sobom i donošenja odluke, videćete koliko ste jake i nikada vam neće pasti na pamet reč ODUSTAJEM. Ta reč je u mom životu izbrisana trajn. Proces koji će vas dovesti do vašeg cilja je za to zaslužan a ne sam cilj i rezultat. Zato neka traje koliko god je potrebno jer loše navike i višak kg niste dobili za 2,3 meseca već ste ih stvarali godinama.

Nemojte mi verovati na reč, pridružite mi se i uverićete se same. 

 

Na ovom linku mozete se prijaviti na besplatni email kurs od 5 dana kod Jovane.

 

O promeni ishrane počinjem da razmišljam nakon druge visokorizične trudnoće, koju sam morala da preležim do kraja. U tim trenucima jedini izvor zadvoljstva mi je bila hrana. Naravno, kada si trudnica onda se svi trude da ti donose hranu i da ti udovoljavaju. Nakon porođaja mi je ostalo 20 kg viška. Od trenutka počinje moj začarani krug prejedanja i gladovanja, kog nisam bila svesna naredne tri godine. Taj višak postaje moj ogroman teret i izvor nezadovoljstva jer nisam navikla na taj odraz u ogledalu. Sve što bih probala nije donosilo dugoročne rezultate, već samo kratkoročne, koji bi se završavali još jednim osećajem neuspeha. Sve to dovelo je do očaja.

 

3. Koliko kilograma si imala u tom trenutku i kako si se osećala.

 

U tom trenutku sam imala 87kg i osećala sam se očajno, nezadovoljno, umorno, i na momente i odvratno. Sa užasnim osećajem krivice zašto sam sebi to dozvolila.

4. Šta misliš da je kod tebe bio uzrok gojaznosti?

Uz pomoć psihoterapeuta sam osvestila da moj odos sa hranom ima naziv-emocionalno prejedanje i da je to problem koji se može rešiti i da to nije moja kazna ili teret koji ću zuvek nositi. I sama reč kaže, uzrok su bile emocije. Sve one nagomilane neprijatne emocije koje sam samo potiskivala u sebi i nagomilavala ih, pod jakim uverenjem Ćuti i trpi, to tako mora, uz osmeh na licu. Nisam ih ispoljavala i proživljavala. Nisam to videla kao mogućnost niti kao uzrok sve do tog razgovora. Nakon toga sam donela odluku da ću preuzeti odgovornost za svoje stanje, kao i višak kilograma i izaći iz samosažaljenja i uloge žrtve gde je život kriv što imam višak a ne ja. Puno mi je pomoglo pitanje „Zašto sada ovo jedem?“ kako bih osvestila fizičku od emocionalne gladi i pitanje „Šta sada mogu da uradim da mi bude bolje umesto da posegnem za hranom? Šta je još moj izvor zadovoljstva?“ Na ovo i slična pitanja sam uvek zapisivala odgovore. Pisanje je bilo 50 % mog uspeha i zato danas moje žene na programu podrške vode dnevnik ishrane koji im je glavni alat za pronalazak a zatim i rešavanje uzroka viška. Uz dnevnik, dobijaju i ključna pitanja za postizanje rezultata.

 

5. Sigurno si imala priliku da isprobaš razne dijete i da li bi mogla da opišeš šta ti se kod njih svidelo a šta ti nije prijalo?

Isprobala sam dosta dijeta, ali od svih njih bih kao najopasnije navela gladovanje. Jer me je ono dovelo do poremećaja u ishrani koji se zove emocionalno prejedanje. Jutro bih započinjala sa razmišljanjem danas je taj dan, uspeću da se pridržavam svih pravila koja će mi pomoći da smršam: neću pojesti ni jedan jedini slatkiš, neću jesti hleb, neću jesti grickalice, neću jesti nakon 18h. Škrtarila bih na svim obrocima, podsvesno naravno, jer sam znala da je veče najkritičnije. Kada bi došlo 22h, moja čelična volja bi popucala od svega što sam preživela u toku dana, sve zabrane bi odjednom postale nevažne a ja bih sedala za sto i jela sve što nađem i po minuta. Osećaj krivice, griže savesti i misli poput „Glupačo jedna, opet nisi uspela, nikada i nećeš!“ su me činile svakim danom sve nesrećnijom i nezadovoljnijom iako je spolja moj život izgledao u savršenom redu. Taj začarani krug je nešto što ne bih poželela nijednom živom biću. To je jedan od glavnih razloga zašto sam osnovala profil i počela da pružam podršku onima koji se osećaju kao ja tada. Da iz njega izađu jer niko to ne zaslužuje. Dijete me ničemu dobrom nisu naučile.

6. Koja su tvoja tri najveća izazova kada je u pitanju ishrana?

Da pojedem celu porciju, tj. Da ne pojedem malo hrane, jer ću tako imati potrebu za grickanjem. Da pijem dovoljno vode, stavljam čaše svuda po kući, da me podsete ako se zaradim.

Da nemam u kući svežeg voća i povrća – ovo može baš da me naljuti jer mnogo volim voće i povrće, pa se trudim da organizacija po tom pitanju nikada ne zakaže.

7. Zašto si poželela da redukuješ tvoju telesnu masu i kako ti je to pošlo za rukom?

Osećala sam se kao stranac u svom telu, nisam volela sebe, stalno sam se kažnjavala i govorila sebi ružne reči jer nisam uspevala da istrajem. Poželela sam da iz tog pakla gladovanja i prejedanja zauvek izađem jer sam dotakla dno – počela sam da budem grozna prema ljudima koje volim najviše na svetu jer nisam volela više sebe. Uspela sam zahvaljujući svojoj volji i odluci, upornosti i istrajnosti jer sam znala gde idem. Naravno, ništa od toga ne bih uspela da nisam prihvatila da mi treba pomoć i zato sam je potražila. Imala sam personalnog trenera, psihoterapeuta i tvoj personalni plan ishrane koji me je naučio zašto mi dijete nisu potrebne da bih uspela, a još manje sulude zabrane i odricanja od hrane. Tvoj blag i neosuđujući pristup, a opet stručan i prepun pravih jasno objašnjenih informacija o hrani mi je pomogao da hranu razumem, da je se ne plašim i da je ne delim na dobru ili lošu. Ovaj put nisam ništa prepuštala slučaju. I uspela sam. Takođe, tvoji recepti kao i vežbe su moj nepresušni izvor motivacije i mnogo sam ti zahvalna i na tome.

8. Šta te je godinama sprečavalo da održavaš svoju telesnu masu na optimalnom nivou?

Pogrešna uverenja, ugao gledanja i potraga za ekspresnim rešenjima, nedovoljno znanje o hrani i previše pravila iz svih dijeta koje sam praktikovala. Ako bih mogla da kažem nešto sebi iz tog perioda, bilo bi: „Nikada ne ulazi u natpise Kako da smršate 10kg za 20 dana“ i slične gluposti.

9. Kako se osećaš danas nakon postignutog zavidnog rezultata?

Prvo osećanje je OSLOBOĐENO. Začarnog kruga gladovanja i prejedanja, tuđih mišljenja i celodnevnog razmišljanja o hrani. Zatim sposobno, lagano, poletno, radosno, ispunjeno, privlačno i ponosno jer nisam odustala od sebe.

 

10. Da li bi se ikada vraćala na staro ili je tvoj trenutni način ishrane i vežbanja, nešto što želiš da ostane zauvek tako?

Nikada se ne bih vraćala na staro jer je to nemoguće. Ja više nisam ista, jer me je proces transformacije napravio osobom o kojoj sam uvek maštala. Onog trenutka kada napravite prvi, i najmanji korak, nakon razgovora sa sobom i donošenja odluke, videćete koliko ste jake i nikada vam neće pasti na pamet reč ODUSTAJEM. Ta reč je u mom životu izbrisana trajn. Proces koji će vas dovesti do vašeg cilja je za to zaslužan a ne sam cilj i rezultat. Zato neka traje koliko god je potrebno jer loše navike i višak kg niste dobili za 2,3 meseca već ste ih stvarali godinama.

Nemojte mi verovati na reč, pridružite mi se i uverićete se same. 

 

Na ovom linku mozete se prijaviti na besplatni email kurs od 5 dana kod Jovane.

 

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.