Kako da dođeš do rezultata koji žarko želiš?

Lepo je imati želje i ciljeve. One krupne i toliko značajne da zatreperite od same pomisli na njih. Da li ste nekad sedeli za radnim stolom, pijuckali kafu i zapisivali sve te velike stvari koje želite da ostvarite?

Kako ste se osećali tada?
Srećno, uzbuđeno… Uplašeno?

Baš o tome danas pričamo 🙂

 

Veliki ciljevi su ponekad zastrašujući, posebno kada pravite velike promene koje vas ionako čine nesigurnim.

Godinama ste se hranili nezdravo i sad odjednom treba da vežbate 6 x nedeljno i izbacite sve što ste do sada jeli?! Naravno da vam neće biti svejedno i pitaćete se da li uopšte možete to.
Nije isključeno ni da na pola odustanete (sigurna sam da znate bezbroj takvih slučajeva).

Na početku je cilj daleko i premda ga ne treba gubiti iz vida, postoji nešto na šta bi trebalo da se više fokusirate.

NA ONO ŠTO RADITE SVAKOG DANA DA BISTE DOŠLI DO TOG CILJA.

 

fitness kao stil života

Evo primera

Želim da izgubim 20 kilograma u narednih 5 meseci!

Zvuči sjajno… Ali, možete li ovog trenutka biti sigurni da ćete to realizovati?
Pa… Ne baš.

Ali nešto drugo možete. Da sastavite spisak aktivnosti koje će vas polako, ali sigurno dovesti do toga.
Praktično, treba da razvijete strategiju i fokusirate se na svakodnevne korake.

U ovom primeru, to bi zvučalo ovako:

  • svakog jutra čim ustanem, prvo popijem čašu vode
  • umesto peciva, doručkujem ovsenu kašu
  • ne idem autom na posao već pešaka ili biciklom
  • lift koristim samo kada nosim nešto teško, inače ne
  • svakog dana jedem voće
  • ne jedem slatkiš posle svakog ručka
  • umesto dve, sada dodajem jednu kašičicu šećera u kafu. I tako dalje i tako dalje.

planer

 

Ovo su banalni primeri, vi ćete ih već napraviti u skladu sa svojim ciljem. Primećujete razliku? Ovo su svakodnevne stvari za koje znate da možete. A kao što smo već rekli, sitne stvari otvaraju mogućnost za velike promene.
Veliki cilj podelite na sitnije, kako biste bili “sigurni” da to možete. Kada se deca podučavaju, jako je važno naći balans između izazova koji donosi učenje novog i podsticaja koji podrazumeva da im date nešto za šta znate da mogu da urade, kako bi se osećali uspešnijim i poverovali da mogu.
Taj princip primenite i kod sebe 🙂 Moj predlog je da zapisujete sve i da pored svakog mini cilja zapisujete zašto to želite i osećaj koji vam donosi ne samo ostvarenje, već i sam proces.

Npr. osećam se svežije i razbuđenije kada ujutru popijem čašu vode i svesna sam da hidriram svoje telo, od ovsene kaše imam više energije dok me peciva čine da se osećam tromom i kao da imam težinu u stomaku, uživam dok pešačim do posla i posmatram ljude, a šetnja mi popravlja raspoloženje, osećam se ponosno kada pojedem voćku umesto slatkiša… Šta god vama znači, to zapišite.

Veliki ciljevi zahtevaju konzistentnost i skoro je nemoguće realizovati ih bez pametnog razmišljanja i planiranja istog kad se raščlani na sitne delove.

Već sam pisala o sitnim ciljevima i ne bi bilo loše da taj tekst odštampate i iznova čitate, tako da se sledeći put samo nasmejete kada pročitate “Go big or go home”.

Šta to uopšte znači?

Da trening nije dobar ako se ne prevrnete od iscrpljenosti nakon njega?
Da zdrava ishrana “ne važi” ako odete na večeru i pojedete šta god vam se jede?
Da treba da odustanete ako ne izgubite ta 2 kg do sledeće nedelje?!

Sa takvim stavom… Odustajanje je logičan sled okolnosti. Ili makar bespotrebno iscrpljivanje i nezadovoljstvo, što se opet kosi sa suštinom zdravog stila života.

fitness odustajanje

DA LI JE DOBRO SPROVODITI VIŠE PROMENA ODJEDNOM?

Već smo pričali o radikalnim i malim promenama. Da li je moguće u isto vreme sprovoditi promene u različitim oblastima?
Zavisi.
Ukoliko su radikalne, ne bih vam preporučila.
Velika je verovatnoća da odustanete ukoliko odjednom potpuno promenite ishranu, ubacite 5 treninga nedeljno i odreknete se svega na šta ste navikli.
Ali, ako su u pitanju sitne promene poput iznad navedenih, ne bi trebalo da škodi. To opet zavisi od vas samih, morate poznavati sebe da biste znali da “upravljate” 🙂

Za kraj, imam jedan zadatak/vežbicu za vas.

Zacrtali ste veliki cilj. Podelili ste ga u delove kao što sam ja uradila u primeru gore.

Izvucite odatle JEDNU stvar koju smatrate važnom i na koju ćete se fokusirate. Samo jednu.

I počnite od toga 🙂 DOVOLJNO JE!

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

Poslednji članci