Kako alkohol utiče na mršavljenje?

 

Nije pravilo, ali bih rekla da su mlađi ljudi uglavnom zainteresovaniji za fitnes i izgled, pa u skladu sa tim treba uzeti u obzir i njihov način života. Često čujem kako sve rade da smršaju, ne jedu puno, vežbaju, ali eto, kilogrami neće pa neće. Onda ih pitam koliko često piju alkohol i bude mi potpuno jasno u čemu je stvar.

Iako se prilično zanemaruje u pominjanju, alkohol ima svoje kalorije i kada zahvaljujući njemu unesete više kalorija nego što vam je potrebno, sasvim je logično zašto nikako da smršate.

Pored toga, on se ne može preraditi i iskoristiti za energiju, pa se samim tim taloži i doprinosi vašem višku kilograma.

Ovo naravno ne znači da ne smete nikad ništa popiti, ali je korisno da znate šta tačno alkohol radi vašem organizmu, kako biste u skladu sa tim donosili svoje odluke.

ALKOHOL I VEŽBANJE

Najveći efekat što se vežbanja tiče jeste hidratacija, odnosno dehidratacija.

Alkohol je diuretik, pa ste zato i više žedni kada popijete.

Hidratacija je jako važna kod vežbanja, posebno ukoliko trenirate vremenski duže što samo po sebi dovodi do gubitka tečnosti. Leti se takođe prirodno gubi više tečnosti, tako da povedite računa da kombinaciju leta i alkohola pre treninga maksimalno izbegavate.

 

ALKOHOL I METABOLIZAM

Sigurna sam da već znate da jetra ima važnu ulogu kada je u pitanju konzumiranje alkohola. Alkohol je toksin, a jetra naporno radi da ga neutrališe što svakako ima uticaj na celokupni metabolizam.

Pored slabije izdržljivosti i manje koncentracije glikogena u organizmu, možete biti osetljiviji na smanjenje šećera u krvi tokom napora.

Ovo bi u praksi značilo da nikako ne pijete veče pred naporan trening, važnu trku ili šta god zahteva veći napor.

alkohol i vezbanje

ALKOHOL I OPORAVAK MIŠIĆA

Baš kao i kada je sam trening u pitanju – dehidratacija će ostaviti svoje posledice. Takođe bi bilo poželjno da čak i nakon važnog treninga/trke, alkohol pijete tek kada se rehidrirate adekvantom hranom i tečnošću. U metabolizmu alkohola ne učestvuje samo jetra već i bubrezi, tako da je za rad celokupnog sistema organa važno da vodite računa.

SVEUKUPNO ZDRAVLJE

Pored metabolizma, alkohol i te kako utiče i na druge segmente funkcionisanja organizma. Ukoliko imate naviku da pijete pred spavanje, to može loše uticati na vaš san, a da niste ni svesni zbog čega se to dešava.

Da ne pričam o tome koliki je faktor rizika kada su u pitanju kardiovaskularne bolesti i dijabetes (za više od čaše dnevno kod žena i dve čaše kod muškaraca).

alkohol i vezbanje

Kako biste imali predstavu koliko kalorija sadrži koje alkoholno piće, nabrojaću vam neka od najčešćih.

Pivo 44 kcal

Crno vino 85 kcal

Belo vino 82 kcal

Vodka 231 kcal

Viski 250 kcal

Liker 327 kcal

Sve navedeno ne znači da treba zauvek da zaboravite na alkohol, ali svakako treba da pravite razliku između pića ponekad i konzumiranja alkohola u većim količinama. Verujem da je dobra informisanost o temi (u ovom slučaju alkoholu)  korak bliže zdravom životu i da ćete početi da vodite računa o tome šta i koliko pijete.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

Poslednji članci