Ishrana 22.09.2020.

Kako da bezbedno smršate do važnog događaja

Kada su u pitanju kratkoročni ciljevi i brzinska rešenja, većina nutricionista, uključujući i mene bi rekla da je suština u dogoročno održivom režimu od kog nećete samo smršati već i zauvek ostati vitki.
Međutim, u potpunosti razumem kada je nekome važno da izgleda dobro za određenu priliku jer to posledično sa sobom nosi i bolji osećaj.
Iz tog razloga, svakako vam neću reći da se okanete toga, da nije važno kako izgledate, da je bitnije da dugoročni rezultati budu bolji…

Ovog puta ću vam pomoći da nađete balans između toga da ostanete zdravi, ne ugrozite dugoročne rezultate, a da se ipak osećate dobro i na tom važnom događaju.

 

PRIPREMA

Počećemo od psihičkog aspekta koji je podjednako važan kao i konkretni koraci. 😊

Prvo i osnovno pitanje je: KAKO ZAMIŠLJATE IDEALNU SITUACIJU?
Kako bi vaš idealan dan na tom događaju izgledao?

Šta biste obukli, kako biste se osećali? Kakav biste utisak želeli da ostavite? (sledeći korak je ZAŠTO)
Šta bi tačno trebalo da se dogodi i kako bi trebalo vi da se osećate da biste mogli da kažete da je vaš cilj povodom tog dana postignut?

Vrlo je bitno da postavljate REALNE ciljeve.

Ukoliko je do vašeg venčanja dva meseca, a vi imate 30 kilograma viška, bilo bi jako loše da zamišljate sebe u idealnoj formi na venčanju. Međutim, aposlutno se možete dobro osećati I ako skinete 10 kilograma ukoliko ste prethodna dva mesec zaista dali sve od sebe. Pored izgleda, I ta činjenica će doprineti vašem boljem osećaju, a svakako će I fizička promena biti vidljiva.

 

ZBOG ČEGA TO ŽELITE?

Očekivano je da svi volimo da lepo izgledamo, i inače, a posebno na važnim događajima. To nam pruža lep osećaj i dodatno samopouzdanje. Međutim… Pitanje je ZBOG ČEGA TAČNO TO ŽELITE?

Šta želite da dobijete dostizanjem cilja, šta bi to bilo drugačije?

Da li je to zbog impresioniranja nekoga konkretno?
Želite da se osetite prihvaćemo?
Željni ste tuđe validacije i pohvale?
Ili prosto želite da izgledate bolje zbog sopstvenog osećaja.

Korisno je da razgraničite ove stvari u glavi jer ako je glavni motiv impresioniranje drugoga, vi time tim ljudima dajete moć, a nemate nikakvu kontrolu nad njihovom reakcijom. Šta kada ne bi ni obratili pažnju na vas? Šta kada bi bili potpuno ravnodušni na vašu promenu?

Pokušajte da motiv pronađete u sebi, a ne u reakciji drugih ljudi i tokom samog procesa se toga prisetite kada osećate da posustajete.

Sada je vreme za plan i konkretne korake…

 

ODREDITE DATUM

Ukoliko radite sve napamet i bez vremenskog ograničenja, teško da ćete postiči cilj jer plan treba da bude prilagođen vremenskom roku. Kao što ispit ne možete spremiti veče pred isti, već morate imati unapred pripremljen plan prelaženja gradiva, isto važi i za postizanje fitnes cilja.

Ponovo je važno da imate realna očekivanja i u svakom slučaju je najbolje da plan napravite uz pomoć nutricioniste i trenera jer po svojim klijentima znam da često umeju da preteraju i previše se izgladnjuju, iscrpljuju zarad brzih rezultata.
Sada je cilj dostiči što bolje rezultate za što kraći period, ali bez rizika za dugoročne rezultate i zdravlje.

KONKRETIZUJTE PLAN

Korak po korak, od najsitnije do najkrupnije stavke.

Koji su tačno koraci neophodni kako biste došli do svog cilja za to vreme?

Zapišite i najbanalnije moguće stavke poput konkretnog vremena za nabavku namirnica jer i te naizgled sitne stvari mogu značajno otežati progres. Za sve mora da postoji tačno određeno vreme kada se radi i šta podrazumeva. U primeru odlaska u nabavku, to može biti dogovor sa suprugom oko auta i čuvanja dece dok ja idem po namirnice i slično.

Tako nećete dolaziti u situaciju da vas svakodnevne stvari sabotiraju.

Koje navike morate ubaciti?

Evo primera:

* redovan trening 3-5x nedeljno
* dovoljno vode dnevno, držanje bokala na radnom stolu
* pripremanje obroka kod kuće umesto obedovanja u restoranu

I tako dalje. 😊

NAPRAVITE PAUZU

Čak iako je zaista malo vremena preostalo do vašeg bitnog događaja, pauze su važne kako ne biste „izgoreli“. Uključite makar jedan „zabranjeni“ obrok koji kalorijski neće praviti značajnu razliku, ali će vama na duže staze pomoći da se držite svog plana i cilja.

BUDITE PRECIZNI

Kada nemate vremenski ograničen rok, nije toliko važno da hranu merite na grame, niti da kalorijski budete u najstrožijim okvirima.
U radu sa klijentima, često usput otkrivam kako su iz neznanja ili nepažnje dodavali kalorije i ne primećujući, dok su mislili da sve idealno rade. Jedna od najčešćih grešaka je dodavanje ulja obroku, misleći da to nije ništa posebno, ali je istina da samo jedna kašika ulja sadrži oko 130 kalorija.

Ukoliko dodate jednu u salatu, drugu u obrok, to je već 260 kalorija, da ne govorimo o usputnim grickalicama koje neosetno pojedete. Isto važi i za nekontrolisano grickanje orašastih plodova.

Kada imate vremenski ograničen cilj i želite da postignete što više, potrebno je da tačno i precizno merite namirnice i znate koliko ste kalorija uneli.

ŠTA DALJE?

Kao što sam rekla na početku, pored samog važnog događaja, ključ dobrog plana je da ne ugrozi vaše dugoročne rezultate. Zato je važno da vaši koraci do cilja budu takvi da se realan cilj dostigne, ali da nakon toga ne dođe do prejedanja i psihičke i fizičke nadoknade svega što se dešavalo na putu do cilja.

Ukoliko odricanja ne budu prevelika, nećete ni imati potrebu za time čak ni nakon što događaj prođe. Štaviše, zbog dobrog osećaja ćete samo biti motivisaniji da tako nastavite.

Nadam se da vam je današnji tekst bio od pomoći i želim vam svima da se sjajno osećate na svojim važnim događajima. 😊

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.