Fitness 30.08.2017.

Kako da budete uporniji od svojih nezdravih navika?

Veliki deo naših svakodevnih aktivnosti su u stvari navike koje smo izgradili tokom života. Kako jedemo, koliko se krećemo, kakav nam je generalno stav o životu – sve su to naučeni obrasci ponašanja od kojih zavisi i naš kvalitet života.

„Prvo mi stvaramo svoje navike, a zatim naše navike stvaraju nas.“ John Dryden

Kada smo srećni i zadovoljni onda je očigledno da aktivnosti koje upražnjavamo ne treba da menjamo. Problem nastaje onda kad postanemo rob navika koje štete našem fizičkom i mentalnom zdravlju. Tu spadaju na primer nezdrava ishrana, malo kretanja, puno vremena ispred kompjutera ili nedovoljno sna.

Obzirom da takve navike gradimo kroz duži vremenski period, one znaju da budu baš uporne i ponekad se čini da je teško menjati ih. Ipak, ja čvrsto verujem da uvek postoji način da ih pobedite (ili barem umanjite), i ovo su neki od mojih predloga kako da to učinite.

 

 

Ponovo se upoznajte sa svojom glađu.

O čemu se ovde radi? Ponekad jedemo zato što nam je dosadno, ponekad jer smo pod stresom, neretko hranom slavimo sreću ili u njoj utapamo tugu. A to su sve pogrešni razlozi za unos hrane u organizam.

Izanalizirajte sebe i svoje navike ishrane. Slušajte svoj organizam. Jedite samo onda kada osetite glad.

Takođe, prestanite da jedete u momentu kada osetite da ste siti, a da niste još puni. Prejedanje je još jedna loša navika koju ne bi valjalo da imate.

 

Budite kreativni u svojoj dosadi.

U odraslom užurbanom svetu često žudimo za par minuta slobodnog vremena za sebe, pa kad oni dođu mi ih na kraju provedemo u aktivnostima koje nam nikako ne koriste. Ili grickamo hranu koja nam šteti, izležavamo se, besciljno šaltamo programe na TV-u ili skrolujemo po Internetu.

A dosada baš može biti korisna, samo ako je kreativno iskoristimo. Izađite napolje, krenite da trenirate neki sport koji ste oduvek želeli, crtajte, pevajte, plešite. Za svoju dušu ili sa dragim osobama. Biće vam zahvalni i vaše telo, a i um.

 

 

Provodite više vremena na otvorenom.

Iako ovo zvuči kao kliše o kom svi pričaju, tužna istina je da je ovaj savet u današnje vreme potreban mnogim ljudima. Svež vazduh je ne samo poželjan već i nužan.

Ukoliko vas mrzi da svaki dan napolju učestvujete u nekoj organizovanoj fizičkoj aktivnosti, dovoljno je da sam malo izmenite one navike koje možda rutinski radite. Na primer, krenite peške ili biciklom na posao umesto automobilom. Idite češće u šetnje.

Organizujte piknike sa drugarima. To ne moraju biti klasični roštilji sa tonom mesa i hleba, već susreti u prirodi uz neke zdrave unapred spremljene grickalice i hranu, i naravno uz spontani badminton, odbojku ili trčkanje po prirodi.

Pa čak i ako odlučite da se izležavate na ćebencetu ispod drveta, svakako je i to bolje nego da to isto radite sami ispred TVa.

Ukoliko uveče nemate koji znoj ili prljavštinu da operete sa sebe, onda vam dan nije bio uspešan!

 

Budite više fizički aktivni.

To ne mora uvek biti neki organizovan sport za koji nikako da se motivišete. Razumem da nemate svi vremena za redovne višečasovne treninge.

Međutim, nedostatak vremena ne bi trebalo da vam bude izgovor. Fizički možemo biti aktivni na razne načine. Već sam gore pomenula da to može biti u okviru promene načina odlaska na posao. Dalje, čak i kad gledate omiljeni film ili seriju vi možete raditi izdržaje, čučnjeve ili vežbe za zadnjicu.

Isto i dok kuvate, usisavate ili brišete prašinu.

Čak i dok šetate bebu u kolicima. Što da ne! Brzo hodajte ili blago trčite, uradite par čučnjeva.

 

Radite na sticanju novih veština.

Ovo je jako važno, jer kada nađete neku novu redovnu i korisnu aktivnost za vas, automatski ćete manje vremena posvetiti svim lošim navikama koje su prethodno opisane. Vaše samopouzdanje će se povećavati, kao i uživanje u sebi i u životu.

Iskoristite Internet  i za korisne stvari, a ne samo za besciljno lutanje i skrolovanje. I nemojte tražiti izgovore u pričama da nemate dovoljno novca za neke nove aktivnosti. Postoji puno besplatnih kurseva i knjiga koje su samo na korak od vas.

 

Ideja je puno, samo je potrebna kreativnost i volja za promenom.

Ne čekajte da se razbolite ili da imate nekih drugih ozbiljnijih problema da biste krenuli da se menjate. Nemojte biti rob svojih loših navika. Učinite da one vama služe, a ne obrnuto!

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.