Nutricionizam 07.09.2021.

KADA ĆEMO PRESTATI SAMO DA GLEDAMO SVOJE TELO?

Dodala bih i da ga procenjujemo.Da ga posmatramo kao neku stvar koja zahteva procenu spoljašnjeg izgleda i od toga joj zavisi sve. Telo je naša kuća i odnos koji imamo sa njim je onaj koji traje čitavog života, baš kao i sa hranom. Te dve stvari su neodvojive.
Da ne pokušavamo da menjamo svoja tela, mnogo bi manje problema i sa ishranom bilo.

Čemu zapravo služi naše telo?
Da li je tu da zadovoljava destruktivne kriterijume?

Ili da nam bude podrška za sve što želimo da uradimo u životu?

Znam da će većina racionalno odgovoriti da je drugi odgovor tačan. Ali se takođe većina oseća i ponaša kao da je prvi mnogo važniji.

Loš odnos prema svom telu nije nešto sa čim se rodimo već nešto što naučimo tokom života, zahvaljujući raznim uticajima kojima smo izloženi. Neko je negativne poruke dobijao još u porodici, na nekoga su najviše uticali mediji, neko je pretrpeo vršnjačko nasilje zbog toga kako izgleda. Svako je prošao kroz nešto kroz šta je shvatio da je izgled tela vrlo bitan i da život u mnogim segmentima zavisi od toga.

Možda ste slušali svoje najbliže kako ružno govore o svom telu i gledali kako dobijaju pohvale kada ga promene.
Kada sve uporedite sa sobom, vidite da ne izgledate kao neko ko zaslužuje pohvalu i tu počinju svi problemi.

KAKO MOŽETE DA SE NOSITE SA TIME?

Sada kada ste odrasli, možete da promenite odnos i prema sopstvenom telu i prema hrani. Sada imate mogućnost da preispitate svoja uverenja i stavove i odaberete ono što je u skladu sa vama, a ne što ide protiv vas.

Za početak…

PRESTANITE DA GLADUJETE I DRŽITE RESTRIKTIVNE DIJETE
Prestanite da jurite gubitak kilograma kao da će to promeniti vaš život u potpunosti. Umesto toga, trudite se da se posvetite OSEĆANJU sopstvenog tela i signala koje vam šalje.
Ne silite se da idete u teretanu ako je ne podnosite već se povežite sa aktivnostima koje vam istinski prijaju.

VODITE RAČUNA KAKO SE OBRAĆATE SEBI
Ukoliko ste do sada samo kritikovali sebe, sada se potrudite da promenite priču. Razgovarajte sa sobom na nežniji način i trudite se da vidite šta je sve na vama i u vama dobro.
Šta vaše telo može da učini?
U čemu vam je sve pomoglo?
Šta vam je omogućilo da možete da radite, u čemu ste uživali?

Neka vam fokus bude na suštini, a ne na formi i fizičkom izgledu.

SREDITE DRUŠTVENE MREŽE
Nemojte pratiti ljude koji u vama podstiču mržnju prema sopstvenom telu.
Manite se svih koji govore da morate ovo ili ono kako biste izgledali kako je neko zamislio.
Ne morate biti fitnes modeli kako biste bili srećni i zdravi, i prestanite da konzumirate sadržaj koji vam to propagira i još dublje vas uvlači u problem.

RAZMISLITE I KAKO VI KOMENTARIŠETE DRUGE
Kada neko izgubi kilograme, puno ljudi se time oduševljava. Čak iako nemaju predstavu kako je i zbog čega ta osoba smršala, da li je na zdrav način ili ima poremećaj u ishrani?
Da li je mršavljenje posledica stresa?
Ili rigorozne dijete?

U tom slučaju nekome možete naneti više štete nego koristi, baš kao što bi i drugi vama.

PRIHVATITE SVOJE TELO
Prihvatiti svoje telo ne znači nikada ništa ne promeniti. Upravo suprotno. Ali je motiv promene znatno drugačiji. Kada ste na rigoroznoj dijeti , vi idete protiv njega jer vam je cilj fizički izgled i spremni ste na sve zbog njega.
Kada prihvatite svoje telo, možete želeti da jedete nutritivno bogatu hranu, idete redovno na trčanje, jedete manje slatkiša i napravite promenu, ali ne zato što se fokusirate isključivo na to kako izgledate već kako se osećate, izgled je samo posledica takve promene.

PRAKTIKUJTE SAMOSAOSEĆAJNOST
Niko nije napravio revolucionarnu promenu iz mržnje prema sebi. Spolja, možda jeste, ali onu istinsku, zdravu i iznutra, nije nikada. Neophodno je da prihvatite i one delove sebe koji vam se možda ne dopadaju i tretirate ih sa jednakim poštovanjem jer je i to deo vas. Nije vaš zadatak da budete savršeni. A posebno ne da biste se uklopili u kalup koji su drugi osmislisli, a vama je premali ili preveliki.

Sve ovo je lakše reći nego učiniti, i promena se neće dogoditi preko noći.
Ali ako svakog dana učinite nešto i osvestite svoje obrasce razmišljanja i razgovora sa sobom, vrlo brzo ćete primetiti da se već drugačije osećate.

Korak po korak. 🙂

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.