Kako da istrajete u odlukama

 

Odlučili ste da se učlanite u teretanu i nosite obroke na posao. To je divno!

Verujem da se samim donošenjem odluke već osećate bolje. Ali, da li je sama odluka dovoljna za realizaciju i konzistentnost ili je potrebno nešto više?

donošenja odluke

 

Jedan od najčešćih razloga zašto ljudi odustaju od svojih ciljeva je upravo neadekvatna priprema i količina odluka koju moraju da donesu kako bi istrajali.

Zamislite da svakog dana morate korak po korak da razmišljate: ustajem iz kreveta, pravim 10 koraka do kupatila, otvaram vrata, pravim 3 koraka do lavaboa, puštam vodu, uzimam gel za umivanje… I tako u nedogled.

To su sve automatizovane radnje.

A kad uvodite nešto novo, ništa nije automatizovano i morate korak po korak. Prosto morate.

Kada kažete da ćete od sada nositi obrok na posao, najmanji problem tu je nošenje obroka i samo jedenje. To ustvari nije nikakav problem.

Šta jeste?

planiranje obroka

Sve ono što morate da odradite da bi taj obrok uopšte stigao do posla.

Morate:

  • potražiti recepte
  • odlučiti šta ćete tačno spremati
  • napraviti spisak potrebnih namirnica
  • otići do marketa i kupiti ih
  • odvojiti pola sata (ili koliko god) za pripremu
  • potražiti adekvatne posude
  • spakovati sve
  • poneti.

 

Kao što vidite, u ovoj mojoj primer verziji imate 8 stvari koje zapravo treba da odradite da biste NOSILI RUČAK NA POSAO.
A kad ovako kažem, zvuči prosto.

Bez plana je mnogo teže bio šta odraditi. Neminovno ćete se pogubiti.

Isto važi i za trening. Morate napraviti plan. Najbolje kada ste motivisani jer sigurno nećete uvek biti. Ali, kada imate plan, čak i kada ste nemotivisani, tačno znate koji je vaš sledeći korak i tu nema mozganja koje vas lako može vratiti u topli krevet umesto da odete u fitnes centar.

Takođe je jako važno da identifikujete šta vam najteže pada i kada su najveće šanse za odustajanje.
U primeru iznad: ukoliko vas opterećuje odlazak u market, napravite takav plan da to radite samo jednom nedeljno. Teško vam je da svakog dana pripremate hranu? Uradite to za par dana i stavite u frižider ili zamrzivač! Ne volite da tražite recepte na netu? Zamolite nekoga ko to voli, da odradi umesto vas i pomogne vam.
Navodim sada banalne primere, ali je važno da shvatite poentu.

CILJ JE DA TAKO AUTOMATIZUJETE RADNJE DA BISTE DONOSILI ŠTO MANJE ODLUKA NA DNEVNOM NIVOU.

Već smo pričali o volji i motivaciji.

ZADATAK ZA VAS

Sastavite spisak svih stvari koje želite da odradite.

Zatim sada sve te stvari raščlanite na najsitnije moguće, tako da svakog trenutka znate šta je sledeće što treba da završite zarad ostvarenja toga.
Identifikujte šta je to što vas koči i radite na tome, potrudite se da prilagodite to na drugi način – nemojte samo reći “Ja to ne mogu, meni se to ne radi, ne sviđa…” Promenite način. Dajte sve od sebe.


5 stvari koje treba da zapamtite:

  • motivacija je super, ali nije pouzdana
  • ono što vama treba jeste menjanje navika
  • velike ciljeve delite na male
  • svaki cilj raščlanite na korak po korak i napravite strategiju
  • vodite dnevnik i trudite se da primećujete šta je to što vas koči, kako biste mogli na tome i da radite.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

Poslednji članci